Ostatnie tango w Paryżu (Ultimo tango a Parigi) – Maria Schneider. Głośne filmy, które zrujnowały kariery aktorom

- Głośne filmy, które zrujnowały kariery aktorom
- Batman i Robin (Batman & Robin) – Chris O’Donnell
- Gwiezdne wojny: Część I – Mroczne widmo (Star Wars: Episode I – The Phantom Menace) – Jake Lloyd
- Jumper – Hayden Christensen
- Liga niezwykłych dżentelmenów (The League of Extraordinary Gentlemen) – Sean Connery
- Pasja (The Passion of the Christ) – Jim Caviezel
- Dyktator (The Great Dictator) – Charlie Chaplin
- Ostatnie tango w Paryżu (Ultimo tango a Parigi) – Maria Schneider
- Rejs w nieznane (Swept Away) – Madonna
Ostatnie tango w Paryżu (Ultimo tango a Parigi) – Maria Schneider

- Co to za film: perwersyjny dramat psychologiczny z nutą erotyzmu
- Rok produkcji: 1972
- Gdzie obejrzeć: DVD lub Blu-ray
Jeżeli zdarza się Wam śledzić moje inne teksty, w których przytaczam wszelkie ciekawostki ze świata kina, to samo przywołanie Marlona Brando musi Was przyprawiać o gęsią skórkę bądź odruch wymiotny, gdyż aktor ten, pomimo swojego geniuszu, dopuścił się niejednego godnego potępienia lub pożałowania występku. Nie inaczej było przy okazji specyficznego dramatu psychologicznego pod tytułem Ostatnie tango w Paryżu. To właśnie na planie tej produkcji zrujnował on wraz z reżyserem Bernardo Bertoluccim zdrowie psychiczne 19-letniej Marii Schneider, wschodzącej gwiazdy filmowej.
Panowie nie owijali w bawełnę, będąc w stu procentach świadomi, że kręcą dzieło po części erotyczne. Młodziutka aktorka występowała w nim nago, a raz została wykorzystana przez Brando seksualnie na potrzeby jednej ze scen. Kobieta była na tyle zaskoczona i skonfundowana całą sytuacją, że nie do końca wiedziała, jak miała na nią zareagować. Widzowie za to nie pozostawili na niej suchej nitki i zrobili z niej symbol wulgarnego seksu, i to w sensie pejoratywnym.
Schneider już nigdy więcej nie rozebrała się przed kamerą i bardzo trudno było jej wyjść z tej krzywdzącej szufladki. Mimo że grała jeszcze w filmach przez następne 40 lat, już zawsze kojarzono ją z młodziutką, roznegliżowaną Jeanne. Aktorka musiała także zmagać się z poważnymi problemami psychicznymi, głównie z depresją, i dopiero po jej śmierci Bertolucci wystosował oficjalne publiczne przeprosiny za to, co zaszło na planie Ostatniego tanga w Paryżu.