Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 listopada 2003, 13:44

autor: Radosław Grabowski

Wiwisekcja graczy konsolowych w USA za ponad dwa tysiące USD

Spośród najbardziej zasłużonych pracowników korporacji Acclaim Entertainment z pewnością wyróżnia się człowiek nazwiskiem Billy Pidgeon (producent m.in. Mortal Kombat 2), który obecnie działa w fachowym zespole analityków na potrzeby firmy Zelos Group. Osobnik ów wspólnie z Davidem Hu przygotował właśnie obszerny raport, szczegółowo charakteryzujący grupę graczy konsolowych w Stanach Zjednoczonych.

Spośród najbardziej zasłużonych pracowników korporacji Acclaim Entertainment z pewnością wyróżnia się człowiek nazwiskiem Billy Pidgeon (producent m.in. Mortal Kombat 2), który obecnie działa w fachowym zespole analityków na potrzeby firmy Zelos Group. Osobnik ów wspólnie z Davidem Hu przygotował właśnie obszerny raport, szczegółowo charakteryzujący grupę graczy konsolowych w Stanach Zjednoczonych.

Podczas realizacji omawianego projektu zbadano reprezentatywną zbiorowość tysiąca osób. Poniżej przedstawiliśmy zestawienie kluczowych wniosków (zapoznanie się z pełną wersją dokumentu wymaga zapłacenia kwoty 2450 USD):

  • Przedkładanie wypożyczania nad kupowanie oprogramowania i samotnej zabawy (>73% respondentów) nad rywalizację w trybie multiplayer.
  • Brak wyraźnej zmiany rynkowej orientacji – do końca przyszłego roku dobrze sprzedawać się mają systemy Sony PlayStation 2 (~18%) i Micorosft Xbox (~14%).
  • Nadal wysoka popularność urządzeń Sony PlayStation (~35%) i Nintendo GameBoy Advance (>26%).
  • Sugerowanie się informacjami o branży elektroniczno-rozrywkowej, uzyskiwanymi od znajomych (>70%).
  • Uważanie możliwości odtwarzania filmów DVD za główną właściwość dodatkową danej platformy (>50%).
  • Rosnące zainteresowanie współzawodnictwem internetowym (>33%).