Hop, hop, hop – teleport. 8 patentów z Soulsów, którymi bawi się Elden Ring

Hubert Śledziewski

Hop, hop, hop – teleport

System teleportacji w Elden Ringu to osobna kwestia. Co prawda FromSoftware wprowadziło możliwość dowolnego przenoszenia się z miejsca na miejsce jeszcze w Soulsach – niejako próbując je ułatwić – jednak zawsze potrzebowaliśmy dotrzeć do jednego ogniska, by za chwilę móc pojawić się przy innym.

W Elden Ringu podobne ograniczenie nie istnieje. Włączamy mapę, wybieramy właściwy punkt i już w nim jesteśmy. Przydatne? Oczywiście. Przesadnie ułatwiające grę? Trochę tak. Niemniej, skoro zaimplementowano w niej mapę, na której miejsca łaski zostały gęsto rozsiane, to – pomimo często niewielkich odległości pomiędzy nimi – brak możliwości teleportowania się do nich z jej poziomu byłby co najmniej dziwny, by nie rzec: pozbawiony sensu.

Na Płaczącej Równinie miejsc łaski jest stosunkowo mało, choć i tak całkiem sporo.

Jednocześnie FromSoftware pokazało, że szanuje czas swoich fanów. Oszczędzamy go bowiem nie tylko w związku z szybkim przemieszczaniem się z punktu do punktu, ale również dzięki posążkom Mariki, które umieszczono zwykle tam, gdzie akurat nie ma miejsca łaski – w tym przed starciami z bossami. Ileż mniej frustrujące były kolejne próby pokonania Rycerza Tygla czy Godricka, Zszywańca, których nie musiałem poprzedzać sprintem na arenę. Po śmierci moja postać pojawiała się bowiem tuż obok niej, dzięki czemu mogłem zignorować kręcących się w okolicy zwykłych przeciwników i skupić na bossie.

Teleportacja z poziomu mapy umożliwiła jeszcze jedną szalenie praktyczną rzecz. Kto nigdy nie grindował dusz w Dark Souls, niech pierwszy rzuci kamieniem. W Elden Ringu ich funkcję pełnią runy i często – zwłaszcza gdy do kolejnego poziomu brakuje nam ich niewiele – pojawia się pokusa, by wyfarmić trochę tego „walutodoświadczenia”. Znalezienie idealnego do tego miejsca może być niełatwe (chociaż za chwilę spróbuję Wam udowodnić coś zgoła przeciwnego), ale wcale takowe być nie musi. Nie w Elden Ringu, w którym po zabiciu grupy wrogów można za pomocą kilku kliknięć powrócić do wybranego miejsca łaski, by za chwilę znów ruszyć na tych samych niemilców. I znowu. I jeszcze raz.

Elden Ring

Elden Ring

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 25 lutego 2022

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

7.4

Gracze

9.3

Steam

9.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Zagrasz w Elden Ring?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl