Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2014, 06:24

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Orcs Must Die! Unchained - popularny cykl wykona skręt w stronę gatunku MOBA

Studio Robot Entertainment zapowiedziało grę Orcs Must Die! Unchained. Połączy ona zręcznościową walkę i strategiczne budowanie struktur defensywnych z elementami wzorowanymi na produkcjach MOBA.

W Orcs Must Die! Unchained zagramy pod koniec roku. - Zapowiedziano Orcs Must Die! Unchained - popularny cykl wykona skręt w stronę gatunku MOBA - wiadomość - 2014-04-11
W Orcs Must Die! Unchained zagramy pod koniec roku.

Niezależne studio Robot Entertainment ujawniło swój kolejny projekt, którym okazała się gra Orcs Must Die! Unchained, czyli kolejna część popularnego cyklu gier akcji osadzonych w klimacie humorystycznego fantasy. Produkcja będzie jednak mocno odbiegała od poprzednich dwóch odsłon serii, czyli Orcs Must Die! oraz Orcs Must Die! 2. O ile tamte tytuły stanowiły mieszankę zręcznościowej walki ze strategicznym konstruowaniem struktur obronnych w stylu tower defense, tak Orcs Must Die! Unchained doda do tych elementów także rozwiązania znane z karcianek oraz gatunku MOBA. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić pod koniec roku. Projekt oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Gra wystartuje z kilkudziesięcioma bohaterami, z których każdy posiadać ma unikalne uzbrojenie, ekwipunek i umiejętności. Postacie podzielone będą na dwie frakcje – Ludzki Zakon (odbudowany przez Wojennego Maga i Czarodziejkę po wydarzeniach z drugiej części) oraz zrzeszające różnorodne potwory stronnictwo określające siebie mianem Rozkutych (ang. Unchained). Jednocześnie każda drużyna będzie mogła składać się z dowolnej kombinacji herosów z obu tych grup.

Autorzy opisują swoje najnowsze dzieło jako grę o oblężeniach twierdz. Naprzeciwko siebie staną dwie pięcioosobowe grupy graczy i ich zadaniem będzie zarówno obrona własnej bazy, jak i przeprowadzanie ataków na centrum dowodzenia przeciwników. W obu przypadkach wspomogą ich sterowane przez sztuczną inteligencję jednostki sojusznicze. Będą one walczyły samodzielnie, a my jedynie zdecydujemy o tym jakie ich typu przywołać i którą ścieżką je posłać. Natomiast kontrolowanie samego bohatera rozwiązane zostanie tak jak w poprzednich odsłonach cyklu, czyli przypominać będzie grę akcji, z kamerą umieszczoną za plecami postaci.

Nie zabraknie także znanego z poprzednich części budowania licznych pułapek i przeszkód, których zadaniem ma być zatrzymanie pochodu wrogów. Część z herosów specjalizować się będzie w aspekcie defensywnym i wśród ich talentów znajdziemy umiejętność ulepszania już postawionych pułapek i przeszkód. Jednocześnie wszystkie postacie posiadać mają przynajmniej podstawowe umiejętności sabotowania struktur przeciwników.

Zarówno jednostki sojusznicze, jak i struktury defensywne oraz ekwipunek przywoływać będziemy zagrywając karty, które będziemy odblokowywali za sukcesy odnoszone w boju i komponowali je we własne talie. Autorzy obiecują, że model darmowy z mikropłatnościami zostanie zrealizowany tak, aby nie było możliwe kupowanie sobie zwycięstw. Twórcy nie zdradzili niestety żadnych konkretów, ale poinformowali, że ich główną inspiracją są rozwiązania obecne w League of Legends.

  1. Orcs Must Die! Unchained – oficjalna strona gry
  2. Robot Entertainment – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej