Znamy nominacje do nagród GDC za rok 2013
Opublikowano listę tytułów nominowanych do Game Developers Choice Awards za rok 2013, prestiżowych nagród przyznawanych przez twórców gier. Nominacje w największej liczbie kategorii zdobyły The Last of Us, Tearaway i Gone Home. Przyznanie statuetek nastąpi 19 marca, podczas Game Developers Conference.
Po raz czternasty ogłoszono nominacje do nagród Game Developers Choice – prestiżowych wyróżnień przyznawanych przez najbardziej uznanych przedstawicieli game developingu. Ponownie wyszczególniono dziesięć kategorii, nominując w każdej z nich po pięć gier. Na ogłoszenie wyników i przyznanie Game Developers Choice Awards przyjdzie nam poczekać do 19 marca, czyli do Game Developers Conference (17-21 marca 2014). Pełną listę nominowanych gier znajdziecie poniżej.

Gra roku
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North / Rockstar Games)
- The Last of Us (Naughty Dog / Sony)
- Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo / Nintendo)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics / Square Enix)
Nagroda za innowacyjność
- DEVICE 6 (Simogo)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Papers, Please (Lucas Pope)
- Tearaway (Media Molecule / Sony)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
Najlepszy debiut
- Blue Manchu (Card Hunter)
- The Fullbright Company (Gone Home)
- Galactic Cafe (The Stanley Parable)
- Squad (Kerbal Space Program)
- Undead Labs (State of Decay)
Najlepszy projekt
- Grand Theft Auto V (Rockstar North / Rockstar Games)
- The Last of Us (Naughty Dog / Sony)
- The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD / Nintendo)
- Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo / Nintendo)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics / Square Enix)
Najlepsza gra na handheldy lub urządzenia mobilne
- DEVICE 6 (Simogo)
- Fire Emblem: Awakening (Intelligent Systems/Nintendo)
- The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD/Nintendo)
- Ridiculous Fishing (Vlambeer)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
Najlepsza artystycznie oprawa wizualna
- BioShock: Infinite (Irrational Games / 2K Games)
- DMC: Devil May Cry (Ninja Theory / Capcom)
- The Last of Us (Naughty Dog / Sony)
- Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (Level 5 / Namco Bandai)
- Tearaway (Media Molecule / Sony)
Najlepsza narracja
- Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze / 505 Games)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- The Last of Us (Naughty Dog / Sony)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics / Square Enix)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
Najlepsza warstwa dźwiękowa
- BioShock: Infinite (Irrational Games / 2K Games),
- Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios / Microsoft Games)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North / Rockstar Games)
- Saints Row IV (Volition / Deep Silver)
- Tearaway (Media Molecule / Sony)
Najlepsza gra w dystrybucji cyfrowej
- Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze / 505 Games)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Papers, Please (Lucas Pope)
- Resogun (Housemarque / Sony)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
Najlepsza technologia
- Assassin's Creed IV: Black Flag (Ubisoft Montreal / Ubisoft)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North / Rockstar Games)
- The Last of Us (Naughty Dog / Sony)
- Killzone: Shadow Fall (Guerrilla Games / Sony)
- Tearaway (Media Molecule / Sony)
Jak widać, spośród produkcji z roku 2013 szansę na zgarnięcie największej liczby statuetek mają The Last of Us, Tearaway i Gone Home – każdy z tych tytułów będzie walczył w pięciu różnych konkurencjach. Niemały sukces może też przypaść w udziale Grand Theft Auto V i The Stanley Parable (po cztery nominacje), a także restartowi serii Tomb Raider (wyróżnienie w trzech kategoriach).
Komentarze czytelników
jarooli Senator

No to proponuję wylecieć helikopterem w nocy na dużą wysokość i zobaczyć jak szeroki jest zasięg widzenia, jak niesamowicie wygląda oświetlenie miasta, które można dostrzec z najdalszych zakątków mapy, albo w jaki subtelny sposób mgła pokrywa obszar gry. Technologia generowania chmur to też jest jakieś cudo, nigdy jeszcze w grze nie widziałem tak świetnie wygenerowanych i realnie wyglądających obłoków. Woda i jej zachowanie, pienienie się także pozostają w ścisłej czołówce. Do tego bardzo dobre oświetlenie, niebo potrafi czasami przybrać bajeczne kolory, słońce odbija się na wodzie i tak samo nadaje jej ładnych kolorów.
Pustki na ulicy faktycznie czasami się zdarzają, ale dotyczy to tylko pieszych, samochodów za to na ulicach potrafi być tyle, że ciężko się między nimi przecisnąć, wystarczy wjechać na autostradę w mieście a zrespi się ich cała masa.
Model jazdy to umyślny wybór Rockstara a nie żadne ograniczenia technologi, oni chcieli żeby samochody prowadziło się bardziej arcadowo i tak zrobili. Zniszczenia są bliskie tym z czwórki, wystarczy wjechać samochodem pod pociąg albo czołg, żeby zobaczyć, że z samochodu robi się kupa złomu.
No ale co ty możesz o tym wiedzieć, pewnie nawet nie grałeś tylko powtarzasz głupoty wyczytane w internecie.
CreAToR Konsul

wystarczy wjechać samochodem pod pociągalbo czołg, żeby zobaczyć, że z samochodurobi się kupa złomu. Noale coty możesz otym wiedzieć, pewnie ...
Jarolii jak się nie znasz to się nie wypowiadaj a ja mamm w dupie ten czołg i pociąg wtedy się dobrze zderza racja ale samochoda z samochodem ja chcę zderzyć a nie szukać jakiś 2óch pierdół żeby specjalnie się zderzać.
zanonimizowany916771 Senator
Paru kategorii mozna być pewnym bez większych zaskoczeń.
jarooli Senator

ja chcę zderzyć a nie szukać jakiś 2óch pierdół żeby specjalnie się zderzać.
A to mnie już nie obchodzi, że ty nie chcesz szukać jakiś 2óch pierdół, żeby zobaczyć jak wygląda model zniszczeń, ja Ci tylko piszę, że model zniszczeń istnieje i to wcale nie uproszczony, bo w pierwszym poście stwierdziłeś, że tak jest i technologia jest krokiem wstecz, więc ja Cię uświadamiam, że wcale nie jest.
Bezi2598 Legend
Jeśli chodzi o model zniszczeń to samochody można doprowadzić do o wiele gorszego stanu niż w IV.
http://www.youtube.com/watch?v=nNJCR-oQLGE
Tutaj przy okazji mały bug, ale widać model zniszczeń.