Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates. Gry, których wymagania sprzętowe dobiły komputery
- Czy mi pójdzie? - 10 gier, których wymagania sprzętowe dobiły komputer
- Exodus z rozświetlonego Metra
- Kingdom Come: Deliverance - czeska historia w 20 fps
- Deus Ex Machina... byle mocna
- Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu
- SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic
- Battlefield 3 - cena realizmu
- Wiedźmin 2 - Zabójcy Kompów
- Crysis - kryzys roku 2007
- TES IV: Oblivion - za górami, za lasami...
- Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates
- BONUS: Myst - przełom innego rodzaju
Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates

MAFIA: THE CITY OF LOST HEAVEN:
- Producent: Illusion Softworks
- Wydawca: TalonSoft Inc.
- Gatunek: akcja
- Premiera: 29 sierpnia 2002 roku
Wydana w 2004 roku gra akcji Mafia: The City of Lost Heaven zachwycała oprawą graficzną. Tytułowe miasto szokowało szczegółowością otoczenia i ostrością tekstur, zaś modele postaci - a w szczególności ich twarze - porażały realizmem (oczywiście, w dzisiejszych czasach raczej nie zrobią na nikim wrażenia, ale taka już naturalna kolej rzeczy). Doskonale prezentowały się też samochody, które wyglądały jak żywcem wyjęte z albumu poświęconego historii motoryzacji. Warto też wspomnieć o wyjątkowej, jak na tamte czasy, filmowości scen.
Wszystko to musiało wiązać się z wysokimi wymaganiami sprzętowymi - i dokładnie tak było. Mafia wymagała od naszego komputera naprawdę sporo i jeśli chcieliśmy cieszyć się wszystkimi detalami i podziwiać Lost Heaven w pełnej krasie, trzeba było pogodzić się z solidnym wydatkiem na nowoczesny akcelerator graficzny (tak, to były jeszcze lata, w których czasem stosowało się to dziwne - i obecnie martwe - sformułowanie).
Rekomendowana konfiguracja:
- Procesor: Pentium III 500 MHz
- Pamięć RAM: 128 MB
- Karta grafiki: z akceleratorem 3D