Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePS1PC
Okładka X-COM: Terror from the Deep (PS1)
OkładkaX-COM: Terror from the Deep (PS1)

X-COM: Terror from the Deep

Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Strategiczne | science fiction | turowe | taktyczne | kosmici

X-COM: Terror from the Deep Premiera

27paź1995

PC

1gru1996

PS1

producent: MicroProse wydawca: MicroProse

Opracowana przez studio MicroProse kontynuacja X-COM: Enemy Unknown, w której gracze przejmują kontrolę nad tytułową organizacją, by ponownie bronić Ziemi przed najazdem obcej cywilizacji. Produkcja jest turową strategią i przynosi szereg nowości i ulepszeń w stosunku do oryginału.

Fabuła

Rok 2040. Od długiej i krwawej wojny z kosmitami, która była zaprezentowana w pierwszej odsłonie serii, minęły cztery dekady. Wciąż aktywny nadajnik obcej cywilizacji budzi do życia istoty pozaziemskie, które od milionów lat pozostawały w uśpieniu pod powierzchnią oceanów. Obcy zaczynają terroryzować akweny na całym globie, niszcząc statki i porty oraz porywając tysiące ludzi do swoich makabrycznych eksperymentów. Rządy poszczególnych państw podejmują decyzję o reaktywowaniu organizacji X-COM, która z powodzeniem odparła atak wrogich przybyszów czterdzieści lat wcześniej. Na jej czele staje gracz.

Mechanika

X-COM: Terror from the Deep jest grą strategiczną, która łączy elementy zarządzania bazą w czasie rzeczywistym oraz turowych potyczek na prezentowanych w rzucie izometrycznym arenach. Zadaniem graczy jest budowa baz, prowadzenie badań naukowych, rekrutowanie nowych członków organizacji, w tym m.in. wysyłanych w bój żołnierzy, a także podejmowanie dziesiątek innych decyzji organizacyjnych. W momencie kiedy dojdzie do spotkania przybyszów z innego świata, rozpoczyna się konfrontacja.

Walki prowadzone są turowo, a gracze muszą tak kierować dostępnymi podwładnymi, by wyeliminować wszystkich przeciwników, unikając strat po stronie własnej. Dokonują tego, wybierając spośród kilku dostępnych w danej turze akcji. Ważną rolę w grze pełni zdobywanie z terenów bitew technologii oraz ciał przeciwników, które mogą zostać wykorzystane do badań naukowych i pozwolić odkryć nowe bronie czy użyteczne przedmioty.

Druga część serii X-COM wymusza na graczu wszechstronne zarządzanie organizacją i posiadanymi zasobami. Wskaźnikiem skuteczności prowadzonych działań jest zadowolenie sponsorów, których wsparcie finansowe jest niezbędne do prowadzenia wojny. Jeśli uznają oni, że ich pieniądze są marnotrawione lub X-COM przegrywa walkę o Ziemię, wycofają się, co doprowadzi do przedwczesnego zakończenia gry.

W stosunku do oryginału Terror from the Deep wprowadza kilka znaczących nowości. Autorzy przygotowali zestaw zupełnie nowych broni oraz przeciwników, by lepiej pasowały one do realiów wojny toczonej głównie pod wodą. Żołnierze mogą być teraz wyposażeni także w broń białą, by móc skutecznie pojedynkować się z kosmitami w zwarciu. Na potrzeby gry opracowano również nowe drzewko rozwoju naukowego.

Kwestie techniczne

X-COM: Terror from the Deep to dwuwymiarowa produkcja utrzymana w nieco kreskówkowej stylistyce. Ze względu na wysoki poziom trudności oraz utrzymane w poważnym tonie scenki przerywnikowe produkcja nie nadaje się dla młodszych odbiorców.

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 10 / 10 na podstawie 657 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI X-COM: Terror from the Deep

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

X-COM: Terror from the Deep Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • 486DX2 66MHz
  • 8MB RAM
PC
PS1