Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość
Tekstury w wysokiej rozdzielczości w Far Cry 5 odkryły przed graczami zaskakującą ciekawostkę. Zamiast dodać prawdziwe napisy, deweloperzy najwyraźniej postanowili uderzyć pięścią w klawiaturę.

Chociaż w tym roku minęło już 7 lat od premiery Far Cry 5, gra nadal prezentuje się całkiem nieźle. Szczególnie, jeśli mówimy o wersji PC, która oferuje dodatkowy pakiet tekstur w bardzo wysokiej rozdzielczości. Co ciekawe, jego pobranie odkrywa przed graczami pewną ciekawostkę.
Tekstury z losowym bełkotem
O tym, jak szczegółowe są dodatkowe tekstury, świadczy chociażby waga całego pakietu nazwanego HD Texture Pack. Zainteresowane nim osoby muszą przygotować 30 GB wolnego miejsca na dysku, czyli niemal tyle samo, co w przypadku podstawowej gry (40 GB).
Jeden z graczy na Reddicie zwrócił niedawno uwagę, że dzięki nowym teksturom możliwe stało się rozpoznanie i odczytanie wielu elementów. Mowa tu o wszelkiego rodzaju notatkach, plakatach, naklejkach i podobnych detalach. Wcześniej były one mocno rozmazane, ale teraz stały się ostre i wyraźne (via GamePro).
Okazało się jednak, że spora część napisów to zwykły bełkot. Dla przykładu: wiszące na ścianach instrukcje powinny wyjaśniać poszczególne elementy broni, a zamiast tego zawierają losowe litery. Wygląda to tak, jakby jeden z deweloperów po prostu uderzył pięścią w klawiaturę i uznał, że i tak nikt nie będzie tego czytał.
W tego typu sytuacjach zazwyczaj stosuje się tzw. „lorem ipsum”, czyli zniekształcony łaciński tekst używany jako wypełniacz. Jego zadaniem jest pokazanie, jak wygląda tekst w danym układzie, bez skupiania się na treści. W obecnych czasach niektórzy deweloperzy – jak np. twórcy The Alters – mogą wypełniać tekstury także za pomocą sztucznej inteligencji.
Gracze podeszli do sprawy z dystansem i śmieją się z całej sytuacji. Niektórzy są jednak zaskoczeni, że zabrakło czasu na dodanie nawet bardzo podstawowego tekstu i zastanawiają się, czy podczas tworzenia Far Cry 5 deweloperzy nie mieli przypadkiem do czynienia z mocnym crunchem.
Far Cry 5 zadebiutował w marcu 2018 roku na PC oraz konsolach PS4 i XOne.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
TyRaNoX Chorąży
Zapewne każdy kod źródłowy ich gier tak też wygląda.
Toż to Ubisoft.
Zło NG Centurion
O nie, gracze odkryli tajemnie texture artistów, my (pisze my, bo przez lata sie tym zajmowałem i zajmuje) bardzo rzadko wpisujemy tam treści które byłyby oczekiwane gdy tekst jest wysokości trzech pixeli, ja zawsze dbamy o to żeby był nie odczytywalny, choć przez lata zmieniłem praktyki, kiedyś rzeczywiście klepałem losowo w klawisze, aż uzyskałem potrzebami ilość znaków, ale od paru lat wklejam tam fragment Pana Tadeusza, uważam że to zabawne
stud3nciq Pretorianin
AI też produkuje takie rzeczy - wie że np. na nagrobkach czy plakatach powinny być jakieś litery ale nie ma pojęcia jakie i wrzuca tam losowe znaki.
Ale tutaj nie jest to raczej robota AI - ta paczka tekstur jest dostępna od co najmniej lipca 2021, na długo przed boomem na takie rzeczy i pojawieniem się sensownych generatorów.
ThisPapa Pretorianin

Bardzo wartościowy artykuł. Zmienił moje postrzeganie na świat gamedevu. Tylko trochę za krótki, może w przyszłości autor rozszerzy temat albo zrobi z tego serię?
LokalnyRzezimieszek Generał
Wow, ludzie teraz to odkryli? Przecież wszystkie te "HD Texture Pack" od Ubisoftu to marnotrawstwo miejsca na dysku oraz łącza.
Różnica między nimi a normalnymi teksturami jest bardzo minimalna, ogranicza się do tego, że ktoś nałożył filtr wyostrzenia, widać to było w Siege, R6 Extraction, FC6, Watch Dogs 2 i wiele innych.
A teraz jeszcze wychodzą takie babole, które są kolejnym dowodem na lenistwo w tej firmie.