SimCity 3000. 15 najpopularniejszych strategii w dziejach
Bartosz Świątek
- 15 najpopularniejszych strategii w historii
- RollerCoaster Tycoon 3
- Sid Meier’s Civilization V
- Cities: Skylines
- Age of Empires II
- Sid Meier’s Civilization VI
- Company of Heroes 2
- SimCity 3000
- StarCraft II: Wings of Liberty
- Total War: Warhammer II
- Europa Universalis IV
- XCOM 2
- Dawn of War (z dodatkami)
- Factorio
- Totally Accurate Battle Simulator
SimCity 3000

SIM CITY 3000
- Producent: Maxis Software
- Wydawca: Electronic Arts
- Platforma: PC
- Premiera: 27 stycznia 1999
Fakt, że w zestawieniu najważniejszych i najpopularniejszych gier strategicznych w dziejach pojawia się SimCity, prawdopodobnie nie jest dla nikogo wielkim zaskoczeniem. Trudno też dopatrywać się niespodzianki w tym, że jest to akurat SimCity 3000 – produkcja z końcówki dwudziestego wieku, na którą wiele osób wciąż patrzy z nutką nostalgii, mrucząc pod nosem coś o tym, „jak to drzewiej bywało”. Dla niejednego gracza to wciąż najlepsza odsłona tego cyklu.
SimCity 3000 to oczywiście klasyczny city builder – zajmujemy się w nim planowaniem, a następnie budowaniem własnego miasta. Tworzymy infrastrukturę (komunikacyjną i nie tylko), dbamy o odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni – słowem, robimy wszystkie te nudne, nikomu niepotrzebne i absolutnie kluczowe rzeczy, którym większość mieszkańców metropolii nie poświęca na co dzień ani jednej myśli (no... nie licząc może wspomnianej już komunikacji).
SimCity 3000 po dziś dzień pozostaje kawałem naprawdę solidnej strategii ekonomicznej (oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy w stanie przymknąć oko na przestarzałą oprawę graficzną, bo nie ma co się oszukiwać – w 2021 roku raczej nikogo ona nie zachwyci) i wcale nie dziwi fakt, że na przestrzeni lat po tę produkcję, według oficjalnych informacji wydawcy z 2007 roku, sięgnęło 5 mln graczy. To zbiorcze dane, dotyczące wersji zwykłej i SimCity 3000 Unlimited.
- Sprzedaż: 5 mln
- Największa liczba graczy w ciągu ostatnich 24 godzin: brak danych
- Rekordowa liczba graczy w jednym momencie: brak danych