SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic. Gry, których wymagania sprzętowe dobiły komputery
- Czy mi pójdzie? - 10 gier, których wymagania sprzętowe dobiły komputer
- Exodus z rozświetlonego Metra
- Kingdom Come: Deliverance - czeska historia w 20 fps
- Deus Ex Machina... byle mocna
- Grand Theft Auto V - powrót w wielkim stylu
- SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic
- Battlefield 3 - cena realizmu
- Wiedźmin 2 - Zabójcy Kompów
- Crysis - kryzys roku 2007
- TES IV: Oblivion - za górami, za lasami...
- Mafia - The City of Lost Heaven... and Low Framerates
- BONUS: Myst - przełom innego rodzaju
SW:TOR - Star Wars: The Lag Republic

STAR WARS: THE OLD REPUBLIC:
- Producent: BioWare
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: MMORPG
- Premiera: 20 grudnia 2011 roku
Na premierę Star Wars: The Old Republic w grudniu 2011 roku czekało bardzo wiele osób. Nie mogło być inaczej, skoro marka uwielbiana przez fanów na całym świecie miała po raz kolejny zostać zaadaptowana przez utalentowanych deweloperów z kanadyjskiego studia BioWare, odpowiedzialnych m.in. za doskonałe Star Wars: Knights of the Old Republic. A wszystko to w formule przypominającej megahit Blizzarda, czyli World of Warcraft, tyle że z większym naciskiem na fabułę. To nie mogło się nie udać, prawda?
Czas pokazał, że jednak mogło - gra przyciągnęła do siebie tłumy graczy, ale większość z nich dość szybko straciła zainteresowanie, co zmusiło deweloperów do przejścia na model free-to-play. Dopiero zmiana sposobu finansowania tytułu pozwoliła mu się ustabilizować. Jedną z przyczyn problemów SW:TOR była kiepska optymalizacja - na starszych komputerach gra działała po prostu tragicznie i ustawienie nawet tak powszechnie dostępnej w grach opcji, jak cienie wyświetlane w czasie rzeczywistym, kończyło się drastycznym spadkiem liczby klatek animacji na sekundę. Na poważne utrudnienia natrafiali nawet posiadacze mocarnych pecetów - starcia PvP często przypominały pokaz gwiezdnowojennych slajdów, nawet gdy brała w nich udział względnie niewielka liczba osób. W sporej mierze było to spowodowane przestarzałością silnika graficznego Hero Engine, który nie radził sobie najlepiej z wykorzystywaniem kilku rdzeni procesora na raz.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1 GHz
- Pamięć RAM: 3 GB
- Karta grafiki: GeForce GT 610 / Radeon HD 7450 lub lepsza