W grze MMO The Secret World zapłacimy za abonament i mikrotransakcje
Na oficjalnym forum The Secret World ujawniono pierwsze informacje na temat modelu biznesowego tej ciekawie zapowiadającej się gry MMO. Gracze będą musieli opłacać comiesięczny abonament, a mimo to nie zabraknie szeregu opcjonalnych mikropłatności.
Marcin Skierski
Odpowiedzialny za kontakty ze społecznością Oliver Kunz ze studia FunCom zdradził pierwsze informacje na temat modelu biznesowego gry MMO o nazwie The Secret World. Gracze będą musieli płacić za abonament, a mimo to nie zabraknie opcjonalnych mikropłatności. Nieznacznie opóźniony został także start zapisów na beta testy.

Jak czytamy na oficjalnym forum The Secret World, tytuł zostanie wzbogacony o wirtualny sklep, w którym będziemy mogli dokonać szeregu zakupów za prawdziwe pieniądze. Jest to dosyć zaskakujące podejście twórców - tym bardziej, że fani będą zmuszeni stale opłacać abonament za przebywanie w świecie opracowanym przez studio FunCom.
Należy pamiętać o tym, że wszelkie mikrotransakcje będą nieobowiązkowe i nikt nas do nich nie zmusi. Kunz dodatkowo uspokaja, że we wspomnianym sklepiku dostępne będą tylko rzeczy nie mające bezpośredniego wpływu na nasze postępy. Za niewielką ilość gotówki zapłacimy m.in. za nowe ubrania dla bohatera i inne elementy pozwalające odmienić jego wygląd.
Twórcy zapewniają, że zakupione w ten sposób przedmioty nie dadzą żadnej przewagi ich nabywcom. Deweloper chce w ten sposób uniknąć sytuacji, w której gracze z zasobniejszymi portfelami byliby w lepszej sytuacji od pozostałych. W tym temacie obie strony mają być traktowane równo, a jedynym wymogiem będzie opłata comiesięcznego abonamentu.

Według wcześniejszych informacji, wczoraj miały rozpocząć się zapisy na beta testy The Secret World. Zainteresowani mogli jednak zauważyć, że w ostatniej chwili zepsuł się licznik na oficjalnej stronie, który odmierzał czas do startu przyjmowania zgłoszeń. W najnowszym poście na forum czytamy, że możliwość zapisywania się będzie otwarta jeszcze dzisiaj. Konkretna godzina powinna zostać podana po południu.
The Secret World jest grą z gatunku MMO osadzoną we współczesnych realiach miejskich aglomeracji. Wcielimy się w przedstawiciela jednej z trzech organizacji: Dragonów, Iluminatów lub Templariuszy. Każda z nich ma siedzibę w innym mieście i zaoferuje rozbudowany system rozwoju postaci. W trakcie zabawy zmierzymy się z przeciwnikami sterowanymi przez komputer, a także weźmiemy udział w walkach PvP (gracz przeciwko graczowi). Produkt zadebiutuje w kwietniu 2012 roku w wersji na PC i w późniejszym terminie na Xboksie 360.
- Video gamescom 2011
- Video kulisy produkcji #2 świat i historia (PL)
- Video cinematic
- Video Savage Coast
- Video kulisy produkcji – historia i misje (PL)
Więcej:Smutny powrót Dead Space. Electronic Arts chyba posunęło się za daleko

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
pawloki Legend
FunCom idioci niczego się nie nauczyli po Age of Conan.
elmeo Chorąży
Funcom jest bardzo naiwnym developerem. Wypuszczanie tej gry z abonamentem jest pomysłem idiotycznym i niepraktycznym, zważywszy na fakt, że nawet najwięksi na rynku (do których Funcom nijak równać się nie może) decydują się na model F2P z opcjonalnymi mikropłatnościami. Myślę, że kwestią kilku niedługich miesięcy jest zmiana modelu w The Secret World z P2P na F2P.
zanonimizowany521720 Generał
FUNCOM Z PODKULONYM OGONEM puzniej wprowadzi free to play ktore jak to u funcomu bedzie tak wyzylowane (ogrom ograniczen) ze nikt nie nie bedzie gral w ich gre
maroog Centurion
hahaha jak oni maja takich marketingowcow, to nie ma co sie dziwic, ze kazdy ma w dupie gry z tej firmy.. nie dosc, ze abo to jeszcze mikroplatnosci hahahahahahahahahaha. uklon w strone graczy nie ma co. zycze tej grze jak najszybszego upadku i opadniecie w otchlan zapomnienia. amen
zanonimizowany807452 Konsul
To w tym Funcomie jeszcze ktos pracuje oprocz sprzataczek? Przeciez ich tam ostatnio wiekszosc pozwalniali za slabe wyniki finansowe i nawet chyba wczoraj zalili sie, ze ciecia kadrowe spowoduja spowolnienie rozwoju Anarchy Online.