Na trwającej właśnie konferencji prasowej firmy CD Projekt po raz pierwszy prezentowana jest druga odsłona gry cRPG Wiedźmin. Począwszy od godz. 14 będziemy na bieżąco informować o szczegółach dotyczących tej najbardziej oczekiwanej polskiej produkcji.
- Fabuła drugiego Wiedźmina – tak jak pierwowzór - będzie odwoływać się do wydarzeń i problemów rzeczywistego świata.
- Kluczowe elementy ekwipunku bohatera widoczne są na jego plecach.
- Podczas walki można tworzyć kombinacje złożone z uderzeń i czarów, a także używać wybuchowych pułapek i magicznych barier, które po kilkudziesięciu sekundach słabną.
- Walka jest bardziej dynamiczna, a także zręcznościowa, można płynnie wybierać kolejnych przeciwników, przełączając ich za pomocą przycisku na padzie.
- W wyprawie towarzyszą Geraltowi starzy znajomi, m.in. Triss, a następnie Jaskier.

- Podczas dialogów mamy do czynienia z większa liczbą ujęć kamery. Ponadto w czasie rozmowy niektóre kwestie dostępne są tylko przez chwilę – jeśli nie zdążymy ich wybrać, wygasną i uruchomiona zostanie domyślna wypowiedź. W trakcie dialogu liczba rozmówców może się zwiększać.
- Pokazywany jest początek pierwszego aktu, który widzieliśmy już na wczorajszym zwiastunie.
- Gra prezentowana jest przy wykorzystaniu pada do X360. To pierwsza grywalna wersja, pozbawiona jeszcze wielu pobocznych elementów, m.in. oprawy muzycznej.
- Akcja Wiedźmina 2 rozpoczyna się po udaremnieniu zamachu na króla Foltesta.
- Gotowy produkt trafi na rynek za około rok.
- Po raz kolejny przygody Geralta wiązać się będą z licznymi, dorosłymi wyborami moralnymi. W jednej z sytuacji przyjdzie nam na przykład wybierać pomiędzy walką o uratowanie skazanego na egzekucję przyjaciela, a pozostawieniem go na pastwę losu.
- W grze widoczne będą konsekwencje wydarzeń, które działy się w części pierwszej.
- Wiedźmin 2 ma całkowicie nowy system animacji oraz walki, charakteryzujący się wysokim stopniem brutalności.
- Nad grą pracuje 70 osób, łączny czas pracy nad projektem wynosić ma 3,5 roku.
- Budżet gry znacznie przekroczy 27 mln zł, 100 tys. euro producenci otrzymają z dotacji unijnych.
- Wiedźmin 2 przeznaczony jest na PC, ale producenci myślą o wydaniu go na konsolach nowej generacji. Ma na to pozwolić wysoka elastyczność silnika, który tworzono już pod koniec developingu „jedynki”.
- Wiedźmin 2 tworzony jest na własnej, przeznaczonej do tworzenia gier cRPG technologii CD Projekt RED.
Michał Kiciński i Marcin Iwiński przypominają o kilku szczegółach dotyczących pierwszej odsłony Wiedźmina:
- Gra sprzedała się w nakładzie 1,5 mln egzemplarzy.
- Budżet Wiedźmina wynosił 27 mln zł (wliczając w to również edycję rozszerzoną).
- Gra wygenerowała zysk na poziomie 2 mln zł.
- Pokaz rozpoczęto od wyświetlenia opublikowanego już przed dwoma dniami zwiastuna Wiedźmina 2.
Więcej:Twórcy Cyberpunka 2077 nie mają wątpliwości: to ten jeden element sprawił, że RPG osiągnęło tak wielki sukces, a gracze ciągle do niego wracają