Wielowymiarowość systemu walki. 8 patentów z Soulsów, którymi bawi się Elden Ring

Hubert Śledziewski

Wielowymiarowość systemu walki

...zawsze możemy skorzystać z dobrodziejstw rozbudowanego systemu walki. Moje ulubione „buildy” z Dark Souls – pod siłę i zręczność – odeszły, niestety, do lamusa. Oczywiście w Elden Ringu też da się je tworzyć, jednak są znacznie mniej efektywne niż na przykład pójście ścieżką magii. Czyżby był to kolejny ukłon dewelopera w stronę graczy, narzekających na zbyt wysoki poziom trudności? A może do gry dodano tyle alternatyw dla tradycyjnego sieczenia mieczem, że ich właściwe zbalansowanie było po prostu niemożliwe?

Niezależnie od wytłumaczenia – zresztą prawda leży pewnie gdzieś pośrodku – wniosek jest prosty: nie ma co się ograniczać do podnoszenia siły postaci i zwracania uwagi tylko na obrażenia fizyczne od broni. Warto kombinować – używać Popiołów Wojny, testować różne prochy duchów czy zaklęcia i inkantacje, które można rzucać na przemian z wyprowadzaniem ciosów mieczem. Niekiedy mam wręcz wrażenie, że trzeba to robić, bo bossowie – zwłaszcza ci główni – posiadają tak dużo punktów życia, iż „normalna” walka z nimi trwałaby całą wieczność.

Ducha duchem zwalczaj.

Co się zaś tyczy wspomnianych duchowych przywołańców, to ich przydatność w potyczkach trudno kwestionować, a nieskorzystanie z ich pomocy zakrawa na proszenie się o kuku. Nie tylko potrafią bowiem skutecznie odwrócić uwagę wroga – dając nam czas na zajście go od tyłu czy uleczenie się – ale też zadawać duże obrażenia; zwłaszcza jeśli ich ulepszymy. Jeden z najpotężniejszych prochów pozwala przyzwać Łzę Naśladowcy, która zmienia się w sterowaną przez SI kopię gracza. Społeczność „śmieszkuje”, że przy zastosowaniu tej techniki i odpowiednim „buildzie” postaci Elden Ring przechodzi się sam. Z kolei nawet najwytrwalsi gracze, którzy poszli w siłę i zręczność, wymiękają ponoć przy końcowych bossach. Wniosek jest chyba oczywisty.

Elden Ring

Elden Ring

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 25 lutego 2022

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

7.4

Gracze

9.3

Steam

9.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Zagrasz w Elden Ring?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl