Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2021, 09:34

autor: Aquma

Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3

Znany deweloper David Brevik opowiedział w serii tweetów o skasowanym rozszerzeniu do Diablo 2, a także o oryginalnym pomyśle na kontynuację serii.

W SKRÓCIE:

  1. David Brevik – jeden z dawnych deweloperów studia Blizzard North – opowiedział na Twitterze o planowanym, ale nigdy niestworzonym, drugim rozszerzeniu do Diablo 2;
  2. dodatek miał wprowadzić do gry klasę kapłana;
  3. w postach twórcy pojawiają się też informacje na temat oryginalnego pomysłu na Diablo 3, który odbiega od ostatecznie zrealizowanego projektu;
  4. D3 w wizji Davida Brevika było hybrydą ARPG i MMO, która przypomina trochę pomysł na powstające obecnie Diablo 4.

Wygląda na to, że kultowa gra hack’n’slash Diablo 2 mogła otrzymać drugie rozszerzenie (pierwszym było Lord of Destruction, które wydano w czerwcu 2001 r. – dokładnie rok po premierze „podstawki”). Były pracownik studia Blizzard North – David Brevik – podzielił się na Twitterze informacją o projekcie, który ostatecznie nigdy nie wyszedł poza fazę koncepcyjną.

Diablo 2 – historia rozszerzenia, które nigdy nie powstało

RunawayDiesel: @davidbrevik czy to prawda, że w planie było drugie rozszerzenie do Diablo 2, które nigdy nie zostało wydane?

David Brevik: Tak jakby… dodatek został jedynie zaprojektowany, ale nigdy go nie stworzono. Miałem wielostronicowy dokument projektowy, w którym były plany dotyczące nowych klas, lokacji, mechanik oraz pomysłów na fabułę. Na tym etapie prace się zakończyły.

Wszystko wskazuje na to, że omawiane rozszerzenie dodałoby do produkcji klasę kapłana, ale warto odnotować, że pomysł na tę postać najprawdopodobniej nieco odbiegał od typowego sposobu jej prezentacji w grach (bohater prawdopodobnie nie byłby specjalistą od leczenia i wspierania sojuszników „buffami”).

Rake: @davidbrevik Czy możesz ujawnić te 2 dodatkowe klasy planowane dla drugiego rozszerzenia do D2 i całą zawartość, którą zamierzałeś w nim zawrzeć?

David Brevik: Była tylko jedna klasa (z tego co pamiętam). Wydaje mi się, że była to klasa kapłana.

@Rake6 Sądzisz, że postać lecząca spisałaby się w grze action RPG?

David Brevik: Kto powiedział, że to była postać lecząca?

Twórca Diablo 2 opowiada o skasowanym rozszerzeniu i planach na Diablo 3 - ilustracja #1
Klasa kapłana pojawiła się w innej grze studia – World of Warcraft. Źródło: https://wow.zamimg.com/uploads/guide/seo/3183.jpg?1497550293

Informacje na temat drugiego rozszerzenia do Diablo 2 pojawiły się także w książce Stay Awhile and Listen: Book 2 autorstwa Davida Craddocka (via Eurogamer). Wspomina on w niej m.in. o jednym z pomysłów – bazy dla gildii zwanej Stieg Stone (w hołdzie dla dewelopera Stiega Hedlunda), którą członkowie organizacji mogliby rozwijać za pieniądze.

Dodatek powstawał na 6-12 miesięcy przed opuszczeniem studia Blizzard North przez Davida Brevika. Był to jeden z powodów, dla których nigdy nie został ukończony, choć główną przyczyną był fakt, że firma po prostu miała wówczas sporo na głowie – łatki do Diablo 2, niezapowiedziany projekt oraz ówczesną wersję Diablo 3, która również nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Diablo 3 również mogło wyglądać inaczej

No właśnie, skoro już o Diablo 3 mowa, to w ostatnich tweetach Davida Brevika pojawił się też wątek tej produkcji. Co ciekawe, według pierwszych planów deweloperów miała ona wyglądać zauważalnie inaczej od ostatecznie wydanego dzieła.

ekurisona: David, co sądzisz o oryginalnym pomyśle na D3, nad którym pracowaliście? Uważasz, że gra byłaby sukcesem, gdyby ją ukończono? Dlaczego z niej zrezygnowano? Czy zgadzałeś się z tym?

David Brevik: To byłoby znacznie inne od jakiegokolwiek Diablo. Myślę, że to było naprawdę interesujące. Wykorzystaliśmy wiele z tych konceptów, pracując nad Marvel Heroes. To była hybryda gry ARPG i MMO. Przy czym MMO nie w rozumieniu takim, jak WoW – po prostu wiele osób miało grać równocześnie. Skasowano to, bo większość pracowników BlizNo (Blizzard North – przyp. red.) odeszła.

Niektórzy fani zwrócili uwagę na fakt, że pomysł na omawiane rozszerzenie wydaje się podobny do tego, co Blizzard planuje przy okazji Diablo 4. David Brevik odniósł się do tego w taki sposób.

  1. Diablo II - recenzja gry
  2. Diablo 2: Pan Zniszczenia – poradnik
  3. Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
  4. Diablo IV – strona oficjalna