Jest kolejny mały patch do Wiedźmina 3 na PC
Studio CD Projekt Red poinformowało o wypuszczeniu kolejnej małej aktualizacji Wiedźmina 3 na PC. I tym razem hotfix ma na celu poprawienie stabilności.

Minęło zaledwie kilka dni od wypuszczenia ostatniej małej aktualizacji do Wiedźmina 3 na PC, a studio CD Projekt Red serwuje nam kolejną.
Deweloperzy poinformowali na Twitterze, że tym razem hotfix również ma dotyczyć głównie ogólnej poprawy stabilności gry. Nie są to jednak jedyne zmiany, które implementuje ten patch.
Oprócz wyżej wymienionego aspektu, aktualizacja ma zapewnić poprawki do trybu fotograficznego; to szczególnie ważna informacja dla osób, które postanowiły wziąć udział w niedawno ogłoszonym przed CDPR wiedźmińskim konkursie.
Dodatkowo hotfix wprowadza do Wiedźmina 3 poprawki w arabskiej wersji językowej, rozprawia się z błędem, przez który „utrzymywał się maksymalny poziom toksyczności” w organizmie Geralta na skutek picia eliksirów, a także stabilizuje działanie gry na Steam Decku.
Jednocześnie twórcy zapewniają, że pracują nad aktualizacjami także dla pozostałych – konsolowych – wersji gry. Kolejne poprawki mają pojawić się już w przyszłym roku.
Chociaż regularne małe patche na PC cieszą, wydaje się, że deweloper nadal nie rozwiązał najbardziej doskwierających graczom problemów z wydajnością, zwłaszcza w trybie ray tracingu (pisaliśmy o tym np. tutaj).
Tym niemniej nawet pomimo niedoskonałości Wiedźmin 3 radzi sobie naprawdę nieźle. W momencie pisania tego tekstu na Kontynencie bawi się ponad 56 tys. użytkowników Steama.
Jak oceniasz Wiedźmina 3 w wersji next-gen

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- CD Projekt RED
- polskie gry
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Zyon Pretorianin
Coś tam ogarnęli. Teraz z RT gra rzadko spada poniżej 60fps.
John_Wild Senator

Te patch sprawił, że gra uruchamia się z RT. Wcześnie mnie wyrzucało. Czyli coś tam robią i to na plus.
Pozostaje tryby działały i działają bez zarzutu :)
LukaszKukaszTm Pretorianin

Ja sobie nabyłem właśnie w epicu za śmieszną kaskę.Kiedyś ogram,ale jeszcze nie teraz
Man From The Moon Pretorianin

Po zabawie z suwaczkami na RTX 3080 widzę, że jedyne co jest widoczne gołym okiem to różnice w jakości tekstur. Między Low a Ultra+ jest róznica w jakości, natomiast cała reszta niemalże w ogóle nie wpływa na ilość FPS. Ustawiłem w środku Beuclair z masą NPCów. Wrzuciłem wszystko na fulla z DLSS z RT i dało mi 25-30FPS. Wrzuciłem wszystko na Ultra+ z DLSS z RT i tyle samo FPS. Różnica jest taka, że przy Ultra+ nie płynności a Geralt spowalnia. Raytracing zabiera 50% klatek i myślę, że dopóki REDzi tego nie ogarną to nie widzę sensu grania. Dopóki na ekranie nie ma wielu NPCów gra utrzymuje 60FPS w 4K, ale kiedy zaczyna się robić nawet niewielki tłum to FPS spada na ryj i często tak zostaje. Silnik ma ewidentnie problem z zarządzeniem RAMem, bo dopiero ponowne uruchomienie gry "resetuje" stan do 60FPS. Ponowne wczytanie sejwa też daje efekt, ale nie zawsze.