W sieci pojawiły się dokumenty, dzięki którym dowiedzieliśmy się, że firma Sony zapłaciła 229 mln dolarów za przejęcie Insomniac Games, czyli studia znanego m.in. z serii Ratchet & Clank oraz gry Marvel’s Spider-Man.

Przejęcia deweloperów zdarzają się często, ale rzadko kiedy mamy okazję poznać kwoty tych transakcji. Dlatego z zainteresowaniem powitaliśmy informacje pochodzące z dokumentów złożonych przez firmę Sony w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych. Wynika z nich, że zakup studia Insomniac Games kosztował japońskiego giganta 229 mln dolarów.
Przypomnijmy, że zespół został przejęty przez Sony w sierpniu ubiegłego roku. Transakcja obejmowała w większości gotówkę przekazaną właścicielom studia, a nie akcje, jak to często bywa podczas wykupywania deweloperów.
Przejęcie studia nie było dużym zaskoczeniem. W 2018 roku studio wypuściło bowiem grę Marvel's Spider-Man, która okazała się wielkim sukcesem, rozchodząc się w ponad 13 mln egzemplarzy. Produkcja do dzisiaj nosi miano najszybciej sprzedającego się exclusive’a na PlayStation 4.
Przypomnijmy, że Insomniac Games założono w 1994 roku. Zespół zadebiutował strzelanką Disruptor, ale sławę przyniosła mu trylogia Spyro. Deweloper od początku był najmocniej związany z PlayStation. Wspomniane cztery produkcje dostępne były wyłącznie na pierwszą generację tej konsoli, a Resistance i Ratchet & Clank były cyklami, w które zagrać mogli tylko użytkownicy platform firmy Sony.
Insomniac Games dopiero niedawno zainteresowało się innymi platformami, tworząc takie produkcje jak Fuse (PS3 i X360), Sunset Overdrive (XONE i PC) czy Edge of Nowhere (Oculus Rift). Nic więc dziwnego, że Sony po hicie kalibru Marvel's Spider-Man uznało, że najlepiej będzie na stałe związać dewelopera z własnymi konsolami.
Warto na koniec wspomnieć, że według plotek studio Insomniac Games pracuje obecnie nad Marvel's Spider-Man 2. Według tych doniesień premiera gry planowana jest na końcówkę przyszłego roku.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
39

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.