Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu. Gry, których wymagania sprzętowe dobiły komputery

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

84

Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu

GTA V:

  1. Producent: Rockstar Games
  2. Wydawca: Rockstar Games
  3. Gatunek: akcja
  4. Premiera: 14 kwietnia 2015 roku (wersja PC)

Po pecetowym porcie Grand Theft Auto IV oczekiwano wielkich rzeczy. Firma Rockstar Games nie ma w zwyczaju zaliczać wpadek i wypuszczać na rynek niedopracowanych produktów, a premiera komputerowego wydania została opóźniona - rzekomo specjalnie po to, by można było je dopracować. Jakież było zdziwienie wszystkich, kiedy to, co ostatecznie trafiło na rynek, okazało się... zwyczajnym, technicznym bublem. Gra była koszmarnie zoptymalizowana i działała z trudem nawet na komputerze znacznie mocniejszym od tego, który deweloperzy wskazywali w rekomendowanych wymaganiach. Twórcy bronili się, twierdząc, że ustawienia powyżej poziomu Medium zostały przygotowane z myślą o nieistniejących jeszcze podzespołach. Kłopot w tym, że nawet po maksymalnym wyśrubowaniu wszystkich detali, GTA IV wcale nie było graficznym majstersztykiem.

Powiedzmy sobie to szczerze - konwersja czwartej części GTA na komputery PC była diabelnie nieudana i dowiodła, że wpadki zdarzają się nawet najbardziej utytułowanym deweloperom. Z tego powodu, stając przed zadaniem stworzenia pecetowego portu piątej odsłony cyklu, studio Rockstar Games miało coś do udowodnienia swoim fanom. No i udowodniło - z charakterystyczną dla siebie ambicją i dbałością o szczegóły.

Otrzymaliśmy port bliski ideału, który oferował sporą liczbę usprawnień i dodatkowych wodotrysków graficznych - by wspomnieć choćby o MFAA (Multi-Frame Anti-Aliasing) oraz PCSS (Percentage Closer Soft Shadows). Jakby tego było mało, niemal każdą opcję można było dostosować do możliwości swojego sprzętu. Pozwalało to na wyciśnięcie maksimum z każdego peceta, niezależnie od jego mocy. Na słabszych komputerach gra wyglądała przyzwoicie i działała całkiem płynnie, ale jeśli mieliśmy zapas mocy obliczeniowej, nie brakowało sposobów, by go wykorzystać. To prawdziwie wzorowa konwersja gry konsolowej na PC.

Rekomendowana konfiguracja GTA 4:

  1. Procesor: Core 2 Quad 2.4 GHz
  2. Pamięć RAM: 2 GB
  3. Karta grafiki: GeForce 8600 lub lepsza
  4. Dysk twardy: 18 GB

Rekomendowana konfiguracja GTA 5:

  1. Procesor: Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD X8 FX-8350 4.0 GHz
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 660 GT / Radeon HD 7870 lub lepsza
  4. Dysk twardy: 65 GB

88

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl