To nie będzie powtórka z „Igły w stogu siana”. Pożegnanie z Henrykiem. Twórcy Kingdom Come zdradzają, co dalej po Deliverance 2 - wywiad

Dariusz Matusiak

To nie będzie powtórka z „Igły w stogu siana”

Zamknięcie Henryka w klasztorze od razu kojarzy się fanom serii z jednocześnie najbardziej uwielbianym i znienawidzonym questem z pierwszej części, czyli „Igłą w stogu siana”, w którym Henryk, działając pod przykrywką, na kilka dni stawał się mnichem przykładnie wypełniającym wszystkie wiążące się z tym obowiązki. Tym razem będzie jednak trochę inaczej. Choć ponownie nie da się opuścić miejsca akcji, swobody będziemy mieć znacznie więcej.

To prawda, skojarzenia z „Igłą w stogu siana” są jak najbardziej na miejscu, ale tam cały czas działałeś w przebraniu, a tu jesteś Henrykiem i starasz się pomagać ludziom. Myślę, że to o wiele bardziej złożony, wyrafinowany quest niż „Igła”. Sama mapa jest też o wiele większa niż klasztor w Sazawie. Jest tam ogromny kościół, w którym trwa jeszcze budowa, są różne budynki w jego sąsiedztwie, jest mnóstwo sekretów do odkrycia, questów pobocznych do zaliczenia, są areny do walki, miejsca do grania w kości z pijanymi mnichami, są ogródki z ziołami, podziemne krypty. Naprawdę jest tam dużo do roboty.

Kiedy rozpocznie się kwarantanna, nie będziesz mógł opuścić tego terenu i wrócić do głównej gry, zanim nie ukończysz DLC [będzie kilka możliwych zakończeń – przyp. red.], ale tym razem dostaniesz bardzo czytelny komunikat, czy naprawdę chcesz zacząć dodatek. Nie będzie sytuacji z DLC A Woman’s Lot, że zaczniesz go przypadkowo.

Tobias Stolz-Zwilling – communications director, Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance 2 - Mysteria Ecclesiae, Plaion, 2025.

Dość często powtarzający się komunikat, że Henryk będzie starał się pomagać chorym ludziom, oczywiście obawiając się również o własne zdrowie, od razu rodzi pytanie: co z sekwencjami walki? Czy w tym dodatku zupełnie odkładamy miecz do skrzyni lub odwieszamy na ścianę w swojej kuźni? Czy na świętej ziemi klasztoru będzie w ogóle jakiś wróg? Sytuacje, w których trzeba będzie sięgnąć po broń?

Będzie znacznie więcej okazji do walki, niż mógłbyś się spodziewać!

Tobias Stolz-Zwilling – communications director, Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance 2

Kingdom Come: Deliverance 2

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 4 lutego 2025

Informacje o Grze
9.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.4

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl