Digital Foundry prześwietla next-genowego Wiedźmina 3; jest słodko-gorzko

Next-genowy Wiedźmin 3 został poddany szczegółowej analizie przez Digital Foundry. Nie wszystko jest tak, jak być powinno.

Adam Adamczyk

Digital Foundry prześwietla next-genowego Wiedźmina 3; jest słodko-gorzko, źródło grafiki: Steam | Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Digital Foundry prześwietla next-genowego Wiedźmina 3; jest słodko-gorzko Źródło: Steam | Wiedźmin 3: Dziki Gon.

O next-genowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon sporo się mówi, choć nie zawsze tak, jak chciałoby tego studio CD Projekt RED. Aktualizacja co prawda poprawiła oprawę graficzną i dodała nieco zawartości oraz ciekawostek, ale niestety zepsuła płynność rozgrywki, zwłaszcza z włączonym ray-tracingiem na PC. Na kanale Digital Foundry, na którym regularnie przedstawiane są testy gier, pojawiła się analiza Wiedźmina 3 pod względem wydajności.

Jak wypadł next-genowy Wiedźmin 3?

O problemach z wydajnością i spadkiem liczby klatek na sekundę już pisaliśmy, teraz zaś temat szczegółowo analizuje Digital Foundry.

Wiedźmin 3 został pochwalony za oprawę graficzną, która faktycznie prezentuje się pięknie, jednak prowadzący test przyznał, że jest zawiedziony między innymi z powodu tego, że gra działa tak, jakby obciążała tylko jeden rdzeń procesora, prezentuje nienaturalny przeskok cieni przy włączonym ray tracingu i od czasu do czasu dziwnie się przycina, nawet jeśli trzyma 60 klatek na sekundę. Ponadto przy DX12 występuje spory spadek w FPS-ach względem DX11, pomimo braku zauważalnych różnic graficznych.

Digital Foundry prześwietla next-genowego Wiedźmina 3; jest słodko-gorzko - ilustracja #1

Różnice w liczbie klatek na sekundę przy DX11 i DX12YouTube | Digital Foundry

Produkcja studia CD Projekt RED zostało jednak pochwalona za poprawioną odległość widocznych detali, czy szczegółowość tekstur, zwłaszcza jeśli chodzi o stroje noszone przez postacie w grze. W podsumowaniu autor analizy przyznał, że jest jednocześnie zakochany w grze i zawiedziony jej aktualnym stanem technicznym, który negatywnie wpływa na odbiór produkcji.

Pomimo problemów z wydajnością, które – miejmy nadzieję – będą regularnie naprawiane przez hotfixy, Wiedźmin 3 cieszy się sporą popularnością, o czym niedawno wspominaliśmy. W momencie pisania tego tekstu na szlaku znajduje się nieco ponad 44 tysiące profesjonalnych zabójców potworów.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Adam Adamczyk

Autor: Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-12-21
14:15

Góral Legionista

Przed HotFixem bez RT na DX 12 uber + gralo sie w terenie nawet do 100 FPS. Gdy juz hotfix wyszedl i gra sie zaktualizowała FPS drastycznie spadły... zdarza sie ze spadaja nawet do 40 kilku :D Gram na laptopie i7 11 gen 16 ddr4 i 3070 ....

Ogólnie rzecz biorąc jezeli ustawiam DLSS na wydajnosc to jest o wiele mniej FPS niż na Jakości ... cos tutaj poszlo zdecydowanie zle hahah

Komentarz: Góral
2022-12-21
15:19

zanonimizowany1349061 Generał

😉

Aż dziwne że nikt w komentarzach i insynuuje że osoba w filmie mówi negatywnie o Wiedźminie 3 tylko dlatego że jest Niemcem a Wiedźmin 3 to Polska gra.

Komentarz: zanonimizowany1349061
2022-12-21
15:22

rlistek Konsul

Jak miło, DF potwierdziło to co sam pisałem tu od tygodnia.

Komentarz: rlistek
2022-12-22
08:05

PanWaras Legend

PanWaras

Ładnie pojechali z wersją na xsx. Nie dość, że gra w trybie wydajności trzyma mniej klatek od ps5, to jeszcze jest skopany zasięg rysowania.

Obstawiam, że winą tu jest xss, który był bazą wyjściową, i podbijali ją na xsx.

Komentarz: PanWaras
2022-12-22
20:31

ryba121299 Legionista

3070ti i gra zacina się na RT...

Komentarz: ryba121299

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl