Walcząc z The Sims 4, twórcy realistycznego symulatora życia nie przejmują się liczbami na Steam. Sprzedaż inZOI wciąż jest dobra, a to dla nich najważniejsze
Pomimo ogromnego spadku liczby aktywnych graczy, twórcy inZOI nie biją na alarm. Według studia Krafton popularność na Steamie to nie wszystko.

Tuż po premierze inZOI przyciągnęło uwagę ponad 87 tysięcy graczy jednocześnie na Steamie. Dziś, zaledwie kilka miesięcy później, liczba ta dramatycznie spadła — w ostatnich dniach osiągnięcie progu 2000 graczy online wydaje się być wyzwaniem. Mimo to twórcy gry nie mają obaw o przyszłość swojego tytułu.
W rozmowie z serwisem IGN przedstawiciele studia Krafton jasno podkreślili, że nie traktują liczby graczy jako głównego miernika sukcesu.
inZOI nadal generuje stabilną sprzedaż. Jako że mowa o grze dla jednego gracza, najwłaściwszym sposobem mierzenia jej wyników byłoby odwoływanie się do liczby sprzedanych egzemplarzy po premierze każdej większej aktualizacji, zamiast do wyników popularności na Steamie.
Nie sposób nie przyznać im racji – w przypadku gier single player liczba aktywnych użytkowników nie zawsze jest odzwierciedleniem komercyjnego sukcesu. Niemniej trudno nie zauważyć, jak duża przepaść dzieli inZOI od jej głównego konkurenta – The Sims 4, które mimo upływu lat każdego dnia przyciąga ponad 30 tys. graczy w jednym momencie, i to wyłącznie na Steamie.
Warto jednak pamiętać, że dzieło Krafton wciąż znajduje się w fazie wczesnego dostępu, co oznacza, że twórcy mają jeszcze czas na dopracowanie projektu i odzyskanie zainteresowania graczy. Tym bardziej że w ostatnich 30 dniach odbiór gry jest już tylko „mieszany” na platformie Valve (na pocieszenie dla twórców inZOI wciąż może pochwalić się 78% pozytywnych opinii w ogóle).
[…] Early access to dopiero początek podróży inZOI, pod wieloma względami nasza praca dopiero się zaczyna. Na tym etapie priorytetem zespołu jest zbieranie opinii graczy i rozwijanie gry poprzez zaawansowane funkcje, ulepszanie wydajności oraz zwiększanie immersyjności doświadczenia – dodali przedstawiciele firmy w swoim oświadczeniu.
Przypomnijmy, że dziś do inZOI trafiła kolejna aktualizacja, która wprowadziła szereg usprawnień i już teraz widać lekki wzrost zainteresowania wśród graczy – w momencie pisania tej wiadomości w zabawie uczestniczy ponad 3 tys. osób jednocześnie (via SteamDB).