Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Activision Blizzard
i
Publicystyka 15 kwietnia 2023, 11:30

Malarz, tynkarz, nekromanta. Odkopałem zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Spis treści

Torchlight 3, Gearbox Publishing San Francisco, 2020 - Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów - dokument - 2023-04-15
Torchlight 3, Gearbox Publishing San Francisco, 2020

Nie chcąc porzucać jeszcze wywołanego do tablicy Dawn of Magic, posłużę się jego przykładem, rozważając potrzebę kreatywności w obszarze tworzenia postaci, a zwykle, nie oszukujmy się, jej wyboru z predefiniowanych, gotowych indywiduów, którymi twórcy gier o nieustannej młócce nas raczą. Może nie kamieniem szlachetnym, ale błyskotką, cyrkonią we wspomnianej wcześniej brei, jest w tym przypadku możliwość wyboru klasy nieco innej i odbiegającej od oklepanej, niczym oktagon po gali MMA, loży zasłużonych: wojownika, maga, łotrzyka. Jeśli chodzi o DoM, są to (w wolnym tłumaczeniu) dziwaczna Cyganka, niezdarny uczony, żona piekarza czy w końcu gruby zakonnik. Menażeria o tyle niezwykła, co niestety pozbawiona głębi i stanowiąca jedynie ciekawostkę w kontekście dalszego rozwoju w grze, ale warta odnotowania. O wiele lepiej poradził sobie pod tym względem Torchlight 3, dając możliwość poprowadzenia w grze kolejarza czy przeklętego kapitana, przy czym ich późniejszy rozwój (umiejętności, ekwipunek) oddaje faktyczny charakter owych klas.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Rafał Sankowski

Rafał Sankowski

Para się publicystyką; jego teksty ukazują się zarówno na GRYOnline.pl, jak i na łamach CD-Action. W grach ceni przede wszystkim uniwersa, których może stać się częścią i uwierzyć w ich autentyzm. Patrzy na świat z dystansem. Gdy nie gra, spaceruje po lasach, śpi pod namiotem, słucha muzyki Jeremy’ego Soule’a i narzeka, że w lesie nie podają ramenu, za którym przepada.

więcej

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG
Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

W hack and slashach najfajniejsze są początki
W hack and slashach najfajniejsze są początki

Wiecie, co jest najlepsze w hack and slashach? Początki. To może umknąć, gdy gonimy za dopełniającym build Ostrzem Ostatecznej Zagłady, ale przypomniał mi o tym dopieszczany we wczesnym dostępie Last Epoch.