Battlefield 3 - cena realizmu. Gry, których wymagania sprzętowe dobiły komputery
- Czy mi pójdzie? - 10 gier, których wymagania sprzętowe dobiły komputer
- Exodus z rozświetlonego Metra
- Kingdom Come: Deliverance - czeska historia w 20 fps
- Deus Ex Machina... byle mocna
- Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu
- SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic
- Battlefield 3 - cena realizmu
- Wiedźmin 2 - Zabójcy Kompów
- Crysis - kryzys roku 2007
- TES IV: Oblivion - za górami, za lasami...
- Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates
- BONUS: Myst - przełom innego rodzaju
Battlefield 3 - cena realizmu

BATTLEFIELD 3:
- Producent: DICE
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: FPS
- Premiera: 25 października 2011 roku
Jednego z największych przełomów w dziejach komputerowej grafiki dokonało szwedzkie studio DICE - wraz z wydaną w 2011 roku, trzecią częścią serii Battlefield. Produkcja ta robiła olbrzymie wrażenie już od momentu pokazania pierwszych zwiastunów i materiałów z rozgrywki, a końcowy produkt nie zawiódł wygórowanych oczekiwań. Otrzymaliśmy tytuł, który po raz kolejny przesunął granicę tego, co uważaliśmy za realistyczne w grach wideo. W głównej mierze była to zasługa rewelacyjnego systemu oświetlenia, który pozostawił konkurencję daleko za sobą.
Niestety, każdy kij ma dwa końce. Doświadczenie Battlefielda 3 w pełnej krasie wymagało mocnego komputera. Do komfortowej rozgrywki potrzebna była, zdaniem deweloperów, karta graficzna GeForce GTX 560, czyli układ, który pojawił się w sklepach zaledwie pięć miesięcy przed premierą produkcji DICE. W praktyce nawet potężny (jak na tamte czasy) GTX 580 miewał problemy z utrzymaniem stabilnych 60 klatek animacji na sekundę. Jeszcze gorzej radziły sobie dostępne wówczas na rynku karty graficzne AMD.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: Quad Core i5 2.6 GHz
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 560 lub lepszy
- Dysk twardy: 20 GB