„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców

Producentka God of War: Ragnarok sądzi, że duzi wydawcy, jak Sony czy Microsoft, powinni więcej inwestować w niskobudżetowe tytuły. Jest bowiem duże zapotrzebowanie mniejsze gry niezależne.

Zuzanna Domeradzka

7
„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców, źródło grafiki: Sony Santa Monica.
„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców Źródło: Sony Santa Monica.

W ostatnim czasie na rynku debiutuje sporo wciągających produkcji stworzonych przez mniejsze studia, które mimo niewielkiego budżetu zachwycają graczy (m.in. Clair Obscur: Expedition 33 czy Hollow Knight: Silksong). Chociaż duże firmy, takie jak Sony, Microsoft, Ubisoft czy Electronic Arts, inwestują w tego typu produkcje (np. w The Rogue Prince of Persia czy Hellblade), to nadal celują przede wszystkim w wysokobudżetowe gry i znane marki, które trafią do masowego odbiorcy.

Duzi wydawcy powinni częściej wydawać mniejsze gry

Była szefowa studia Santa Monica, odpowiedzialna m.in. za produkcję takich dużych tytułów, jak God of War i God of War: Ragnarok, jest zdania, że właśnie te najbardziej dochodowe firmy powinny częściej wypuszczać mniejsze gry. Meghan Morgan Juinio uważa, iż istnieje duże zapotrzebowanie na takie dzieła, jak Astro Bot i Split Fiction, które mimo niewielkiego budżetu zdołały pochłonąć miliony graczy swoimi założeniami.

Uważam, że istnieje szansa dla tych dużych wydawców, aby poszukać różnorodności poprzez produkcje AA i A, a także tytuły niezależne. [...] Wierzę, że musimy [deweloperzy – dop. red.] tworzyć świetne gry wideo. Nie ma znaczenia, jaki mają kształt. Myślę, że gracze są teraz nieco znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach – twierdzi Meghan Morgan Juinio

Według deweloperki nie ma większego znaczenia to, czy gra powala swoim rozmiarem czy wykorzystywaną technologią. Gracze docenią przede wszystkim wciągającą i angażującą rozgrywkę oraz ciekawe założenia w mechanikach i fabule.

Nowa strategia ma znaczenie

Jednocześnie Meghan Morgan Juinio zdaje sobie sprawę, że tak znane serie, jak Call of Duty czy God of War przynoszą duży zysk, dlatego wydawcy raczej z nich nie zrezygnują, lecz istnieje wiele korzyści z wypuszczania mniejszych produkcji. Według niej to właśnie gry indie mogą uratować branżę, którą w ostatnich latach nęka widmo zwolnień. Przy tym studia deweloperskie mają szansę iść w „zupełnie innym kierunku” niż do tej pory:

Myślę, że natura nas, deweloperów, nie pozwoli, by świat pozostał taki ponury. [...] Czy to jednak oznacza, że wrócimy do gier, które ukazywały się 5 lat temu lub w czasach przed pandemią? Nie. Myślę, że wydarzy się coś nowego. Nie wiemy jeszcze, co to będzie, ale głęboko wierzę w siłę kreatywności i innowacji w naszej branży.

Producentka cyklu God of War twierdzi przy tym, że wszyscy deweloperzy powinni przemyśleć swoją strategię i dokładnie zastanowić się nad tym, kim chcą być i jakie gry wypuszczać. Planowanie ma bowiem pomóc w chaotycznym okresie, jaki nastał w branży po pandemii.

God of War

God of War

PC PlayStation
Data wydania: 20 kwietnia 2018
God of War - Encyklopedia Gier
9.0

GRYOnline

8.7

Gracze

9.6

Steam

9.4

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Gra z serii The Sims umiera na naszych oczach. Electronic Arts osłodzi fanom ostatnie miesiące jej życia

Następny
Gra z serii The Sims umiera na naszych oczach. Electronic Arts osłodzi fanom ostatnie miesiące jej życia

BF6 zmienił podstawową mechanikę serii i teraz gracze zastanawiają się, dlaczego wrogowie ciągle znają ich pozycję

Poprzedni
BF6 zmienił podstawową mechanikę serii i teraz gracze zastanawiają się, dlaczego wrogowie ciągle znają ich pozycję

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl