Dziś piszemy o zmianach w balansie postaci w aktualizacji Rainbow Six: Siege, zbliżających się zamkniętych testach karcianki Magic: The Gathering Arena i wymaganiu ciągłego dostępu do Internetu w Metal Gear Survive. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Krzysztof Sobiepan

Firma Ubisoft w oficjalnej informacji na stronie gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege ogłosiła, jakie zmiany zaplanowała dla balansu rozgrywki w połowie sezonu związanego z operacją Blood Orchid. Poniżej znajdziecie poręczną listę najważniejszych zmian operatorów:
Poza zmianami mechanik poszczególnych bohaterów, deweloper zajął się także znienawidzonym przez graczy „peeker's advantage”, czyli wynikającej z opóźnienia serwerów przewadze osoby zdobywającej kolejne kąty i pokoje nad statycznym obrońcą patrzącym się w jeden punkt. Wiele usprawnień spotkało m.in. systemy dopasowywania latencji i fizyki między klientami, kod detekcji i replikacji obrażeń oraz monitoring zmian w pingu i wyświetlanie tych fluktuacji w interfejsie. Całość bardzo dokładnie została wyjaśniona w tym wpisie. Na ostatek – Jäger otrzymał też elitarną skórkę, upodabniającą go do pierwszowojennego pilota dwupłatowca.
Wzmocnienie śródsezonowe ma zagościć na serwerach dziś, ok. 17 czasu polskiego (czas dla wersji PC, konsole otrzymają łatkę nieco wcześniej). Jeśli zaś chcecie przed premierą przejrzeć wszystkie „numeryczne” szczegóły, wczytacie się w nie w tym miejscu.

Magic: The Gathering Arena, czyli najnowsza wirtualna edycja najpopularniejszej kolekcjonerskiej gry karcianej na świecie, wydaje się utrzymywać uwagę środowiska na długo przed swoją premierą. Po zapowiedzi zyskała znaczą aprobatę weteranów systemu, którzy zapewne ucieszą się z informacji, że już 30 listopada spodziewać się można zamkniętej bety tej produkcji (to jednak wedle autorów optymistyczna, najwcześniejsza data). Dużo wcześniej – od 3 listopada – wypatrywać zaś można testów serwerów i „dni z grą”, przeznaczonych dla posiadaczy priorytetowych przepustek beta. Zgodnie ze standardową procedurą, twórcy będą wpuszczać do rozgrywek coraz więcej zwykłych fanów (na początek „parę tysięcy”, potem „wiecej”), więc kto wie, może i Wam uda się już niedługo zasmakować Magica w nowym wydaniu.
Jeśli chodzi o zasady dostępu, są one dość ostre – produkcji nie można streamować, a testerzy są zmuszeni do przestrzegania klauzuli tajności. Zapisy prowadzone są w tym miejscu, gdzie dowiecie się także, jakie warunki trzeba spełnić, by być uznanym za „priorytetowego” gracza.
Metal Gear Survive praktycznie od swojej zapowiedzi był produkcją wzbudzająca mieszane uczucia. Odsłona cyklu bez „Snejka”, z kooperacją i dodatkowo skupiona na przeżyciu w świecie zombie? U niejednego fana serii wywołała ona automatyczne uniesienie co najmniej jednej brwi w zdziwieniu. Informacje, jakie znalazł jeden z użytkowników forum NeoGAF, zmuszą zaś Was do całkowitego nachmurzenia facjaty i przysiadnięcia w zastanowieniu niczym Myśliciel Auguste’a Rodina. Metal Gear Survive ma bowiem wymagać nieustannego połączenia z serwerami gry, niezależnie od tego, czy gramy w pojedynkę, czy z kolegą. Jest to nieco dziwny warunek, ponieważ producent gry – Konami – zapewniał wcześniej, że całość zawartości dostępna będzie od A do Z także dla „samotnych wilków”. Oczywiście nie wiadomo, co firma miała na myśli – niektórzy członkowie NeoGAF teoretyzują, ze może chodzić o synchronizację zasobów między trybami gry (tak jak miało to miejsce w MGSV:PP), ale inni zwiastują szeroką obecność powoli znienawidzonych przez graczy monetyzowanych „skrzynek z łupami”.
Powiedzmy jedynie, że powyższa wiadomość nie pomaga i tak zszarganemu wizerunkowi „Metal Gear bez Hideo Kojimy”. Niedawno dowiedzieliśmy się, że tytuł ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC 22 lutego 2018 roku. Powstaje pytanie, czy gracze są nim w jakikolwiek sposób zainteresowani.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1