Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3

Znany deweloper David Brevik opowiedział w serii tweetów o skasowanym rozszerzeniu do Diablo 2, a także o oryginalnym pomyśle na kontynuację serii.

Bartosz Świątek

Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3.
Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3.

W SKRÓCIE:

  1. David Brevik – jeden z dawnych deweloperów studia Blizzard North – opowiedział na Twitterze o planowanym, ale nigdy niestworzonym, drugim rozszerzeniu do Diablo 2;
  2. dodatek miał wprowadzić do gry klasę kapłana;
  3. w postach twórcy pojawiają się też informacje na temat oryginalnego pomysłu na Diablo 3, który odbiega od ostatecznie zrealizowanego projektu;
  4. D3 w wizji Davida Brevika było hybrydą ARPG i MMO, która przypomina trochę pomysł na powstające obecnie Diablo 4.

Wygląda na to, że kultowa gra hack’n’slash Diablo 2 mogła otrzymać drugie rozszerzenie (pierwszym było Lord of Destruction, które wydano w czerwcu 2001 r. – dokładnie rok po premierze „podstawki”). Były pracownik studia Blizzard North – David Brevik – podzielił się na Twitterze informacją o projekcie, który ostatecznie nigdy nie wyszedł poza fazę koncepcyjną.

Diablo 2 – historia rozszerzenia, które nigdy nie powstało

RunawayDiesel: @davidbrevik czy to prawda, że w planie było drugie rozszerzenie do Diablo 2, które nigdy nie zostało wydane?

David Brevik: Tak jakby… dodatek został jedynie zaprojektowany, ale nigdy go nie stworzono. Miałem wielostronicowy dokument projektowy, w którym były plany dotyczące nowych klas, lokacji, mechanik oraz pomysłów na fabułę. Na tym etapie prace się zakończyły.

Wszystko wskazuje na to, że omawiane rozszerzenie dodałoby do produkcji klasę kapłana, ale warto odnotować, że pomysł na tę postać najprawdopodobniej nieco odbiegał od typowego sposobu jej prezentacji w grach (bohater prawdopodobnie nie byłby specjalistą od leczenia i wspierania sojuszników „buffami”).

Rake: @davidbrevik Czy możesz ujawnić te 2 dodatkowe klasy planowane dla drugiego rozszerzenia do D2 i całą zawartość, którą zamierzałeś w nim zawrzeć?

David Brevik: Była tylko jedna klasa (z tego co pamiętam). Wydaje mi się, że była to klasa kapłana.

@Rake6 Sądzisz, że postać lecząca spisałaby się w grze action RPG?

David Brevik: Kto powiedział, że to była postać lecząca?

Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3 - ilustracja #1
Klasa kapłana pojawiła się w innej grze studia – World of Warcraft. Źródło: https://wow.zamimg.com/uploads/guide/seo/3183.jpg?1497550293

Informacje na temat drugiego rozszerzenia do Diablo 2 pojawiły się także w książce Stay Awhile and Listen: Book 2 autorstwa Davida Craddocka (via Eurogamer). Wspomina on w niej m.in. o jednym z pomysłów – bazy dla gildii zwanej Stieg Stone (w hołdzie dla dewelopera Stiega Hedlunda), którą członkowie organizacji mogliby rozwijać za pieniądze.

Dodatek powstawał na 6-12 miesięcy przed opuszczeniem studia Blizzard North przez Davida Brevika. Był to jeden z powodów, dla których nigdy nie został ukończony, choć główną przyczyną był fakt, że firma po prostu miała wówczas sporo na głowie – łatki do Diablo 2, niezapowiedziany projekt oraz ówczesną wersję Diablo 3, która również nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Diablo 3 również mogło wyglądać inaczej

No właśnie, skoro już o Diablo 3 mowa, to w ostatnich tweetach Davida Brevika pojawił się też wątek tej produkcji. Co ciekawe, według pierwszych planów deweloperów miała ona wyglądać zauważalnie inaczej od ostatecznie wydanego dzieła.

ekurisona: David, co sądzisz o oryginalnym pomyśle na D3, nad którym pracowaliście? Uważasz, że gra byłaby sukcesem, gdyby ją ukończono? Dlaczego z niej zrezygnowano? Czy zgadzałeś się z tym?

David Brevik: To byłoby znacznie inne od jakiegokolwiek Diablo. Myślę, że to było naprawdę interesujące. Wykorzystaliśmy wiele z tych konceptów, pracując nad Marvel Heroes. To była hybryda gry ARPG i MMO. Przy czym MMO nie w rozumieniu takim, jak WoW – po prostu wiele osób miało grać równocześnie. Skasowano to, bo większość pracowników BlizNo (Blizzard North – przyp. red.) odeszła.

Niektórzy fani zwrócili uwagę na fakt, że pomysł na omawiane rozszerzenie wydaje się podobny do tego, co Blizzard planuje przy okazji Diablo 4. David Brevik odniósł się do tego w taki sposób.

  1. Diablo II - recenzja gry
  2. Diablo 2: Pan Zniszczenia – poradnik
  3. Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
  4. Diablo IV – strona oficjalna
Diablo III

Diablo III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-02-16
10:07

zanonimizowany1348802 Pretorianin

To ten co kilka miesięcy temu mówił, że nie ma szans na odświeżone Diablo 2, a które ma zostać zapowiedziane w tym tygodniu.

Komentarz: zanonimizowany1348802
2021-02-16
10:18

blood Legend

blood

To ten co kilka miesięcy temu mówił, że nie ma szans na odświeżone Diablo 2, a które ma zostać zapowiedziane w tym tygodniu.

Nie da się zrobić wiernego remastera, ponieważ Diablo 2 jest silnie związane z rozdzielczością, w której jest wyświetlane. W porównaniu do dzisiejszych ogromnych ekranów masz malutkie pole widzenia w 640x480. Dla przykładu, stwory są dynamicznie tworzone poza ramkami ekranu, gdy do nich się zbliżasz. Jeśli uruchomiłbyś grę w wyższej rozdzielczości, to byś widział więcej terenu dookoła. Widziałbyś wtedy jak stwory pojawiają się znikąd. Z tego względu remake gry będzie musiał zmienić wiele podstawowych mechanizmów rządzących grą, a to już będzie zupełnie inna gra. To jest jeden z powodów, dla których David mówił, że nie da się tego odświeżyć i ciągle ma rację. To będzie gra rządząca się trochę innymi prawami, niż Diablo 2 które znamy. Mimo to, jest to jedyna gra Blizzarda, na którą czekam. Nie oczekuję od Blizzarda nic ciekawego, oprócz grania na nostalgii. Nowymi grami udowadniają, że nie maja już nic ciekawego do pokazania.

Komentarz: blood
2021-02-19
16:10

Domin922 Generał

Domin922

TaksowkarzPL David Brevik to ojciec D1 i D2. Tak, to ten bez którego seria Diablo by nigdy nie powstała, więc okaż trochę szacunku. I nie, on nic takiego nie powiedział. Powiedział że zrobienie remastera byłoby BARDZO TRUDNE a nie NIEMOŻLIWE. Jest spora różnica między tymi dwoma pojęciami.

Komentarz: Domin922

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl