Złote czasy dodatków?. Kiedyś Westwood i Blizzard dawali nam gry w grze

Filip Grabski

Złote czasy dodatków?

Niemal w tym samym okresie inna firma tworząca RTS-y znalazła się u progu kolejnego sukcesu. Westwood wydał Command & Conquer we wrześniu 1995 roku, na trzy miesiące przed premierą Warcrafta II, zaś chętni na więcej gracze musieli na oficjalny dodatek (zatytułowany The Covert Operations) poczekać do czerwca 1996, o miesiąc dłużej niż fani orków. Tak czy siak, było to fantastyczne tempo, które nie zaważyło na jakości gotowych produkcji.

Diablo II: Lord of Destruction, Blizzard, 2001.

Firmy Blizzard i Westwood kontynuowały ten trend przez kolejne lata. Co prawda stworzony przez Synergistic Software dodatek do Diablo zatytułowany Hellfire nie jest częścią kanonu serii i odstaje jakością od reszty, jednak nie można o nim nie wspomnieć. Wszak od tego momentu każda kolejna duża gra Blizzarda dostawała godziwe rozszerzenie. Diablo II otrzymało po roku pudełko z rewelacyjnym Lord of Destruction. Warcraft III dorobił się The Frozen Throne (tutaj również czekaliśmy zaledwie rok), a StarCraft dostał genialnego Brood Wara po jedynie 9 miesiącach. Z kolei wydane w 1996 roku Command & Conquer: Red Alert zostało rozbudowane dwukrotnie za pomocą dodatków Counterstrike i The Aftermath (to samo stało się z Half-Life’em, którego fabuła była kontynuowana w 1999 i 2001 roku).

Wow, ile dodatków

Przypadek World of Warcraft jest bardzo ciekawy, bo nie dość, że produkcja ta przez dwie dekady obecności na rynku otrzymała aż 10 pełnoprawnych dodatków (a dwa kolejne są zapowiedziane), to jeszcze płynnie przeszła transformację od rozszerzeń sprzedawanych w pudełkach do ery DLC.

The Witcher 3: Blood and Wine

Wiedźmin 3: Krew i wino

The Witcher 3: Blood and Wine

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 31 maja 2016

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl