Dziś piszemy o udostępnieniu Red Dead Redemption w usłudze PlayStation Now, możliwym wypuszczeniu serii Dark Souls na konsoli Nintendo Switch, kolejnej zmianie na stanowisku szefa studia Daybreak Game Company i o sukcesie The Game Awards 2016. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Zgodnie z niedawną zapowiedzią, gra Red Dead Redemption została udostępniona wraz z dodatkiem Undead Nightmare w usłudze PlayStation Now. Tym samym wszyscy jej abonenci mogą zagrać w ten kultowy western studia Rockstar Games na PlayStation 4 i PC – niestety, tylko w krajach, w których PS Now zostało uruchomione. Polski wciąż nie ma wśród nich i nie wiemy, kiedy (albo czy w ogóle) zostanie uwzględniona przez Sony.
Według anonimowych źródeł serwisu LetsPlayVideoGames.com, studio From Software przymierza się ponoć do wypuszczenia Dark Souls III ze wszystkimi dodatkami – albo nawet całej trylogii – na konsoli Nintendo Switch. Wszystko ma zależeć od tego, jak dobrze nowy sprzęt japońskiego giganta poradzi sobie na rynku. Obecnie mały zespół zajmuje się jakoby przenoszeniem trzeciej części na wspomniane urządzenie, a port miałby zostać wypuszczony w tym samym dniu, kiedy wersje na PC, PS4 i XOne otrzymają kompletne wydanie Dark Souls III (nie znamy jeszcze wszystkich DLC do tej gry, więc jak dotąd takowa edycja nie została zapowiedziana). Biorąc pod uwagę, że w momencie październikowej zapowiedzi konsoli From Software zostało wymienione jako jedna z zewnętrznych firm współpracujących z Nintendo nad rozwojem Switcha, doniesienia te wydają się nawet prawdopodobne.
Nie minęło półtora roku od ustąpienia Johna Smedleya ze stanowiska szefa studia Daybreak Game Company (dawniej Sony Online Entertainment), a ponownie doszło do przetasowań na tej pozycji. „Rządzący” od lipca 2015 roku Russel Shanks zrezygnował z funkcji prezesa (dzięki, Massively Overpowered). Zastąpił go (prawdopodobnie tymczasowo) Ji Ham – dyrektor generalny firmy Columbus Nova, która przejęła Daybreak od Sony na początku 2015 roku. Przypomnijmy, że deweloper w ciągu ostatnich kilku miesięcy wydał sandboksową grę MMO Landmark, a obecnie zajmuje się w głównej mierze rozwojem survivalów H1Z1: Just Survive i H1Z1: King of the Kill.
Geoff Keighley pochwalił się serwisowi Polygon, że The Game Awards 2016 okazało się wielkim sukcesem. Transmisję z gali na żywo oglądało 3,8 miliona internautów na całym świecie – to o 65% więcej niż przed rokiem (2,3 miliona). Duża w tym zasługa umowy z firmą Tencent, na mocy której wydarzenie transmitowano też w Chinach, gdzie znalazł się prawie milion widzów. Ponadto zdradzono, że w czasie trwania gali hasło „TheGameAwards” było najpopularniejszym hashtagiem na Twitterze, wyprzedzając nawet „ThursdayNightFootball”.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
Więcej:Bunt w studiu GTA 6? Ponad 200 pracowników Rockstar North żąda przywrócenia zwolnionych kolegów
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
2

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.