Battlefield 3 - cena realizmu. Gry, których wymagania sprzętowe dobiły komputery

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

84

Battlefield 3 - cena realizmu

BATTLEFIELD 3:

  1. Producent: DICE
  2. Wydawca: Electronic Arts
  3. Gatunek: FPS
  4. Premiera: 25 października 2011 roku

Jednego z największych przełomów w dziejach komputerowej grafiki dokonało szwedzkie studio DICE - wraz z wydaną w 2011 roku, trzecią częścią serii Battlefield. Produkcja ta robiła olbrzymie wrażenie już od momentu pokazania pierwszych zwiastunów i materiałów z rozgrywki, a końcowy produkt nie zawiódł wygórowanych oczekiwań. Otrzymaliśmy tytuł, który po raz kolejny przesunął granicę tego, co uważaliśmy za realistyczne w grach wideo. W głównej mierze była to zasługa rewelacyjnego systemu oświetlenia, który pozostawił konkurencję daleko za sobą.

Niestety, każdy kij ma dwa końce. Doświadczenie Battlefielda 3 w pełnej krasie wymagało mocnego komputera. Do komfortowej rozgrywki potrzebna była, zdaniem deweloperów, karta graficzna GeForce GTX 560, czyli układ, który pojawił się w sklepach zaledwie pięć miesięcy przed premierą produkcji DICE. W praktyce nawet potężny (jak na tamte czasy) GTX 580 miewał problemy z utrzymaniem stabilnych 60 klatek animacji na sekundę. Jeszcze gorzej radziły sobie dostępne wówczas na rynku karty graficzne AMD.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Quad Core i5 2.6 GHz
  2. Pamięć RAM: 4 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 560 lub lepszy
  4. Dysk twardy: 20 GB

88

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl