100th Anniversary. 7 osiągnięć w grach, dla których oszukiwałem

- 7 osiągnięć w grach, dla których musiałem oszukiwać
- Go outside
- 100th Anniversary
- Found in the Shuffle
- True Commitment
- Embrace the Void
- Hail to the King
100th Anniversary

- Tytuł gry: Civilization 6
- Odsetek osób, które zdobyły to osiągnięcie (na Steamie): 0,4%
- Metoda oszustwa: stworzenie specjalnej mapy
Ech, Cywilizacja 6... Człowiek gra w nią przez kilkaset godzin i nie zdobył nawet połowy osiągnięć. Głównie dlatego, że część oferowanych przez tę strategię wyzwań wymaga spełnienia kilku bardzo konkretnych – nierzadko losowych – kryteriów, związanych z historią danej nacji. Jeśli zatem ma się w tej materii szczęście, osiągnięcie może wpaść na konto już przy pierwszej sesji; w innym wypadku nawet przy setnej nie jest gwarantowane.
Ta okrągła liczba pojawia się tu nieprzypadkowo – zamierzam bowiem zdobyć kiedyś wszystkie 307 osiągnięć dostępnych na Steamie, a na dowód, że zacząłem to robić, zdradzę Wam, w jaki sposób sprostałem wyzwaniu „100. rocznicy” („100th Anniversary”). Jako że jest to najrzadsza zdobycz z tej listy, wcale nie pluję sobie w brodę, że zniżyłem się do drobnego oszustwa – zwłaszcza że sami deweloperzy zapewnili mi odpowiednie narzędzie.
Zadanie polega na tym, aby przewodząc Ameryce – czyli wybierając z puli liderów Roosevelta – w jednej rozgrywce stworzyć dwa parki narodowe na terenie wybranych cudów natury. Jeden ma obejmować Jezioro Kraterowe, a drugi zajmujące dwa pola wzgórza Yosemite. Proste? Tak – o ile obydwa cuda akurat pojawią się na losowo generowanej mapie, a my spełnimy resztę kryteriów. Niezbędne jest więc szczęście i choć można mu dopomóc, decydując się np. na ogromną, zawierającą możliwie najwięcej cudów natury planszę, nie ma potrzeby liczyć na zbieg okoliczności. Wystarczy skorzystać z oferowanego przez szóstą Cywilizację kreatora map i prawie jesteśmy u celu. Pozostaje użyć jej własnej planszy w nowej grze Ameryką – nie zapominając skonfigurować wcześniej zabawy tak, by zaczynać w późniejszej epoce i w historycznej lokalizacji owej nacji, najlepiej bez barbarzyńców i z dala od innych graczy. Ot, takie małe, szybkie oszustwo.