Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
Aktualizacja:
13. Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje - Silk, Indigo, Cotton
Dopiero teraz powinieneś znieść ograniczenie zabraniające Twym mieszkańcom korzystania z narzędzi i innych surowców budowlanych. Do przejścia będą oni potrzebowali sporych ich ilości. Nie zdziw się więc jeśli ich zapasy znikną w zastraszająco szybkim tempie. Dobrze by było odczekać aż wszyscy dotychczasowi osadnicy przemianują się na mieszkańców (Citizen). Jeśli chcesz możesz dobudować kilka chatek pionierów aczkolwiek nie radziłbym zapełniać wnętrza tworzonej wcześniej figury ponieważ w przyszłości będziesz tu jeszcze musiał zmieścić co najmniej dwa duże budynki. Po tym jak wszyscy staną się mieszkańcami zablokuj w opcjach magazynu możliwość pobierania dalszych surowców (budowlanych oczywiście).
Przejście na nowy poziom technologiczny spowoduje pojawienie się ogromnej ilości nowych obiektów. Większość z nich będzie służyła zaspokajaniu coraz to bardziej wybrednych potrzeb mieszkańców. Ja w pierwszej kolejności zajmę się trzema nowymi plantacjami, które pozwolą na produkcję ubrań zwykłych oraz z luksusowego jedwabiu. To właśnie o nie początkowo ludność będzie się dopowiadała najmocniej. Musisz je więc jak najszybciej skonstruować i zapewnić stabilne dostawy dóbr.
PRODUKCJA UBRAŃ Z JEDWABIU jest wyjątkowo złożona. Musisz poświęcić naprawdę sporą ilość gotówki a także przygotować się na wzrost kosztów utrzymania o co najmniej 60-70 jeśli myślisz o całkowitym zaspokojeniu tej potrzeby. Co ja mówię, MUSISZ ją zaspokoić :-) Inaczej Twoi mieszkańcy nigdy nie przekształcą się w kupców. Aby móc zająć się produkcją a następnie sprzedażą ubrań z jedwabiu będziesz musiał postawić aż trzy różnego rodzaju budynki. Oczywiście wiele z nich trzeba będzie skonstruować wiele razy, tak aby ilość produkowanych ubrań równała się albo przewyższała aktualnemu zapotrzebowaniu. Może nawet lepiej żeby było ich więcej, w końcu zawsze można je sprzedać. Zapewniam, że podróżni kupcy zapłacą za nie naprawdę rozsądną cenę. Podstawowy problem wynika już niestety na samym początku, przy próbie odnalezienia odpowiednich gruntów i klimatu pod zabudowę. Okazuje się bowiem, że będziesz musiał zdecydować się na dżunglę. Jako że na wyspę startową wybrałeś najprawdopodobniej strefę klimatyczną Northern nie obędzie się raczej bez stworzenia kolejnej produkcyjnej kolonii. Wybierz dowolną wyspę z wymienionego wyżej klimatu. Nie musi być ona ani duża ani obfitować w rozległe, płaskie obszary. Nie będziesz potrzebował aż tyle przestrzeni co przy projektowaniu plantacji przypraw czy też tytoniu. Po skolonizowaniu wyspy przerzuć do niej surowce budowlane (minimum 30-40 młotków, 100 drewna, 40-60 cegieł). Przede wszystkim, musisz zająć się dwoma rodzajami plantacji. To, która z nich stanie jako pierwsza i gdzie nie odgrywa zbyt dużej roli. Jeśli chcesz możesz je stawiać na przemian albo, wręcz przeciwnie, te same, które na dodatek będą się minimalnie zazębiały (trzema polami). Powinny powstać dwa równoległe do siebie rzędy, które powinny być oddalone o co najmniej 5 pól. Jeśli zaś chodzi o same plantacje to musisz wybrać Indigo Plantation oraz Silk Plantation. Z tego co zauważyłem drogi nie są tu absolutnie konieczne aczkolwiek jeśli chcesz mieć pewność możesz kilka z nich pociągnąć do głównego magazynu. W samym środku musi się zaś znajdować budynek bezpośrednio odpowiedzialny za wytwarzanie jedwabnych ubrań. Jest to Dye Works. Jeden taki obiekt powinien przypadać na dwie plantacje Indigo i dwie Silk. Ewentualnie, jeśli zauważysz, że nie radzi sobie z nadmiarem dostarczanych surowców postaw obok drugi. Aby zapewnić regularne dostawy ubrań dla kolonii liczącej 1000-1500 mieszkaców powinieneś mieć po cztery plantacje każdego rodzaju i minimum 2 a najlepiej 3 Dye Works. Te ostatnie połącz oczywiście z centralnym magazynem (przy wodzie).
ULEPSZONA PRODUKCJA UBRAŃ może odbywać się przy udziale nowo zdobytego budynku a mianowicie Cotton Plantation (plantacja bawełny). W przeciwieństwie do tego co chociażby radziłem w przypadku żywności (Cattle Farm a chatka łowcy) jeśli masz zamiar się na to zdecydować bez żadnych oporów możesz zrezygnować z hodowli owiec. Plantacja jest znacznie bardziej wydajna, możesz ją też postawić niemal wszędzie. Pamiętaj o tym, aby okolice plantacji nie były niczym zablokowane. Ewentualnie, tak jak wcześniej, stawiane obok siebie budynki możesz minimalnie ze sobą zazębiać. Rób tak tylko wtedy gdy definitywnie zacznie Ci brakować przestrzeni pod zabudowę. Niestety, aby zapewnić regularne dostawy ubrań kolonii liczącej ponad 1500 mieszkańców należy mieć co najmniej 5-6 plantacji. Na każde dwie powinna przypadać chatka Weaver's Hut lub jej upgrade - Weaving Mill. Jeśli tylko zauważysz, że którykolwiek z tych budynków nie może wyrobić się z produkcją dostaw kolejne. W przeciwnej sytuacji (brak dostaw bawełny) dobuduj kolejne plantacje, oczywiście stawiając je tak, aby znalazły się w zasięgu działania Weaver's Hut lub Weaving Mill.
0
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
- Anno 1503: Start
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych
- Anno 1503: Traper, krawiec, sprzedaż odzieży; awans mieszkańców na kupców
- Anno 1503: Większa tawerna, teatr; konstrukcje "ozdobne"
- Anno 1503: Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów
- Anno 1503: Domy arystokratów i ostatnie konstrukcje z nimi związane
- Anno 1503: Dyplomacja, Handel
- Anno 1503: Krótko o wojnie
- Anno 1503: Piraci
- Anno 1503: Problemy z niektórymi misjami kampanii singleplayer
- Anno 1503: Najczęstsze problemy z kolonistami
- Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany317676 Junior
up@
To są różne mapy uporządkowane od najłatwiejszej do najtrudniejszej. obywatel-najłatwiejsze, cesarz(chyba)-najtrudniejsza
Ja mam problem z handlem z Wenecjanami. Kupują strasznie mało. 50 sztuk złota to max. Próbowałem obniżyć ceny i tak samo. Jest to 1 misja kampani nie ma tam przypraw ani tytoniu, więc samym dochodem ze sprzedaży produktów na wyspie osiągam tylko 100-200 złota.:( Co mam zrobić żeby Wenecjanie kupowali więcej??
zanonimizowany463889 Junior
Witam Wszystkich!!!
Mam Pytanie do luzak666 gdzie znalazłeś na mapie mongołów??
Przeszukałem chyba wszystkie wyspy i znalazłem tylko 3 ludy tubylcze jednym sprzedaję tytoń za
wino drugim wino za złoto a trzecim złoto za klejnoty i za nic w świecie nie mogę znaleść od kogo kupić futra czyli z waszych opisów wynika że mongołów .....
zanonimizowany571407 Junior
witam!
jestem chyba na 5-tej misji mam wypełnic ługi zywnością a nie moge jej produkowac(wogole nie moge nic wybudowac)znalazlem tubylców i handluje z nim ale to nic nie daje
jest jakis inny sposob zeby miec tą zywnosci?????
pomozcie z góry dziekuje...........
zanonimizowany617007 Junior
Pomocy. Jestem w 3 misji w Anno 1503 i mam zdobyc futra. Płynę na jedną z wysp tubylczych sprzedaje tytoń i nie otrzymuje wina. A jak gram w nieskonczonej grze to wszytko jest oki. Prosze o pomoc
zanonimizowany673522 Junior
wurst gdzie, jak ty przeszedłeś tą trzecią misję w tej kampanii ??? Trzeci raz do niej siadam do tej misji i nie jestem w stanie jej przejść. Powiedz no jak to zrobiłeś ?
zanonimizowany682060 Junior
Po pierwsze: W piątej misji jak spowodować by moi pionierzy stali się mieszkańcami??, Muszę mieć 30 mieszkańców.
Po drugie: W misji trzeciej tytoń wymieniasz na wino, wino wymieniasz na rudę złota, rudę złota wymieniasz na biżuterię, a biżuterię wymieniasz na futra których potrzebujesz do ukończenia misji. Tak więc musisz odszukać aż cztery wioski tubylcze, wystarczającą ilością tytoniu powinno być 100-120 ton. Powodzenia w czwartej misji :D
zanonimizowany682060 Junior
Dobra rozkminiłem już tą piątą misję. Musisz po prostu pozostać pionierem, a dostaniesz nową misję
zanonimizowany761487 Junior
witam mam problem w jednej misi muszę przejąc fortecę wroga i uwolnić Rachmistrza tylko nie wiem jak to zrobić, mam do dyspozycji wojsko i Zwiadowcę tylko nie wiem poco ten zwiadowca w tej misi, bo jak zburzę fortecę to pokazuje się komunikat że forteca nie wytrzymała mojego natarcia i się zawaliła, pod gruzami zginą rachmistrz, i koniec trafiam za kraty nie wiem co zrobić
zanonimizowany763824 Junior
Witam wszystkich.
Mój problem polega na tym że nie wiem jak skłonić Orelieia żeby sie do mnie pszyłączył mam plynąc po wielorybi tłuszcz i nie wiem jak skłonić ostatniego członka mojej ekspedycji nie wiem która to plansza wiem ze przed nią były futra do zdobycia.
Z Góry dziękuje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
