Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość

Tekstury w wysokiej rozdzielczości w Far Cry 5 odkryły przed graczami zaskakującą ciekawostkę. Zamiast dodać prawdziwe napisy, deweloperzy najwyraźniej postanowili uderzyć pięścią w klawiaturę.

Marcin Bukowski

Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość, źródło grafiki: Ubisoft.
Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość Źródło: Ubisoft.

Chociaż w tym roku minęło już 7 lat od premiery Far Cry 5, gra nadal prezentuje się całkiem nieźle. Szczególnie, jeśli mówimy o wersji PC, która oferuje dodatkowy pakiet tekstur w bardzo wysokiej rozdzielczości. Co ciekawe, jego pobranie odkrywa przed graczami pewną ciekawostkę.

Tekstury z losowym bełkotem

O tym, jak szczegółowe są dodatkowe tekstury, świadczy chociażby waga całego pakietu nazwanego HD Texture Pack. Zainteresowane nim osoby muszą przygotować 30 GB wolnego miejsca na dysku, czyli niemal tyle samo, co w przypadku podstawowej gry (40 GB).

Jeden z graczy na Reddicie zwrócił niedawno uwagę, że dzięki nowym teksturom możliwe stało się rozpoznanie i odczytanie wielu elementów. Mowa tu o wszelkiego rodzaju notatkach, plakatach, naklejkach i podobnych detalach. Wcześniej były one mocno rozmazane, ale teraz stały się ostre i wyraźne (via GamePro).

Okazało się jednak, że spora część napisów to zwykły bełkot. Dla przykładu: wiszące na ścianach instrukcje powinny wyjaśniać poszczególne elementy broni, a zamiast tego zawierają losowe litery. Wygląda to tak, jakby jeden z deweloperów po prostu uderzył pięścią w klawiaturę i uznał, że i tak nikt nie będzie tego czytał.

Reddit

W tego typu sytuacjach zazwyczaj stosuje się tzw. „lorem ipsum”, czyli zniekształcony łaciński tekst używany jako wypełniacz. Jego zadaniem jest pokazanie, jak wygląda tekst w danym układzie, bez skupiania się na treści. W obecnych czasach niektórzy deweloperzy – jak np. twórcy The Alters – mogą wypełniać tekstury także za pomocą sztucznej inteligencji.

Gracze podeszli do sprawy z dystansem i śmieją się z całej sytuacji. Niektórzy są jednak zaskoczeni, że zabrakło czasu na dodanie nawet bardzo podstawowego tekstu i zastanawiają się, czy podczas tworzenia Far Cry 5 deweloperzy nie mieli przypadkiem do czynienia z mocnym crunchem.

Far Cry 5 zadebiutował w marcu 2018 roku na PC oraz konsolach PS4 i XOne.

Far Cry 5

Far Cry 5

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 marca 2018

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.0

Gracze

8.1

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-07-08
22:11

TyRaNoX Chorąży

Zapewne każdy kod źródłowy ich gier tak też wygląda.

Toż to Ubisoft.

Komentarz: TyRaNoX
2025-07-09
17:55

Zło NG Centurion

O nie, gracze odkryli tajemnie texture artistów, my (pisze my, bo przez lata sie tym zajmowałem i zajmuje) bardzo rzadko wpisujemy tam treści które byłyby oczekiwane gdy tekst jest wysokości trzech pixeli, ja zawsze dbamy o to żeby był nie odczytywalny, choć przez lata zmieniłem praktyki, kiedyś rzeczywiście klepałem losowo w klawisze, aż uzyskałem potrzebami ilość znaków, ale od paru lat wklejam tam fragment Pana Tadeusza, uważam że to zabawne

Komentarz: Zło NG
2025-07-10
00:48

stud3nciq Pretorianin

AI też produkuje takie rzeczy - wie że np. na nagrobkach czy plakatach powinny być jakieś litery ale nie ma pojęcia jakie i wrzuca tam losowe znaki.

Ale tutaj nie jest to raczej robota AI - ta paczka tekstur jest dostępna od co najmniej lipca 2021, na długo przed boomem na takie rzeczy i pojawieniem się sensownych generatorów.

Komentarz: stud3nciq
2025-07-10
08:59

ThisPapa Pretorianin

ThisPapa

Bardzo wartościowy artykuł. Zmienił moje postrzeganie na świat gamedevu. Tylko trochę za krótki, może w przyszłości autor rozszerzy temat albo zrobi z tego serię?

Komentarz: ThisPapa
2025-07-10
17:44

LokalnyRzezimieszek Generał

Wow, ludzie teraz to odkryli? Przecież wszystkie te "HD Texture Pack" od Ubisoftu to marnotrawstwo miejsca na dysku oraz łącza.

Różnica między nimi a normalnymi teksturami jest bardzo minimalna, ogranicza się do tego, że ktoś nałożył filtr wyostrzenia, widać to było w Siege, R6 Extraction, FC6, Watch Dogs 2 i wiele innych.

A teraz jeszcze wychodzą takie babole, które są kolejnym dowodem na lenistwo w tej firmie.

Komentarz: LokalnyRzezimieszek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl