Świat gier komputerowych również ma swoje gwiazdy. Czasem te naprawdę wielkie, jak Gabe Newell, a czasem te mniej znane (bo działające za kulisami) jak Mark Cerny. I oni również zasługują na uznanie i szacunek.
Świat gier komputerowych również ma swoje gwiazdy. Czasem te naprawdę wielkie, jak Gabe Newell, a czasem te mniej znane (bo działające za kulisami) jak Mark Cerny. I oni również zasługują na uznanie i szacunek.
Zacznijmy od tego drugiego: Mark Cerny to prawdziwy weteran, stojący za sukcesem naprawdę pokaźnej liczby tytułów. W jego portfolio znajdują się m.in.: Sonic the Hedgehog 2, cztery części Crash Bandicoot, serie Jak & Daxter oraz Ratchet & Clank, a także pierwsze odsłony Resistance, MotorStorm i Uncharted. Prócz tego Mark Cerny jest autorem tzw. metody Cerny'ego, która w wyraźny sposób zmieniła proces powstawania gier. Ta strategia opiera się na mocno rozbudowanej fazie pre-produkcyjnej, która testuje zdolność gry do późniejszego utrzymania się na rynku, a dopiero potem na domyślnej fazie dewelopingu. I właśnie ten człowiek dołączy do grona dwunastu sław (m.in. Willa Wrighta i Shigeru Miyamoto) znajdujących się w Academy of Interactive Arts and Sciences – 18 lutego stanie się trzynastym członkiem tego prestiżowego towarzystwa. Oklaski.

Innym nagrodzonym ostatnio deweloperem jest posiadacz największej liczby mało twarzowych fotografii, szef Valve – Gabe Newell. Ten człowiek otrzymał nagrodę Pioneer przyznawaną przez komitet Game Developer Choice Awards. Newell został wyróżniony za „stworzenie istotnej technologii lub zaprojektowanie gry w bardzo ważnym momencie dla historii gier komputerowych, wytyczając ścieżkę, którą później podążyło wielu” - w jego wypadku chodzi o platformę Steam i serię Half-Life, która z kolei dała początek Counter-Strike'owi, Team Fortress oraz Portalowi. Brawo, Gabe! Kiedy będzie Episode 3?

Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:5. gra za darmo na Święta 2025 w Epic Games Store

Autor: Filip Grabski
Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).