- Czy mi pójdzie? - 10 gier, których wymagania sprzętowe dobiły komputer
- Exodus z rozświetlonego Metra
- Kingdom Come: Deliverance - czeska historia w 20 fps
- Deus Ex Machina... byle mocna
- Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu
- SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic
- Battlefield 3 - cena realizmu
- Wiedźmin 2 - Zabójcy Kompów
- Crysis - kryzys roku 2007
- TES IV: Oblivion - za górami, za lasami...
- Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates
- BONUS: Myst - przełom innego rodzaju
Wiedźmin 2 - Zabójcy Kompów

WIEDŹMIN 2: ZABÓJCY KRÓLÓW:
- Producent: CD Projekt RED
- Wydawca: Bandai Namco Entertainment
- Gatunek: RPG
- Premiera: 17 maja 2011 roku
Na liście nie brakuje także polskiego wątku. Choć w 2015 roku wyznacznikiem wydajności komputera dla wielu osób był Wiedźmin 3: Dziki Gon, to odnoszę wrażenie, że graczom znacznie bardziej zapadła w pamięć optymalizacja drugiej części sagi studia CD Projekt RED. W 2011 roku produkcja bez wątpienia była jednym z benchmarków, które gracze wykorzystywali do oceny możliwości swojego komputera. I nic w tym dziwnego - po ustawieniu wszystkich detali na Ultra (a w szczególności włączeniu kontrowersyjnego Ubersamplingu, na co w tamtych czasach niemal nikt się nie decydował) gra potrafiła sprowadzić do parteru nawet najmocniejszą kartę graficzną.
Oczywiście, w zamian za olbrzymie wymagania otrzymywaliśmy naprawdę doskonale prezentującą się produkcję, która pod względem oprawy graficznej ze spokojem mogła rywalizować z czołówką branży. Doskonale wykonane modele postaci, ostre jak brzytwa tekstury, świetny system oświetlenia i piękne, duże, realistycznie wyglądające lokacje - autorska technologia Red Engine potrafiła pokazać pazury.
Rekomendowana konfiguracja:
- Procesor: Core 2 Quad 2.2 GHz
- Pamięć RAM: 3 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 260 lub lepsza
- Dysk twardy: 16 GB