
Data wydania: 30 listopada 1996
Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.
Disruptor jest debiutanckim projektem studia Insomniac Games. Produkcja, która pojawiła się na konsoli PS1, reprezentuje gatunek FPS-ów, a czerpie garściami z rozwiązań wypracowanych przez pierwszego Dooma.
Akcja gry Disruptor toczy się w przyszłości. Gracz wciela się w Jacka Curtisa – członka jednostki wojskowej LightStormer Corps, której celem jest neutralizacja niebezpieczeństw zagrażających ludzkości. Na przestrzeni trzynastu misji obserwujemy, jak protagonista stopniowo pnie się po szczeblach kariery… przynajmniej do momentu odkrycia rządowego spisku.
W wydanej na platformie PS1 grze Disruptor akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Rozgrywka polega na przemierzaniu zróżnicowanych, futurystycznych lokacji oraz na walce z adwersarzami. Jack wykorzystuje na placu boju nie tylko broń palną, lecz także nadnaturalne zdolności gwarantowane mu przez specjalne implanty. Dzięki wszczepom może regenerować nadszarpnięte zdrowie, razić oponentów piorunami, tworzyć wokół siebie tarczę energetyczną czy choćby eliminować wrogów przy pomocy dewastującego ataku zwanego Terablast.
Disruptor posiada trójwymiarową grafikę, która w momencie premiery prezentowała wysoki poziom wykonania; cutsceny został natomiast wykonane w technice FMV. W zmaganiach towarzyszy nam soundtrack, którego autorem jest David Bergeaud. Jako ciekawostkę należy dodać, że produkcja powstawała początkowo z myślą o konsoli 3DO.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek