Zabijające wydajność wycieki pamięci w pecetowym God of War właśnie zostały załatane dzięki aktualizacji 1.0.3.
Michał Zegar
Najnowszy patch 1.0.3 do pecetowej wersji God of War rozwiązuje problem z „wyciekami pamięci” (ang. memory leaks). Tym samym nie powinny one już dłużej powodować poważnych spadków wydajności gry bądź jej zawieszania się. Oprócz załatania wspomnianej luki, aktualizacja nie przynosi żadnych innych zmian lub ulepszeń.
Czym są wycieki pamięci i co je powoduje? Każdy uruchomiony program rezerwuje sobie określoną ilość RAM-u (bądź także wideo RAM-u, m.in. w przypadku gier) z jego wolnej puli na daną operację, np. wczytanie poziomu. Po jej zakończeniu, jeśli kolejne zadania wymagają mniejszej porcji zasobów, aplikacja zwraca systemowi pamięć, z której już nie korzysta.
Jeśli jednak program nie został napisany poprawnie, może on „zapomnieć” zwrócić nadmiarowy RAM (bądź też VRAM), równocześnie błędnie rejestrując, że to zrobił. Tym samym gdy aplikacja rozpocznie następną operację wymagającą większej ilości zasobów, zarezerwuje sobie kolejną porcję pamięci z wolnej puli.
Ostatecznie doprowadzi to do sytuacji, w której błędnie napisany program przydzieli sobie całą dostępną pamięć, z nieustającym apetytem na więcej – znacznie obniżając wydajność całego systemu (do czasu zamknięcia wadliwej aplikacji).
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
39