Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lutego 2021, 19:32

autor: Adrian Piotrowski

Valheim sprzedał się w ponad dwóch milionach kopii w niecałe dwa tygodnie

Valheim nie zwalnia tempa. Gra stworzona przez pięcioosobowe studio jeszcze niedawno świętowała milion sprzedanych kopii, a dzisiaj deweloperzy poinformowali, że ta liczba została podwojona.

W skrócie

  • Ponad dwa miliony kopii gry Valheim zostało sprzedanych w niecałe dwa tygodnie.
  • Nad grą pracuje obecnie jedynie pięcioosobowy zespół.

Kolejny niesamowity wynik osiągnął hit ostatnich tygodni, czyli survivalowa gra Valheim. Tym razem w niecałe dwa tygodnie od premiery produkcja przekroczyła barierę dwóch milionów sprzedanych kopii.

Valheim jest dziełem zaledwie pięcioosobowego studia Iron Gate, któremu przewodniczy Richard Svensson – pomysłodawca projektu. Twórca przyznał, że nie spodziewał się aż tak dużego sukcesu i głównym celem finansowym był zwrot wszystkich poniesionych kosztów.

Myślę, że jesteśmy póki co zabezpieczeni na przyszłość. Nigdy nie spieszyliśmy się z tworzeniem naszej gry. Jest to produkt ponad trzyletniej uciążliwej pracy, podczas której dodawaliśmy wiele mechanik, a potem testowaliśmy je na pierwszych graczach. Jako projektant nie podążam za popularnymi konwencjami i staram się chodzić własnymi ścieżkami. Jak widać, opłaciło się to.

Valheim sprzedał się w ponad dwóch milionach kopii w niecałe dwa tygodnie - ilustracja #1
Jeszcze 5 dni temu twórcy dziękowali za pierwszy milion sprzedanych kopii.

Nie jest to pierwsze osiągnięcie tego niezależnego tytułu. Jeszcze dziś informowaliśmy, że w najlepszym momencie w Valheim grało 367 tysięcy graczy, co czyni ją na tę chwilę trzecią najpopularniejszą grą na Steamie. Ponadto dwa razy pod rząd produkcja Iron Gate Studio otwierała listę dziesięciu najchętniej kupowanych tytułów w danym tygodniu. To wielki sukces, patrząc na to, że gra znajduje się we wczesnym dostępie.

Wydawcą Valheim jest szwedzka firma Coffee Stain, która na swoim koncie ma takie dzieła jak Sanctum, Symulator kozy czy nadal będące w Early Accessie Satisfactory. Od 2014 roku zajmuje się również wydawaniem gier. Survival z wikingami w roli głównej nie jest jej pierwszym hitem, ponieważ niecały rok temu na rynku pojawiło się Deep Rock Galactic, które niedawno również przekroczyło dwa miliony sprzedanych egzemplarzy.