Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCPS1
Okładka X-COM: Terror from the Deep (PC)

X-COM: Terror from the Deep

Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Strategiczne | turowe | kosmici

Okładka X-COM: Terror from the Deep (PC)

producent: MicroProse

wydawca: MicroProse

data premiery gry:

27paź1995

PC

30cze1996

PS1

Opracowana przez studio MicroProse kontynuacja X-COM: Enemy Unknown, w której gracze przejmują kontrolę nad tytułową organizacją, by ponownie bronić Ziemi przed najazdem obcej cywilizacji. Produkcja jest turową strategią i przynosi szereg nowości i ulepszeń w stosunku do oryginału.

Fabuła

Rok 2040. Od długiej i krwawej wojny z kosmitami, która była zaprezentowana w pierwszej odsłonie serii, minęły cztery dekady. Wciąż aktywny nadajnik obcej cywilizacji budzi do życia istoty pozaziemskie, które od milionów lat pozostawały w uśpieniu pod powierzchnią oceanów. Obcy zaczynają terroryzować akweny na całym globie, niszcząc statki i porty oraz porywając tysiące ludzi do swoich makabrycznych eksperymentów. Rządy poszczególnych państw podejmują decyzję o reaktywowaniu organizacji X-COM, która z powodzeniem odparła atak wrogich przybyszów czterdzieści lat wcześniej. Na jej czele staje gracz.

Mechanika

X-COM: Terror from the Deep jest grą strategiczną, która łączy elementy zarządzania bazą w czasie rzeczywistym oraz turowych potyczek na prezentowanych w rzucie izometrycznym arenach. Zadaniem graczy jest budowa baz, prowadzenie badań naukowych, rekrutowanie nowych członków organizacji, w tym m.in. wysyłanych w bój żołnierzy, a także podejmowanie dziesiątek innych decyzji organizacyjnych. W momencie kiedy dojdzie do spotkania przybyszów z innego świata, rozpoczyna się konfrontacja.

Walki prowadzone są turowo, a gracze muszą tak kierować dostępnymi podwładnymi, by wyeliminować wszystkich przeciwników, unikając strat po stronie własnej. Dokonują tego, wybierając spośród kilku dostępnych w danej turze akcji. Ważną rolę w grze pełni zdobywanie z terenów bitew technologii oraz ciał przeciwników, które mogą zostać wykorzystane do badań naukowych i pozwolić odkryć nowe bronie czy użyteczne przedmioty.

Druga część serii X-COM wymusza na graczu wszechstronne zarządzanie organizacją i posiadanymi zasobami. Wskaźnikiem skuteczności prowadzonych działań jest zadowolenie sponsorów, których wsparcie finansowe jest niezbędne do prowadzenia wojny. Jeśli uznają oni, że ich pieniądze są marnotrawione lub X-COM przegrywa walkę o Ziemię, wycofają się, co doprowadzi do przedwczesnego zakończenia gry.

W stosunku do oryginału Terror from the Deep wprowadza kilka znaczących nowości. Autorzy przygotowali zestaw zupełnie nowych broni oraz przeciwników, by lepiej pasowały one do realiów wojny toczonej głównie pod wodą. Żołnierze mogą być teraz wyposażeni także w broń białą, by móc skutecznie pojedynkować się z kosmitami w zwarciu. Na potrzeby gry opracowano również nowe drzewko rozwoju naukowego.

Kwestie techniczne

X-COM: Terror from the Deep to dwuwymiarowa produkcja utrzymana w nieco kreskówkowej stylistyce. Ze względu na wysoki poziom trudności oraz utrzymane w poważnym tonie scenki przerywnikowe produkcja nie nadaje się dla młodszych odbiorców.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1CD

Ocena czytelników: 8,9 / 10 na podstawie 652 głosów czytelników.

Gry podobne do X-COM: Terror from the Deep

Klasyfikacja PEGI X-COM: Terror from the Deep

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe X-COM: Terror from the Deep

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • 486DX2 66MHz
  • 8MB RAM
Seria X-COM, czyli czar wspomnień i gorycz rozczarowań
Seria X-COM, czyli czar wspomnień i gorycz rozczarowań

wiadomość1 października 2012

W niniejszym artykule, z okazji zbliżającej się premiery XCOM poznacie pokrótce historię serii. Będzie bardzo wspominkowo.

XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym
XCOM: Enemy Unknown – garść nowych informacji o systemie taktycznym

wiadomość27 stycznia 2012

Serwis Game Informer opublikował pierwszą część prezentacji systemu taktyki zastosowanego w nowej odsłonie serii XCOM.

Twórca X-Com pracuje nad nową turówką
Twórca X-Com pracuje nad nową turówką

wiadomość17 sierpnia 2010

O Julianie Gollopie, czyli autorze cyklu X-Com od wielu lat było cicho. Twórca zabrał jednak wreszcie głos i ujawnił, że pracuje nad kolejną turówką. Wiele wskazuje na to, że może nią być opracowywana z myślą o Nintendo 3DS gra z serii Ghost Recon.

Niezależne studio pracuje nad duchowym następcą kultowego X-COM
Niezależne studio pracuje nad duchowym następcą kultowego X-COM

wiadomość17 kwietnia 2010

Niezależny deweloper Goldhawk Interactive postanowił wykorzystać zamieszanie wynikłe w związku z zapowiedzią nowoczesnej i nie spełniającej oczekiwań fanów kontynuacji kultowej marki X-COM, ujawniając oficjalnie swoje pierwsze dzieło – strategię Xenonauts. Grę zaczęto już określać mianem duchowego spadkobiercy takich pozycji, jak X-COM: UFO Defense oraz X-COM: Terror from the Deep.

Powrót legendy - nowy X-COM już oficjalnie
Powrót legendy - nowy X-COM już oficjalnie

wiadomość14 kwietnia 2010

Wielokrotnie pisaliśmy o nasilających się plotkach na temat kolejnej odsłony cyklu X-Com. Teraz wreszcie możemy skończyć ze spekulacjami, ponieważ 2K Games oficjalnie potwierdziło jej istnienie.

PC
PS1