9. Kończycie fabułę? Dokończcie sprawy na mieście. 10 rzeczy, która warto wiedzieć o Dying Light 2

Julia Dragović

9. Kończycie fabułę? Dokończcie sprawy na mieście

A samo miasto oczywiście robi wrażenie.

Jeśli zależy Wam na robieniu pobocznych questów, zbieraniu surowców w nocy, wbijaniu trofek – po prostu na jak największym wymaksowaniu gry, nie zamykajcie fabuły. Nie zostawiajcie sobie tego wszystkiego na koniec. Poczekajcie.

Po zaliczeniu głównego wątku włączy się skalowanie poziomów. Na tę chwilę nie jest to coś, z czego można po prostu zrezygnować. To się wydarzy. Co to oznacza w praktyce? Przeciwnicy na mieście zostaną dostosowani do aktualnych możliwości Aidena. Jeśli więc myślicie, że na luzie zrobicie sobie banalne aktywności po uporaniu się z historią, co możemy powiedzieć? Nic z tego. Broń, którą do tej pory wycinaliście przeciętne zombiaki bez większej trudności, prawdopodobnie stanie się zauważalnie mniej efektywna. Pilnujcie zatem, by kończyć fabułę z ilością waluty wystarczającą na szybkie kupno lepszego arsenału u handlarza. Co jeszcze możecie zrobić? Drugi run ograć na łatwym poziomie trudności - nie będzie idealnie, ale na pewno trochę lżej.

Co istotne, jeśli zostawiliście jakieś sobie misje poboczne do zrobienia na później, rangi pojawiających się w nich wrogów nie ulegną zmianie.

To rozwiązanie ma swoje plusy – level scaling byłby idealnym patentem np. w Assassin’s Creed: Valhalli, gdzie po pewnym czasie każdy element rozgrywki przestaje być wyzwaniem. Devowie z Techlandu wyszli zapewne z założenia, że gra, która nie stanowi wyzwania, po prostu szybko się nudzi. Nie sposób odmówić im racji.

Ale jako że gra (póki co) nie ostrzega o level scalingu przy punkcie bez powrotu, robimy to my. Miejcie się na baczności.

Dying Light 2

Dying Light 2

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 4 lutego 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.6

Gracze

7.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

62

Julia Dragović

Autor: Julia Dragović

Studiowała filozofię i kierunki filologiczne. Pisanie trenowała, rzeźbiąc setki prac zaliczeniowych. Dziennikarka GRYOnline od 2019 roku. Zaczynała w newsroomie, pracowała w dziale publicystyki jako felietonistka i recenzentka, a wkrótce również jako etatowa redaktorka działu poradników i anglojęzycznego Gamepressure do roku 2023. Gra od kiedy pamięta, we wszystko oprócz strzelanek i RTS-ów. Kociara, simsiara, betoniara. Kiedy nie czyści map ze znajdziek i nie gra w symulatory wszystkiego, strategie ekonomiczne, RPG-i (papierowe też) oraz romantyczne indyki, lata z aparatem po polskich i zagranicznych miastach w poszukiwaniu brutalistycznej architektury i postkomunistycznych reliktów.

W razie apokalipsy zombie:

5,4%
Zostałbym jednym z nich, nie lubię się wyróżniać.
15,2%
Uznałbym, że Valve po prostu przegięło z realizmem L4D 3.
0,9%
Kupiłbym Project Zomboid celem szybkiego opracowania planu działania.
78,6%
Lata spędzone przed monitorem doskonale mnie przygotowały, przeżyłbym minimum godzinę.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl