
Data wydania: 27 października 1995
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.
Gracze
Steam
Opracowana przez studio MicroProse kontynuacja X-COM: Enemy Unknown, w której gracze przejmują kontrolę nad tytułową organizacją, by ponownie bronić Ziemi przed najazdem obcej cywilizacji. Produkcja jest turową strategią i przynosi szereg nowości i ulepszeń w stosunku do oryginału.
Rok 2040. Od długiej i krwawej wojny z kosmitami, która była zaprezentowana w pierwszej odsłonie serii, minęły cztery dekady. Wciąż aktywny nadajnik obcej cywilizacji budzi do życia istoty pozaziemskie, które od milionów lat pozostawały w uśpieniu pod powierzchnią oceanów. Obcy zaczynają terroryzować akweny na całym globie, niszcząc statki i porty oraz porywając tysiące ludzi do swoich makabrycznych eksperymentów. Rządy poszczególnych państw podejmują decyzję o reaktywowaniu organizacji X-COM, która z powodzeniem odparła atak wrogich przybyszów czterdzieści lat wcześniej. Na jej czele staje gracz.
X-COM: Terror from the Deep jest grą strategiczną, która łączy elementy zarządzania bazą w czasie rzeczywistym oraz turowych potyczek na prezentowanych w rzucie izometrycznym arenach. Zadaniem graczy jest budowa baz, prowadzenie badań naukowych, rekrutowanie nowych członków organizacji, w tym m.in. wysyłanych w bój żołnierzy, a także podejmowanie dziesiątek innych decyzji organizacyjnych. W momencie kiedy dojdzie do spotkania przybyszów z innego świata, rozpoczyna się konfrontacja.
Walki prowadzone są turowo, a gracze muszą tak kierować dostępnymi podwładnymi, by wyeliminować wszystkich przeciwników, unikając strat po stronie własnej. Dokonują tego, wybierając spośród kilku dostępnych w danej turze akcji. Ważną rolę w grze pełni zdobywanie z terenów bitew technologii oraz ciał przeciwników, które mogą zostać wykorzystane do badań naukowych i pozwolić odkryć nowe bronie czy użyteczne przedmioty.
Druga część serii X-COM wymusza na graczu wszechstronne zarządzanie organizacją i posiadanymi zasobami. Wskaźnikiem skuteczności prowadzonych działań jest zadowolenie sponsorów, których wsparcie finansowe jest niezbędne do prowadzenia wojny. Jeśli uznają oni, że ich pieniądze są marnotrawione lub X-COM przegrywa walkę o Ziemię, wycofają się, co doprowadzi do przedwczesnego zakończenia gry.
W stosunku do oryginału Terror from the Deep wprowadza kilka znaczących nowości. Autorzy przygotowali zestaw zupełnie nowych broni oraz przeciwników, by lepiej pasowały one do realiów wojny toczonej głównie pod wodą. Żołnierze mogą być teraz wyposażeni także w broń białą, by móc skutecznie pojedynkować się z kosmitami w zwarciu. Na potrzeby gry opracowano również nowe drzewko rozwoju naukowego.
X-COM: Terror from the Deep to dwuwymiarowa produkcja utrzymana w nieco kreskówkowej stylistyce. Ze względu na wysoki poziom trudności oraz utrzymane w poważnym tonie scenki przerywnikowe produkcja nie nadaje się dla młodszych odbiorców.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 27 października 1995Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 1 1 grudnia 1996Angielskie napisy i dialogi
Producent: MicroProse
Wydawca: MicroProse



14GRY
Utrzymany w realiach science-fiction cykl taktycznych strategii. Marka wykreowana została przez studia Mythos Games i MicroProse. Aktualnie stanowi ona własność intelektualną koncernu Take-Two Interactive i rozwijana jest przez podległe mu ekipy deweloperskie (w tym Firaxis Games, 2K Marin i Irrational Games).
14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
19 maja 2004
UFO: Alien Invasion to amatorska produkcja, próbująca najwierniej jak tylko się da odtworzyć specyficzny klimat i reguły rozgrywki dwóch pierwszych gier z serii UFO (UFO: Defense, znany u nas jako UFO: Enemy Unknown oraz X-Com: Terror from the Deep).
Serwis Game Informer opublikował pierwszą część prezentacji systemu taktyki zastosowanego w nowej odsłonie serii XCOM.
gry
Grzegorz Ferenc
27 stycznia 2012 11:17
O Julianie Gollopie, czyli autorze cyklu X-Com od wielu lat było cicho. Twórca zabrał jednak wreszcie głos i ujawnił, że pracuje nad kolejną turówką. Wiele wskazuje na to, że może nią być opracowywana z myślą o Nintendo 3DS gra z serii Ghost Recon.
gry
Adrian Werner
17 sierpnia 2010 12:59
Niezależny deweloper Goldhawk Interactive postanowił wykorzystać zamieszanie wynikłe w związku z zapowiedzią nowoczesnej i nie spełniającej oczekiwań fanów kontynuacji kultowej marki X-COM, ujawniając oficjalnie swoje pierwsze dzieło – strategię Xenonauts. Grę zaczęto już określać mianem duchowego spadkobiercy takich pozycji, jak X-COM: UFO Defense oraz X-COM: Terror from the Deep.
gry
Piotr Doroń
17 kwietnia 2010 12:05
Wielokrotnie pisaliśmy o nasilających się plotkach na temat kolejnej odsłony cyklu X-Com. Teraz wreszcie możemy skończyć ze spekulacjami, ponieważ 2K Games oficjalnie potwierdziło jej istnienie.
gry
Adrian Werner
14 kwietnia 2010 08:32
Studio Irrational Games skomentowało plotki dotyczące prac nad wskrzeszeniem kultowej serii X-COM oraz ujawniło nowe informacje o projekcie zatytułowanym Project Icarus.
gry
Anna Karpińska
18 stycznia 2010 11:04
W sieci pojawiły się plotki o zaawansowanych pracach nad nową odsłoną serii X-Com. CV jednego z grafików zatrudnionego w okresie od stycznia 2007 do kwietnia 2008 przez 2K Australia zawierało (bo już go usunięto), bowiem informację o pracach nad grą z tego cyklu na platformy PC i Xbox 360.
gry
Grzegorz Bobrek
28 października 2009 11:32
Firma 2K Games ogłosiła olbrzymi pakiet swoich gier dostępnych na Steamie. W sumie za mniej więcej 60 euro otrzymujemy więc 20 różnych tytułów, które normalnie kosztowałyby ponad 220 euro. Takie promocje zdarzają się bardzo rzadko. To nie wszystko, co system dystrybucji Valve ma do zaoferowania na najbliższe dni. Za pół ceny można kupić jedną z głośniejszych gier RPG ubiegłego roku – Fallouta 3.
gry
Szymon Liebert
3 lipca 2009 10:34
Od jakiegoś czasu po sieci krążą plotki jakoby odpowiedzialna za wiele wystrzałowych tytułów firma 2K miała w zanadrzu kolejną grę z legendarnej serii.
gry
Filip Grabski
7 maja 2008 09:08
Próbując przygotować zestawienie najlepszych turowych gier strategicznych w historii rozrywki elektronicznej na poczesnym miejscu musielibyśmy umieścić pozycję o nazwie X-COM: Terror from the Deep, wydaną przed dwunastoma laty i będącą sequelem X-COM: UFO Defense (alias UFO: Enemy Unknown). Z wielką przyjemnością informujemy, że pamiętny "Terror z Głębin" powrócił.
gry
Radosław Grabowski
6 maja 2007 07:44
Przed pięcioma laty twórcy serii strategii pod tytułem X-Com poinformowali o zawieszeniu prac nad kolejną częścią gry, projektem Alliance. Po tym wydarzeniu saga taktycznych turówek była kontynuowana przez programistów z Altar Interactive, twórców popularnego UFO, lecz nigdy nie powrócili oni do pierwotnego nazewnictwa produktu.
gry
Marek Grochowski
20 lutego 2007 17:01
Popularne pliki do pobrania do gry X-COM: Terror from the Deep.
Wymagania sprzętowe gry X-COM: Terror from the Deep:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
486DX2 66MHz, 8MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 665 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 892 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.