Seria Mount & Blade. Kiedy gracze pokazują twórcom, jak robić gry

Radosław Wasik

Seria Mount & Blade

Od średniowiecznej Europy piętnastego wieku…

Jeśli kiedykolwiek interesowaliście się sceną moderską serii Mount & Blade, to wiecie, że królują tu modyfikacje całkowicie odmieniające te produkcje. Znalezienie prostego moda dodającego nowy miecz czy zbroję będzie trudne – cykl szczyci się całym szeregiem totalnych konwersji. Trzeba przyznać, że podstawowe założenia gry stanowią idealny fundament w przypadku tego typu projektów. Otwarty świat, szczypta elementów RPG, strategiczna mapa i dynamiczne bitwy – wystarczy dorzucić do tego ciekawe uniwersum.

…do dark fantasy z nekromancją w tle.

W ten sposób silnik pierwszego Mount and Blade oraz Warbanda pozwolił nam przenieść się do Śródziemia z Władcy Pierścieni, galaktyki ze Star Wars czy XIII-wiecznej Europy. Nie zabrakło też autorskich światów, wśród których czołowy przykład stanowi bogate uniwersum moda Prophesy of Pendor, pełnego wymyślonych od podstaw kultur, religii i postaci. Zmiany obejmują nie tylko mapę i jednostki, ale też mechanikę gry – niektóre modyfikacje wprowadzają automatyczne karabiny, a inne umożliwiają rzucanie zaklęć.

Mnogość projektów można przedstawić w ten sposób. Zaliczyłeś już wszystkie pozycje osadzone w Twoim ulubionym uniwersum? Poszperaj wśród modów do serii Mount & Blade – prawdopodobnie znajdziesz tam coś dla siebie.

  1. Więcej o grze Mount & Blade
  2. Więcej o grze Mount & Blade: Warband

BANNERLORD TEŻ MA MODY

Choć dzisiejsze modyfikacje do Bannerlorda nie zachwycają, moderzy sukcesywnie poprawiają następcę Warbanda i szykują się do rozpoczęcia poważnych projektów. Temat ten rozwinęliśmy w artykule poświęconym modom do drugiego Mount and Blade.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

81

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-07-10
01:33

bboy Konsul

bboy

Dzięki modom każda gra z serii Silent Hunter do dzisiaj żyje. Ba, wyhodowała sobie nawet własnych indie-dewloperów, których znudziło już czekanie aż jakiekolwiek duże studio zrobi jakiś tytuł traktujący o łodziach podwodnych. Zapewne wnerwia to mocno braci Guillemot, że zdarzyło im się kiedyś stworzyć nieliniową grę na więcej niż jedno przejście 15 lat temu i mała grupka ludzi ciągle w to gra zamiast kupować od nich n-tego assasyna.

Komentarz: bboy
2020-07-10
09:09

Banshee Queen Chorąży

Banshee Queen
😡

No tak, wiadomo, a najważniejsze jest dla graczy to żeby pokazać więcej piersi.

Komentarz: Banshee Queen
2020-07-10
09:18

Bieniu05 Generał

Bieniu05

tylko wy sie skupiacie na pojedynczej rzeczy a zeby zrobic gre trzeba o wszystkim pomyslec i wiadomo ze nie wszystko wyjdzie idealnie co prawda maja juz szablony bo juz tyle gier zrobionych bylo ale wciaz to duzo roboty

Komentarz: Bieniu05
2020-07-11
15:22

Bri Generał

Bri

Duże gry AAA to też tak właściwie mody - kupuje się silnik, robi modele + tekstury, pisze trochę kodu i gotowe.

Komentarz: Bri
2020-07-11
16:09

Bukary Legend

Bukary

No cóż, o ile wiem, jedno z najbardziej rozwiniętych środowisk moderów powstało wokół serii gier "Thief".

Jednym z najsłynniejszych jego osiągnięć jest wydanie potężnej i znakomitej kampanii (właściwie osobnej gry) pt. T2X: Shadows of the Metal Age:

http://www.thief2x.com/

Oczywiście, istnieje też wiele innych projektów związanych z "Thiefem", które rzeczywiście mogłyby zawstydzić twórców oryginału, np. obsypany nagrodami The Dark Mod:

https://www.thedarkmod.com/main/

https://www.youtube.com/watch?v=brJqHnXmpgE

Komentarz: Bukary

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl