Next-genowy update zepsuł Wiedźmina 3 na PC, przybywa negatywnych recenzji [Aktualizacja]
W końcu zadebiutowała długo wyczekiwana, next-genowa aktualizacja Wiedźmina 3. Niestety nie wszyscy odczuwają podobną przyjemność z grania w ulepszoną klasykę. Okazuje się bowiem, że dużych problemów doświadczają posiadacze pecetowej wersji gry.
![Next-genowy update zepsuł Wiedźmina 3 na PC, przybywa negatywnych recenzji [Aktualizacja], źródło grafiki: CD Projekt RED.](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/408723829.jpg)
Aktualizacja
Na szczęście nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź ze strony CD Projekt RED. Deweloperzy za pośrednictwem Twittera poinformowali, że zdają sobie sprawę z problemów, jakie powoduje next-genowa aktualizacja w pecetowej wersji gry. Twórcy aktualnie badają zgłoszenia graczy i postarają się jak najszybciej wydać łatki naprawcze.
![Next-genowy update zepsuł Wiedźmina 3 na PC, przybywa negatywnych recenzji [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/1745330890.jpg)
Oryginalna wiadomość
Dzisiaj w godzinach nocnych posiadacze oryginalnej wersji Wiedźmina 3 otrzymali możliwość dokonania bezpłatnej next-genowej aktualizacji gry, która miała tchnąć w kultową produkcję CD Projekt RED nowe życie. Tymczasem okazuje się, że deweloperzy zamiast świętować muszą naprawić spory bałagan, jaki update wywołał w pecetowej wersji Dzikiego Gonu.
W sieci zaroiło się od negatywnych komentarzy graczy, którzy od momentu aktualizacji doświadczają sporych problemów z wydajnością „trójki”. Niezadowolenie społeczności najbardziej zauważalne jest na karcie gry na Steamie, gdzie masowo przybywa negatywnych opinii, a najczęściej przewijającym się określeniem jest słowo „niegrywalna”.
Przed aktualizacją mogłem osiągnąć 160 fps-ów, teraz nie mogę dojść do 60. LOL. CD Projekt kontratakuje. – ThisHurtsYou
Gra zawiesza się przy każdym uruchomieniu i jest całkowicie niegrywalna. Zaktualizuje, jeśli naprawią problem. – RuDaKir
[…] Nowa aktualizacja grafiki po prostu pogarsza działanie, uniemożliwiając nawet korzystanie z RTX, które reklamowali w tej nowej aktualizacji. – DeathBun
Jedna z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem, aż do dzisiaj, 14 grudnia, kiedy pojawiła się aktualizacja nowej generacji. Teraz moja gra nadal się zawiesza nawet przy niskich ustawieniach grafiki, ponieważ CDPR uznał, że już doskonała gra potrzebuje lepszej oprawy. W tej chwili jestem wkurzony, ponieważ nie mogę kontynuować polowania na osiągnięcia i nie mogę znaleźć sposobu na przywrócenie poprzedniej wersji (jeśli ktoś wie, proszę, napiszcie do mnie). Mam RTX 3070 Ti i procesor i9. Nie powinienem mieć takich problemów. Na litość boską, CDPR, otrząśnijcie się. – Papi Stone
Już nie działa. Najwyraźniej macie w swojej firmie sabotażystów. Zastanówcie się także nad niezwalnianiem każdego starszego faceta, który ma jakąkolwiek wiedzę, oraz zatrudnianiem niekompetentnych klaunów…. – Terra
Podobnie sytuacja wygląda na oficjalnym Twitterze Wiedźmina 3.
Przepraszamy CDPR, ale Wasza aktualizacja wymaga naprawy. Okropna wydajność komputera (12700k + 3080).
Ray tracing tworzy awarie i powoduje spadek fps-ów do liczb niższych niż przed aktualizacją, DLSS lub FSR też niewiele robią. Gra wygląda teraz jeszcze bardziej niesamowicie, ale jakim kosztem? – InkSoul
Proszę o wydanie aktualizacji na PC, gra jest strasznie zoptymalizowana, zacina się, spadki do 30 fps-ów, wykorzystanie GPU i CPU wydaje się być również wyłączone, wystarczy spojrzeć na najnowsze recenzje Steam. Mam więcej klatek na sekundę w grach, które wyglądają 3 razy lepiej niż to. – Young Pablo
Podkreślmy, że jest to zaledwie kilka wybranych wiadomości spośród ogromu tego typu komentarzy. Niestety problemów w wielu przypadkach nie naprawia nawet wyłączenie dodatkowych, „sprzętożernych” funkcji.
Póki co CD Projekt RED nie wydało żadnego oświadczenia w sprawie kłopotliwej aktualizacji. Tym samym nie wiadomo, kiedy deweloperzy uporają się z komplikacjami. Użytkownikom pecetów, którzy koniecznie pragną wrócić do gry pozostaje na ten moment jedynie opcja cofnięcia Wiedźmina 3 do poprzedniej wersji w zakładce „beta” na Steamie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Messerschmitt Pretorianin

Wiadomo, że cdpr chciało podpicować głównie wersje konsolowe i zarobić jeszcze trochę na grze, która od zawsze była przykładem premium euro-junku. Kocham trzeciego wieśka, ale nawet w ostatniej wersji 1.32, gra posiadała masę drobnych gliczy (moje ulubione to NPC chodzący po okręgu o promieniu metra). Ewidentnie widać, że silnik jest problematyczny, a patrząc po historii wydawniczej można się domyślać że przy próbach dowiezienia W2, W3, CP2077 wiele rzeczy robiono na skróty, żeby działało i tym samym powstał spory dług techniczny, pogłębiany z każdym rokiem.
Ostatecznie jednak, na konsolach misja zasadniczo się powiodła - gra wygląda i działa dobrze, a media zdecydowanie doceniły nową wersję. Co prawda tryb RT należy właściwe potraktować jako ciekawostkę, ale patch wjechał za darmo i wypada się cieszyć.
Natomiast na PC... Tutaj jest problem, bo ludzie z kartami serii 3000 i 4000 oczekują (słusznie zresztą), że 7-letnia gra będzie działać płynnie nawet po włączeniu RT. W końcu nawet Cyberpunk działa na tych układach dobrze z włączonym śledzeniem promieni.
Wydawało się, że zmigrują wiedźmina łatwo na DX12, dodadzą efekty, które są obsługiwane w Cyberpunku i będzie cacy. W połączeniu z długiem technicznym dało to jednak słaby efekt. Wiadomo, że chciano to zrobić możliwie niskim kosztem, update jest darmowy, a na DX11 gra działa dobrze. Ale właśnie... Brakuje choćby lepszej komunikacji w tej kwestii i łatwiejszej zmiany trybu na DX11 dla mniej świadomych użytkowników. Popłynęli PR-owo.
Natomiast pamiętajmy, że grę dalej można odpalić na DX11 i ona wciąż będzie wyglądać wyraźnie lepiej niż przed updatem, a działać tylko nieznacznie gorzej. Że dostępne będą zintegrowane mody, nowa zawartość, etc. Wszystko za darmo. Tyle ode mnie.
kao oko Legionista

Więc przestańcie pierdolić, na pewno będzie patch, ale nie zrobi cudów. Powtarzam - ultra ustawienia dla ultra sprzętu.
KaaYyy Junior
To zadziwiające,chociaż może w CDPR normalne. Mojej gry nie zepsuł patch Next Gen, zepsuł ja hotfix PC porażka. Ale już tak było z Wieskiem kiedyś,że to co miało naprawiać to psuło
IamNeo Junior
rtx 3090 16GB ram intel i9 comet lake i nie moge ustawic tak zeby nie zacinało... cos jest nie tak zdecydowanie, powinno chodzic bez problemów na ultra wraz z RT a tu nic z tego...
Secars Junior
Miałem duży problem z crashowaniem gry w miastach, który udało mi się rozwiązać. Próbowałem już chyba wszystkiego co znalazłem w necie i dopiero to pomogło. Zmieniłem ustawienia w panelu sterowania Nvidia:
Filtrowanie tekstur - jakość - wysoka jakość,
Filtrowanie tekstur - optymalizacja anizotropowa - włącz,
Filtrowanie tekstur - optymalizacja trójliniowa - włącz,
Optymalizacja wątkowa - włącz
Potrójne buforowanie - włącz
Tryb niskiego opóźnienia - ultra
Wstępne renderowanie klatek wirtualnej rzeczywistości - 4
+ muszę mieć włączony blur i motion blur w ustawienia gry, bez tego dalej wywala do pulpitu.
dx11
ustawienia: wszystko na max
limit klatek: 90