XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym

Serwis Game Informer opublikował pierwszą część prezentacji systemu taktyki zastosowanego w nowej odsłonie serii XCOM.

Grzegorz Ferenc

XCOM: Enemy Unknown taktyką stoi. Prezentacja serwisu Game Informer powstała we współpracy z Garthem DeAngelisem, producentem gry w firmie Firaxis, jest dobrym dowodem na to, że choć nowa odsłona serii XCOM zyskała szatę graficzną i rozwiązania godne XXI wieku, to podstawowe założenia rozgrywki pozostały (na szczęście) niezmienione.

Z pierwszej części prezentacji, którą niedawno opublikowano – ukazującej atak grupy żołnierzy na znajdującego się w budynku stacji benzynowej obcego – jasno wynika, że dużą rolę w trakcie gry będzie miało odpowiednie wykorzystanie ukształtowania terenu i wykorzystanie indywidualnych zdolności członków drużyny. Dzięki trójwymiarowej grafice, fani wydanej w 1994 roku starej dobrej UFO: Enemy Unknown oraz gracze, którzy po raz pierwszy zetkną się z serią, będą mogli zastosować podczas rozgrywki o całą gamę rozwiązań taktycznych. I tak na przykład, snajper za pomocą specjalnej linki z kotwiczką uzyska dostęp do pozornie nieosiągalnych miejsc na mapie, z których będzie mógł rozeznać się w terenie i zapewnić innym członkom drużyny odpowiednie wsparcie ogniowe.

XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #1

Równie kluczowe znaczenie będzie miało pole widzenia, co w połączeniu z mgłą wojny i trudną, „hardkorową” rozgrywką sprawi, że przed wkroczeniem do otwartego starcia z rasami obcych (jak na razie znane są cztery – potężni Mutoni, telepatyczni Sectoidzi, podobni do pająków Cyberdiscowie oraz mogąca zmieniać postać istota zwana Thin Man), gracze będą się starać wykorzystać różnego rodzaju budynki i przedmioty, aby zaskoczyć wroga. Jeżeli obcy zorientują się co do naszej obecności, mogą przygwoździć naszych żołnierzy i uniemożliwić im jakiekolwiek działanie, skutecznie paraliżując działania drużyny.

XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #2
XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #3

Na screenach widać jak znajdująca się na tyłach budynku jednostka wsparcia zachodzi Mutona od tyłu i odwraca jego uwagę, dzięki czemu przygwożdżony ciężki żołnierz ma możliwość oddania strzału z wyrzutni rakiet.

XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #4
XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #5

Ważne z taktycznego punktu widzenia będą zniszczenia elementów terenu. Zburzenie wejścia do budynku stacji benzynowej sprawiło, że snajper ma dogodne pole widzenia do oddania zabójczego strzału.

XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #6
XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym - ilustracja #7

Na stronie serwisu Game Informer dostępnych jest więcej screenów z prezentacji. Trzeba przyznać, że gra prezentuje się na nich ciekawie i oddaje mający dominować w grze klimat taktycznej akcji. Wydanie XCOM: Enemy Unknown planowane jest na jesień tego roku w wersjach na PC, X360, PS3.

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 9 października 2012

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-01-27
12:47

jaro1986 Generał

jaro1986

"nowa odsłona serii XCOM zyskała szatę graficzną i rozwiązania godne XXI wieku" Z tą szatą graficzną to bym nie przesadzał...

Komentarz: jaro1986
2012-01-27
13:32

zanonimizowany649085 Konsul

Zapowiada się bardzo dobra gra. Oby nic nie przeszkodziło Firaxis w utrzymaniu nowego X-COMa na wysokim poziomie.

Komentarz: zanonimizowany649085
2012-01-27
15:59

jarooli Senator

jarooli

Grafika na poziomie gier sprzed 4 lat, lepiej niech nad nią popracują.

Komentarz: jarooli
2012-01-27
16:38

zanonimizowany323093 Pretorianin

😈

@jaro1986 - ja uwzględnisz że XXI wiek trwa już ponad 11lat to "grafika na miarę XXI wieku" staje się bardzo pojemnym terminem

@jarooli - niech popracują nad mechaniką rozgrywki, ewentualnie scenariuszem (chociaż pierwsze x-comy były dobre i z durnym scenariuszem); popisy graficzne zostawmy takim gniotom jak crysis

Komentarz: zanonimizowany323093
2012-01-27
19:12

piotreksik23 Konsul

no, może to nie będzie stare, dobre UFO, ale wiecie co? To może będzie jednak dobra gra, którą warto będzie kupić.

jarooli - grafika w przypadku gry taktycznej nie jest ważna i jak dla mnie może być nawet 4 -letnia

Komentarz: piotreksik23

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl