Agony – polska wizja piekła. Gry marca – najciekawsze premiery i konkurs

Michał Grygorcewicz

Agony – polska wizja piekła

Data premiery: 30 marca

INFORMACJE
  1. Gatunek: survival horror
  2. Platforma: PC, PS4, XOne
  3. Przybliżona cena: brak danych

Agony to kolejna próba podbicia przez polskich deweloperów gatunku horrorów – miejmy nadzieję, że bardziej udana od Inner Chains. Za produkcję tę odpowiada debiutujące tym tytułem Madmind Studio, zrzeszające deweloperów pracujących wcześniej m.in. nad Wiedźminem 3, Sniperem: Ghost Warriorem 2 oraz Tom Clancy’s The Division.

W Agonii trafimy do piekła, gdzie jako jedna z wielu potępionych dusz spróbujemy przetrwać wśród krwiożerczych demonów. Na zabawę złożą się głównie sekwencje skradankowe przemieszane z fragmentami, w trakcie których rozwiążemy zagadki środowiskowe. Motorem napędowym ma być odkrywanie prawdziwej tożsamości protagonisty, który cierpi na amnezję, a za coś przecież w domu wszystkich potępionych znaleźć się musiał.

Największą atrakcję produkcji stanowi jej oprawa wizualna. Piekło w wizji Madmind Studio to swoista mieszanka najlepszych pomysłów innych twórców – organiczne i pulsujące obrzydliwością miejsce. Znajdziemy tu rozerwane ciała, martwe dzieci, nagie, odpychające demony i wrota stworzone z ludzkich zębów – wszystko to bez żadnej cenzury czy dbałości o bardziej wrażliwych graczy.

Z założenia każda wariacja na temat horroru FPP, w którym się chodzi, odkrywa przerażające tajemnice, być może ucieka i okazjonalnie walczy, bardzo mnie interesuje. Agony przyciąga wzrok swoim pokręconym, krwawym, kolczastym i płonącym projektem piekła. Mam wielką nadzieję, że za mocną stroną wizualną stoi porządny gameplay i ciekawa przygoda. Bo już kiedyś też miało być dobrze, a wyszło, jak wyszło – tak, patrzę na ciebie, Inner Chains!

Filip „fsm” Grabski

Far Cry 5

Far Cry 5

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 27 marca 2018

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.0

Gracze

8.1

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

71

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Na którą grę marca czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl