Znamy specyfikację techniczną Nintendo 3DS?

Od dnia, w którym dowiedzieliśmy się o istnieniu Nintendo 3DS było oczywiste, że nowa konsola przenośna japońskiego giganta będzie znacznie potężniejsza od swojej poprzedniczki. Jak bardzo? Dzięki ciekawości serwisu amerykańskiego IGN, możemy już poznać techniczną specyfikację następcy Nintendo DS.

futurebeat.pl

Jakub Wencel

Od dnia, w którym dowiedzieliśmy się o istnieniu Nintendo 3DS było oczywiste, że nowa konsola przenośna japońskiego giganta będzie znacznie potężniejsza od swojej poprzedniczki. Jak bardzo? Dzięki ciekawości serwisu amerykańskiego IGN, który powołując się na informacje osoby bardzo blisko związanej z produkcją sprzętu i pragnącej zachować anonimowość, możemy już poznać techniczną specyfikację następcy Nintendo DS. Oczywiście do czasu oficjalnego słowa ze strony Nintendo nie należy uważać jej za pewnik, nawet jeżeli wydaje się ona być niezwykle prawdopodobna.

Specyfikacja techniczna Nintendo 3DS:

  • dwa procesory ARM11 266 MHz,
  • GPU PICA200 133 MHz,
  • 4MB pamięci graficznej RAM,
  • 64MB RAM,
  • 1,5GB pamięci flash.

Jak widać jest to ogromny krok naprzód w porównaniu do Nintendo DS, które mogło poszczycić się dwoma procesorami o prędkości 67 i 33 MHz i zaledwie 4 MB pamięci RAM. Również pamięci flash jest dużo więcej – Nintendo DSi mogło poszczycić się tylko 256 megabajtami, a w 3DS do dyspozycji mamy mieć jej aż 1,5 gigabajta.

Jak zauważa serwis IGN nie wiemy wciąż, której wersji procesorów ARM11 użyje Nintendo w swojej najnowszej przenośnej konsoli. Sprzęt ten używany jest między innymi w odtwarzaczach Zune HD i smartphone’ach działających na Androidzie.

Możliwości ujawnionego już w czerwcu bieżącego roku procesora GPU pod nazwą PICA200, który może ponoć osiągnąć prędkość nawet 200 MHz (została ona jednak nieco „przykręcona” przez Nintendo), porównywane są przez deweloperów pracujących nad oprogramowaniem na 3DS do możliwości konsol stacjonarnych obecnej generacji, takich jak Xbox 360 czy PlayStation 3. Różnica będzie tkwić ponoć przede wszystkim w rozdzielczości i rozmiarze ekranu. Oglądając zrzuty ekranu z Resident Evil: Revelations prezentujące zaawansowane technologie w akcji, zdecydowanie można uwierzyć w te zapewnienia.

Znamy specyfikację techniczną Nintendo 3DS? - ilustracja #1

Wciąż nie znamy daty pojawienia się na półkach sklepowych najnowszej konsoli firmy Nintendo. Jak donosiliśmy wcześniej sprzęt na pewno ukaże się przed końcem marca 2011, ale w Internecie krążą plotki, że Nintendo 3DS zakupimy jeszcze przed tegoroczną Gwiazdką – a dokładniej w listopadzie. Konferencja japońskiego giganta zaplanowana jest na 29 września i to właśnie wtedy mamy poznać konkretną datę premiery.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2010-09-22
21:11

Lutz Legend

tu nie chodzi o to jakie sa gry, chodzi o to ze maszynka w atomowym tempie wyrwala kawal rynku i na to patrza marketingowcy, udzialowcy, analitycy i cala reszta ekipy, te wykresy to nie jest przychod, ten byl w 2009 w granicach 1/3 przychodu DS, a rok wczesniej byl nikczemnie maly.
Mam nadzieje, ze dotrze to do tych co mozgi uzywaja do myslenia.
Gry mobilne to specyficzny rynek, DS ma ich na pewno wiecej niz PSP, ale i tak iphone z jego specjalizacja prowadzi w tym temacie. Pytanie jaki kierunek obierze nintendo, bo gra toczy sie o dosc wysoka stawke.

Komentarz: Lutz
2010-09-22
22:42

zanonimizowany183696 Centurion

sorry, ale moj telefon ma procesor taktowany 1ghz. :<
technicznie znowu generacje do tylu, ale pewnie i tak to sie im oplaci.

Komentarz: zanonimizowany183696
2010-09-22
22:53

zanonimizowany26519 Generał

k4m z tego co mi wiadomo to i w 3gs siedzi juz sgx535 . Zreszta bez roznicy bo obydwa maja podobna wydajnosc . Obsluga dx10.1 to lekko pojechales bo ani ios4 ani inny smartphone nie obsluguje tego api i jedynie co jest obslugiwane to kastrat w postaci opengles 2.0 . Co z tego ,ze ma mozliwosci shaderowe porownywane z topowymi grafikami desktopowymi ,jak mocy na obsluzenie najprostrzych zadan brak. Na papierze ladnie fajnie ,a w praktyce to co zawsze :] .

Appstore rosnie w sile owszem ,ale nadal bedzie to rynek specyficzny na proste szybkie gierki za kilka drobniakow. Do tego sam dotyk nie zastapi fizycznych przyciskow co hamuje rozwoj kilku gatunkow gier na maszynkach od apple .

Tak czy siak ja do grania biore 3DS'a ,pozniej moze PSP2 . Samo Nintendo martwic sie nie musi , jeszcze nie teraz :] .

Kaczorek1990 procesor procesorkiem ,a to tylko jeden z komponentow i do tego w grach tym mniej waznym :] .

Komentarz: zanonimizowany26519
2010-09-23
01:34

zanonimizowany432173 Legionista

Czy ktoś z was tutaj miał WDI(wstęp do informatyki) lub architekturę komputerów. Od kiedy wydajność komputerów mierzy się w Mhz? Jest to ważny współczynnik ale nie zawsze decyduje o wydajności układu. Wydajność mierzy się w *flopach lub Mipsach.

ARM11 obok Cortexów A8 i A9 jest najbardziej zaawansowany technologicznie procesorem z tej rodziny. Porównywanie procesorów i układów o innej architekturze patrząc tylko na Mhz to przejaw nieznajomości tematu. Ciekawe, w czym będziecie mierzyć wydajność kiedy sięgną po układy asynchroniczne, gdzie nie ma zegara taktującego?

Sukces w przypadku konsol mierzy się ilością sprzedanych gier, a nie wydajnością hardwaru. Nintendo w przeciwieństwie do Sony czy Microsoftu, zarabia od razu na konsoli i na grach.

@jamal54321
Twoja wypowiedź świadczy źle o tobie i o uczelni na której studiujesz. Za takie coś powinieneś mieć powtarzać rok, bo pokazujesz że nic się nie nauczyłeś.

Komentarz: zanonimizowany432173
2010-09-23
21:56

spike87 Chorąży

spike87
👍

bijcie sie !!!

Komentarz: spike87

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl