Anno 1503: Dyplomacja, Handel
Aktualizacja:
SPRAWY ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM KOLONII
21. Dyplomacja, Handel
Podstawowa różnica pomiędzy tym co napiszę tutaj a informacjami, które mogłeś znaleźć w poprzednim rozdziale polega na uniwersalności przedstawionych tu rzeczy. O ile pierwszy rozdział opisywał przykładowy rozwój kolonii, z którego można było czerpać różnorakie podpowiedzi w zależności od tego czy grało się w trybie kampanii czy nie o tyle w tym przypadku będziesz miał do czynienia z sytuacjami, które przewijają się praktycznie przez całą rozgrywkę. Raz informacje te okażą się konieczne, w innym przypadku będą mogły być zupełnie pominięte. Wszystko zależy od celów aktualnie rozgrywanego etapu (kampania/scenariusze/wolna gra) a także preferowanego stylu gry.
Na pierwszy ogień pójdą stosunki dyplomatyczne z innymi nacjami. Ten aspekt zabawy przewija się zdecydowanie najczęściej. Doszedłem do wniosku, że drobiazgowa analiza każdej nacji i napotykanego plemienia tubylców nie miałaby większego sensu. To z jakim nastawieniem z ich strony możesz się spotkać zależy od zbyt wielu czynników. Przeciwnik będzie brał pod uwagę Twoje aktualne zasoby, czasami warstwę militarną. Dużo będzie też zależało od tego co aktualnie proponujesz. Stosunkowo istotny wpływ na zabawę ma również to które wyspy aktualnie zająłeś. Może dojść do sytuacji, w której rozzłościsz inną nację zajmując część ich wyspy (jeszcze gdy nie prowadzicie wojny).
Oto co powinieneś mieć na uwadze podczas handlu z innymi nacjami (gracze oznaczeni kolorami):
1] stosunek siły ekonomicznej i militarnej Twojej nacji w porównaniu do tej, z którą masz zamiar nawiązać kontakt; na początek dobrze jest wybierać słabszych partnerów handlowych, wtedy masz szanse na lepsze ceny w handlu, będą też zainteresowani większą ilością dóbr
2] odległość od danej nacji - nie warto jest handlować z państwami mającymi swe kolonie na drugim końcu mapy, no, chyba, że dysponują bardzo rzadkimi towarami
3] nastawienie danej nacji - jeśli próbowałeś kiedykolwiek skonfigurować tryb wolnej zabawy to wiesz zapewne, że autorzy przygotowali kilka utartych schematów zachowań innych nacji, mogą one być na przykład agresywne, spokojne czy też stawiać jak najwięcej na udany handel; o ile więc grasz w tym trybie możesz orientować się czego powinieneś po nich oczekiwać; gorzej jest w kampanii, tu trzeba poświęcić trochę czasu, aby obserwować poczynania wybranej nacji
4] dobra oferowanie przez Ciebie i wybraną nację - na początek warto jest wybierać te, które są zainteresowane kupnem tych dóbr posiadanych przez Ciebie w nadmiarze; dobrze jest też utrzymywać kontakty z nacjami sprzedającymi towary, którymi byłbyś zainteresowany
Większość nacji z radością przyjmuje Twoją propozycję paktu o wymianie handlowej. Co prawda autorzy udostępnili cały szereg narzędzi służących do prowadzenia negocjacji aczkolwiek radziłbym z tego nie korzystać. W skrajnych przypadkach może to bowiem doprowadzić do utraty stosunków handlowych. Jeszcze gorzej jeśli dane państwo w wyniku obelgi albo próby zastraszenia wypowie Ci wojnę. Wtedy pozostanie Ci jedynie wczytanie poprzedniego stanu gry.
Paradoksalnie prościej handluje się z tubylcami. Niemal zawsze są oni nastawieni pokojowo, nie musisz też martwić się o żadne układy handlowe. Niestety, nie jest to działanie pozbawione wad. Po pierwsze, ciężej jest ich znaleźć ponieważ rzadko kiedy mają konstrukcje przy morzu. Trzeba by więc było badać każdą wyspę przy użyciu Scouta. Poza tym nie zawsze są zainteresowani handlem a jeśli już to nie mają z kolei niczego wartościowego do zaoferowania.
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
