Jest kolejny mały patch do Wiedźmina 3 na PC

Studio CD Projekt Red poinformowało o wypuszczeniu kolejnej małej aktualizacji Wiedźmina 3 na PC. I tym razem hotfix ma na celu poprawienie stabilności.

Michał Ciężadlik

Jest kolejny mały patch do Wiedźmina 3 na PC, źródło grafiki: CDPR.
Jest kolejny mały patch do Wiedźmina 3 na PC Źródło: CDPR.

Minęło zaledwie kilka dni od wypuszczenia ostatniej małej aktualizacji do Wiedźmina 3 na PC, a studio CD Projekt Red serwuje nam kolejną.

Deweloperzy poinformowali na Twitterze, że tym razem hotfix również ma dotyczyć głównie ogólnej poprawy stabilności gry. Nie są to jednak jedyne zmiany, które implementuje ten patch.

Oprócz wyżej wymienionego aspektu, aktualizacja ma zapewnić poprawki do trybu fotograficznego; to szczególnie ważna informacja dla osób, które postanowiły wziąć udział w niedawno ogłoszonym przed CDPR wiedźmińskim konkursie.

Dodatkowo hotfix wprowadza do Wiedźmina 3 poprawki w arabskiej wersji językowej, rozprawia się z błędem, przez który „utrzymywał się maksymalny poziom toksyczności” w organizmie Geralta na skutek picia eliksirów, a także stabilizuje działanie gry na Steam Decku.

Jednocześnie twórcy zapewniają, że pracują nad aktualizacjami także dla pozostałych – konsolowych – wersji gry. Kolejne poprawki mają pojawić się już w przyszłym roku.

Chociaż regularne małe patche na PC cieszą, wydaje się, że deweloper nadal nie rozwiązał najbardziej doskwierających graczom problemów z wydajnością, zwłaszcza w trybie ray tracingu (pisaliśmy o tym np. tutaj).

Tym niemniej nawet pomimo niedoskonałości Wiedźmin 3 radzi sobie naprawdę nieźle. W momencie pisania tego tekstu na Kontynencie bawi się ponad 56 tys. użytkowników Steama.

Jak oceniasz Wiedźmina 3 w wersji next-gen

11,8%
To najlepsze co nas spotkało w 2022 roku.
54,9%
Nie jest idealnie, ale mimo błędów warto wrócić po latach do gry.
7,7%
Wiedźmin 3 w wersji next-gen jest mi kompletnie obojętny.
16,5%
Raczej średnio-słabo. Za mało zmian, za dużo problemów.
9,1%
A komu to potrzebne? A dlaczego?
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

29

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-12-22
21:23

dienicy Generał

Bedzie recenzja?

Komentarz: dienicy
2022-12-22
23:19

Zyon Pretorianin

👍

Coś tam ogarnęli. Teraz z RT gra rzadko spada poniżej 60fps.

Komentarz: Zyon
2022-12-23
14:03

John_Wild Senator

John_Wild
😊

Te patch sprawił, że gra uruchamia się z RT. Wcześnie mnie wyrzucało. Czyli coś tam robią i to na plus.
Pozostaje tryby działały i działają bez zarzutu :)

Komentarz: John_Wild
2022-12-23
14:57

LukaszKukaszTm Pretorianin

LukaszKukaszTm
👍

Ja sobie nabyłem właśnie w epicu za śmieszną kaskę.Kiedyś ogram,ale jeszcze nie teraz

Komentarz: LukaszKukaszTm
2022-12-25
01:45

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Po zabawie z suwaczkami na RTX 3080 widzę, że jedyne co jest widoczne gołym okiem to różnice w jakości tekstur. Między Low a Ultra+ jest róznica w jakości, natomiast cała reszta niemalże w ogóle nie wpływa na ilość FPS. Ustawiłem w środku Beuclair z masą NPCów. Wrzuciłem wszystko na fulla z DLSS z RT i dało mi 25-30FPS. Wrzuciłem wszystko na Ultra+ z DLSS z RT i tyle samo FPS. Różnica jest taka, że przy Ultra+ nie płynności a Geralt spowalnia. Raytracing zabiera 50% klatek i myślę, że dopóki REDzi tego nie ogarną to nie widzę sensu grania. Dopóki na ekranie nie ma wielu NPCów gra utrzymuje 60FPS w 4K, ale kiedy zaczyna się robić nawet niewielki tłum to FPS spada na ryj i często tak zostaje. Silnik ma ewidentnie problem z zarządzeniem RAMem, bo dopiero ponowne uruchomienie gry "resetuje" stan do 60FPS. Ponowne wczytanie sejwa też daje efekt, ale nie zawsze.

Komentarz: Man From The Moon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl