„Będziemy trzymać się RPG”. Pożegnanie z Henrykiem. Twórcy Kingdom Come zdradzają, co dalej po Deliverance 2 - wywiad
- Detektyw, Krzyżacy i Indiana Jones
- To nie będzie powtórka z „Igły w stogu siana”
- Pożegnanie „z przytupem”, czy po prostu kolejna przygoda Henryka?
- Co dalej z Kingdom Come? Jaka będzie „nowa przygoda” Warhorse Studios?
- „Będziemy trzymać się RPG”
„Będziemy trzymać się RPG”
Nie tak dawno gamingowy świat rozmyślał o tym, kiedy premiera GTA6. Teraz przyjdzie nie mniej dręczące, przynajmniej w moim przypadku, oczekiwanie na ogłoszenie nowej gry Warhorse Studios, a od daty odległego jeszcze debiutu chyba ciekawsza wydaje się tematyka, setting nowej produkcji. Czy mogłoby to być KCD3? Albo czy świat KCD to solidny fundament pod inne historie? Czy to już uniwersum?
Nie stworzyliśmy żadnego uniwersum, bo wszystko w KCD jest oparte na realiach historycznych, na prawdziwych miejscach, wydarzeniach, osobach. To uniwersum już było, my tylko wpadliśmy tam z wizytą. Przy „jedynce” mieliśmy nadzieję, że inni twórcy podążą w tym kierunku, powstaną kolejne RPG w historycznym settingu – zwłaszcza Włosi bardzo liczyli na grę o swojej historii – ale póki co nic takiego jeszcze się nie stało. Bardzo chciałbym zobaczyć więcej podobnych produkcji.
A co do naszych gier… Na pewno będziemy trzymać się gatunku RPG! Tu czujemy się, jak w domu, to jest nasz znak rozpoznawczy i chcemy tworzyć jeszcze bardziej immersyjne historie tego rodzaju. Ale chcemy też zająć się czymś nowym, świeżym. Przygotowaliśmy na razie parę prototypów, choć prototypy mają to do siebie, że niewiele z nich kończy jako pełna gra. Testujemy nowe pomysły, nowe mechaniki, nowe technologie, rozmawiamy z partnerami. Mamy teraz około 280 osób w ekipie i każda z nich musi mieć coś do roboty, mocno więc pracują na razie artyści koncepcyjni.
Próbujmy być otwarci i przejrzyści, jak się tylko da, hołdujemy zasadzie „nasza społeczność jest najważniejsza”, nawet jeśli to brzmi jak wyświechtana formułka. Ale zawsze, gdy możemy coś zakomunikować, to się tym dzielimy. Póki co kończymy rok Kingdom Come, w grudniu idziemy na zasłużone wakacje, a od nowego roku rozpoczynamy prace nad czymś nowym!
Tobias Stolz-Zwilling – communications director, Warhorse Studios
Nam pozostaje więc czekać na nowe ogłoszenia i newsy Warhorse Studios, a na osłodę mamy ostatnią przygodę Henryka ze Skalicy. Rok 2025 obfitował w wiele fantastycznych gier, ale rozpoczęliśmy go z Henrykiem w lutym i skończymy z Henrykiem dzięki listopadowemu DLC – Mysteria Ecclesiae. Oby dodatek był tak dobry, jak się zapowiada.
