10. Star Wars: Empire at War. LucasArts w rękach Myszki Miki – jakie gry powinien wskrzesić Disney?
Krzysztof Chomicki
- LucasArts w rękach Myszki Miki – jakie gry powinien wskrzesić Disney?
- 10. Star Wars: Empire at War
- 9. Full Throttle
- 8. Maniac Mansion i Day of the Tentacle
- 7. Outlaws
- 6. Star Wars: Knights of the Old Republic – KotOR
- 5. Star Wars: X-Wing i TIE Fighter
- 4. Grim Fandango
- 3. The Secret of Monkey Island
- 2. Star Wars: Jedi Knight
- 1. Indiana Jones
10. Star Wars: Empire at War

Lista złożona z samych gier LucasArts siłą rzeczy musi zawierać przynajmniej kilka tytułów osadzonych w świecie Gwiezdnych wojen, a więc nic dziwnego, że nasze zestawienie otwiera jeden z nich. Star Wars: Empire at War to wydana na początku 2006 roku strategia czasu rzeczywistego, której akcja toczy się równo z wydarzeniami przedstawionymi w Nowej nadziei, a więc prawdopodobnie w najciekawszym możliwym okresie dla fanów starej trylogii. W produkcji znalazło się właściwie wszystko, czego można by sobie życzyć – charakterystyczne maszyny kroczące AT-AT i AT-ST, Gwiazda Śmierci, TIE Fightery czy nawet Darth Vader, Han Solo i Chewbacca w postaci grywalnych jednostek. Połączenie nośnej marki z dynamiczną rozgrywką oraz świetną oprawą graficzną zaowocowało bardzo udaną pozycją, która była w stanie przekonać do siebie nawet osoby omijające wszelkie RTS-y szerokim łukiem.
Dzieło studia Petroglyph Games doczekało się jeszcze w tym samym roku dodatku Forces of Corruption, co sugerowałoby, że Empire at War odniosło komercyjny sukces. Mimo to nigdy nie pojawiła się pełnowymiarowa kontynuacja – Petroglyph stworzyło Universe at War: Earth Assault, po czym zajęło się produkcją zupełnie innych tytułów, a LucasArts, które ma prawa do marki, z jakiegoś powodu nie zdecydowało się powierzyć jej innej ekipie.