Sayonara Wild Hearts. Najlepsze gry w Apple Arcade

Dariusz Matusiak

Komentarze

Sayonara Wild Hearts

Producent: Simogo

Rok produkcji: 2019

Gatunek: gra rytmiczna, endless runner

Kliknij i sprawdź Sayonara Wild Hearts w serwisie Apple Arcade

Grę Sayonara Wild Hearts poprzedza logo wydawcy Annapurna Interactive, co zwykle oznacza piękną, nietuzinkową pozycję. Sterujemy w niej młodą kobietą o złamanym sercu, która przenosi się do dziwnego uniwersum, gdzie dużą rolę odgrywają Wielkie Arkana kart tarota i złowroga Mała Śmierć. Fabuła jest zawiła i abstrakcyjna – dość powiedzieć, że nasze zadanie to uratowanie obcego świata poprzez zbieranie serc, unikanie przeszkód, a nawet walki z bossami.

Rozgrywka generalnie przypomina to, co znamy z gatunku endless runner. Otoczenie przesuwa się błyskawicznie wokół nas, a my musimy wykazać się refleksem i wybrać właściwy tor, by zebrać jak najwięcej obiektów. Ale w porównaniu z runnerami tu każdy level szybko się kończy i często bywa czymś urozmaicony. Czasem trzeba wciskać przycisk zgodnie z rytmem, czasem wskazać cel do strzału, pokonać przeciwnika, niekiedy lewitujemy w powietrzu albo wsiadamy na motocykl – nie jest to więc zwykły endless runner. Sayonara Wild Hearts wyróżnia się poza tym oprawą audiowizualną. Minimalistyczna grafika nawiązuje do neonowych świateł i klimatu lat 80. Jeszcze lepiej wypada soundtrack, który został uznany za jedną z najlepszych ścieżek dźwiękowych w grach z 2019 roku.

tint.

Producent: Lykke Studios

Rok produkcji: 2019

Gatunek: gra logiczna

Kliknij i sprawdź tint. w serwisie Apple Arcade

Produkcja zatytułowana tint. to niezwykle oryginalna, pomysłowa gra logiczna. Założenia są proste – należy połączyć ze sobą kilka punktów, malując wirtualnym pędzlem po kartce i dążąc do tego, by na sam koniec osiągnąć właściwy kolor. Te można zmieniać, mieszając je, np. żółty i niebieski dadzą zielony itp. Problem w tym, że miejsce na kartce jest ograniczone, a każde maźnięcie pędzlem po jakimś kolorze zmienia aktywną barwę. Pozycja ta ma relaksować rozgrywką, ale nie oznacza to, że brakuje tu poziomów, które mogą stanowić spore wyzwanie i wymagać wielu podejść metodą prób i błędów.

Gra wygląda przepięknie, zapewniając wrażenie, że rzeczywiście używamy farb wodnych i pędzla na grubym papierze, a całość dopełnia klimatyczna muzyka. Twórcy zadbali nawet o to, by grać mogły osoby nierozróżniające kolorów – każda barwa ma wtedy przyporządkowany unikalny dźwięk. Do ukończenia jest 330 poziomów, a kolejne pojawiają się z czasem – nie jest to więc pozycja, którą można zaliczyć w jeden wieczór.

To kolejna strona artykułu wielostronicowego. Ciąg dalszy na następnej stronie. Kliknij tutaj, aby powrócić na stronę pierwszą.

4

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl