Valheim sprzedał się w ponad dwóch milionach kopii w niecałe dwa tygodnie
Valheim nie zwalnia tempa. Gra stworzona przez pięcioosobowe studio jeszcze niedawno świętowała milion sprzedanych kopii, a dzisiaj deweloperzy poinformowali, że ta liczba została podwojona.
Adrian Piotrowski

W skrócie
- Ponad dwa miliony kopii gry Valheim zostało sprzedanych w niecałe dwa tygodnie.
- Nad grą pracuje obecnie jedynie pięcioosobowy zespół.
Kolejny niesamowity wynik osiągnął hit ostatnich tygodni, czyli survivalowa gra Valheim. Tym razem w niecałe dwa tygodnie od premiery produkcja przekroczyła barierę dwóch milionów sprzedanych kopii.
Valheim jest dziełem zaledwie pięcioosobowego studia Iron Gate, któremu przewodniczy Richard Svensson – pomysłodawca projektu. Twórca przyznał, że nie spodziewał się aż tak dużego sukcesu i głównym celem finansowym był zwrot wszystkich poniesionych kosztów.
Myślę, że jesteśmy póki co zabezpieczeni na przyszłość. Nigdy nie spieszyliśmy się z tworzeniem naszej gry. Jest to produkt ponad trzyletniej uciążliwej pracy, podczas której dodawaliśmy wiele mechanik, a potem testowaliśmy je na pierwszych graczach. Jako projektant nie podążam za popularnymi konwencjami i staram się chodzić własnymi ścieżkami. Jak widać, opłaciło się to.

Nie jest to pierwsze osiągnięcie tego niezależnego tytułu. Jeszcze dziś informowaliśmy, że w najlepszym momencie w Valheim grało 367 tysięcy graczy, co czyni ją na tę chwilę trzecią najpopularniejszą grą na Steamie. Ponadto dwa razy pod rząd produkcja Iron Gate Studio otwierała listę dziesięciu najchętniej kupowanych tytułów w danym tygodniu. To wielki sukces, patrząc na to, że gra znajduje się we wczesnym dostępie.
Wydawcą Valheim jest szwedzka firma Coffee Stain, która na swoim koncie ma takie dzieła jak Sanctum, Symulator kozy czy nadal będące w Early Accessie Satisfactory. Od 2014 roku zajmuje się również wydawaniem gier. Survival z wikingami w roli głównej nie jest jej pierwszym hitem, ponieważ niecały rok temu na rynku pojawiło się Deep Rock Galactic, które niedawno również przekroczyło dwa miliony sprzedanych egzemplarzy.

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry indie / niezależne
- Coffee Stain Studios
- wikingowie
- survival sandbox
- wyniki sprzedaży (gry)
- Iron Gate Studio
- PC
Komentarze czytelników
NoYoN Chorąży

Nie dziwię się. Gra jest świetna. Pierwsza gra od wielu lat, która wciągnęła mnie na dłużej niż kilkanaście godzin. Oby tak dalej, Iron Gate!
tgolik Generał

W 5 osób zarobili na rękę 100 mln zł i nikt im nie zazdrości?
Myślę, że to oni mogliby kupić jakieś mniejsze studio. Myślę, że Remedy po porażce z Control (średniobudżetowa gra, która sprzedała się tylko w 2 mln. egz.) chętnie przygarnęłoby 30 mln dolarów.
A.l.e.X Legend

Jak wyglądają serwery i ile osób może grać na jednym wspólnie?
zanonimizowany1296099 Generał
Piękny wynik, gratulacje. Fajnie widzieć jak małe, niezależne studia, osiągają taki sukces.
Teqnixi Konsul
Potęga virala. Jak ta gra kosztuje te 70 zł to taki Cyberpunk czy każda inna dowolna gra aaa powinna kosztować jakieś 7000 zł bo dwa głupie npc w takim cyberze to 100 x bardziej zaawansowany twór niż cały Valheim. Gry mobilne są ładniejsze i bardziej rozbudowane. Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć dlaczego miałbym grać w tą grę niż np. w Conan exiles?. Kosztują podobnie a ta druga gra jest ładniejsza, większa, ma animację postaci itd. a robi się w niej z grubsza to samo.