Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2022, 12:15

W Uncharted na PC celowanie jest problemem, czułość myszki zależy od fps

Pecetowy debiut serii Uncharted wypadł całkiem nieźle, ale Kolekcja Dziedzictwo złodziei ma pewne problemy na PC.

Źródło fot. Naughty Dog | PlayStation Studios.
i

Pecetowa kolekcja serii Uncharted została ciepło przyjęta przez recenzentów i graczy. Niestety, nie obyło się bez problemów – ci drudzy narzekają na problemy z myszką komputerową.

Na forum pakietu Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei na Steamie pojawiło się sporo wątków, w których użytkownicy skarżą się na irytująco mozolne poruszanie „gryzoniem”, co utrudnia celowanie czy nawet rozglądanie się w grze.

Gryzoń zamknięty w klatkach

Wielu internautów uważa, że to efekt wymuszenia negatywnej akceleracji (czyli wspomagania poruszania „kursorem”). Podobnie było z pecetowym God of War, w którym mogliśmy wyłączyć tę opcję miesiąc po premierze.

Jednakże niektórzy gracze podają inną przyczynę. Otóż wygląda to tak, jakby czułość myszki była bezpośrednio związana z płynnością animacji. Przy grze w 30 klatkach na sekundę podobno nie ma problemów, ale przy większej liczbie fps-ów czułość myszki drastycznie spada.

Uncharted cieknie na PC

Poza powyższym da się też znaleźć wzmianki o innych niedoróbkach. Zasadniczo Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei jest dobrze zoptymalizowana, lecz gracze donoszą o usterce powodującej wyciek pamięci.

Podobne problemy możecie kojarzyć m.in. z Anno 1800, a także – znów – z pecetowego God of War. W praktyce sprawia to, że gra zajmuje coraz więcej pamięci RAM, co ostatecznie doprowadza do wymuszonego zamknięcia gry. W przypadku nordyckiego rozdziału historii Kratosa wycieki załatano w jednej z pierwszych aktualizacji.

Nie ma powtórki z Batman: Arkham Knight?

Rzadziej pojawiają się wątki dotyczące graficznych „anomalii” i problemów z dźwiękiem, co pozwala sądzić, że trafiają się one pojedynczym użytkownikom. To samo może dotyczyć doniesień odnośnie do zmiany klawisza odpowiedzialnego za działanie, co – według autora wątku na Steamie – może wręcz uniemożliwiać ukończenie gry bez powrotu do domyślnego ustawienia.

Niemniej da się też znaleźć sporo opinii chwalących zespół Iron Galaxy za dopracowaną konwersję z konsol. Wypada więc uznać port Uncharted: Kolekcji Dziedzictwo złodziei za udany, niepozbawiony błędów (które, miejmy nadzieję, szybko zostaną usunięte w aktualizacjach), ale wypadający znacznie lepiej od fiaska, jakim było pecetowe Arkham Knight.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej