Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

Przez cztery lata nikt nie odnalazł tego sekretu w grze Sony. Twórca musiał wskazać go palcem
Przez cztery lata nikt nie odnalazł tego sekretu w grze Sony. Twórca musiał wskazać go palcem

Kamil Kleszyk, 12 czerwca 2025, 17:07

Mimo że Ratchet & Clank: Rift Apart świętuje czwartą rocznicę premiery, hitowa produkcja Insomniac Games wciąż zawiera nieodkryte tajemnice. Jedną z nich jest sekretna minigra z mechanicznym bykiem.

Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów
Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów

Krzysztof Kałuziński, 10 czerwca 2025, 17:46

Kultowy quest z dodatku do Wiedźmina 3 mógł być bardziej rozbudowany – jeden z użytkowników narzędzi deweloperskich od CD Projekt Red natrafił na bohaterów wyciętych z Krwi i wina. Do sytuacji odniósł się pracownik studia.

Zakończenie Wiedźmina 3 miało być dużo bardziej dramatyczne przez inspiracje Mass Effect 2. Decyzje Geralta decydowałyby o śmierci wielu ważnych postaci
Zakończenie Wiedźmina 3 miało być dużo bardziej dramatyczne przez inspiracje Mass Effect 2. Decyzje Geralta decydowałyby o śmierci wielu ważnych postaci

Kamil Kleszyk, 9 czerwca 2025, 16:22

Twórcy Wiedźmina 3 podzielili się niesamowitymi historiami zza kulis, zdradzając pomysły, które ostatecznie nie trafiły do finalnej wersji gry oraz dodatku Krew i wino.

Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo
Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo

Marcin Bukowski, 6 czerwca 2025, 16:15

Prototyp anulowanej gry z serii Duke Nukem został udostępniony w sieci. Jest on datowany na 2001 rok.

4 piksele lub 0,017 sekundy - tyle brakowało, by streamer pobił rekord Minecrafta. To wyjątkowo niefortunny przypadek zmarnowanego przejścia gry
4 piksele lub 0,017 sekundy - tyle brakowało, by streamer pobił rekord Minecrafta. To wyjątkowo niefortunny przypadek zmarnowanego przejścia gry

Jakub Błażewicz, 5 czerwca 2025, 14:55

Speedrunner Minecrafta był bliski pobicia rekordu przejścia gry o prawie minutę – gdyby nie niefortunne 4 piksele lub jedna czwarta sekundy.

Po 15 latach głos Johna Marstona zdradza, czemu główny bohater Red Dead Redemption „krzyczy na ludzi bez powodu
Po 15 latach głos Johna Marstona zdradza, czemu główny bohater Red Dead Redemption „krzyczy na ludzi bez powodu"

Maciej Gaffke, 2 czerwca 2025, 17:29

Rob Wiethoff miał sporo ciekawostek do ujawnienia przy okazji swojej pierwszej przygody z Red Dead Redemption ponad 15 lat po tym, jak udzielił głosu głównemu bohaterowi westernu Rockstara.

„Prawdziwy Geralt ma być brzydki i nieludzki”. Twórcy Wiedźmina potrzebowali wstrząsu, aby nadać Białemu Wilkowi odpowiedni wygląd
„Prawdziwy Geralt ma być brzydki i nieludzki”. Twórcy Wiedźmina potrzebowali wstrząsu, aby nadać Białemu Wilkowi odpowiedni wygląd

Marcin Bukowski, 1 czerwca 2025, 08:50

Geralt w Wiedźminie 2 miał otrzymać zupełnie nową twarz. Społeczności zareagowała jednak tak negatywnie, że twórcy wycofali się ze swojej decyzji i powrócili do bohatera z pierwszej części.

Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry
Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry

Kamil Kleszyk, 30 maja 2025, 18:46

Z okazji 10-lecia Wiedźmina 3 jeden z deweloperów ujawnił kulisy wyboru podtytułu kultowej gry. Mało brakowało, a Geralt z Rivii nie goniłby Dzikiego Gonu, lecz przemierzał krainy pod „Zorzą polarną”.

Te gry łączy jedno: nie istnieją. Prezentujące je „gameplaye” wygenerowano za pomocą Google Veo 3
Te gry łączy jedno: nie istnieją. Prezentujące je „gameplaye” wygenerowano za pomocą Google Veo 3

Krzysztof Kałuziński, 24 maja 2025, 13:52

Google Veo 3 imponuje realizmem nie tylko w generowaniu prawdziwych ludzi, ale i nieistniejących gier. Użytkownik serwisu X wykorzystał narzędzie do stworzenia fikcyjnych gameplayów.

Demo pierwszego Wiedźmina nie zachwyciło BioWare. „Oddzwonimy”
Demo pierwszego Wiedźmina nie zachwyciło BioWare. „Oddzwonimy”

Marcin Bukowski, 23 maja 2025, 16:37

CD Projekt Red na pierwsze spotkanie z BioWare przywiózł kiepskie demo i oświadczył, że chce stworzyć „najlepszą grę RPG w historii”. Pomimo tego kanadyjskie studio wsparło polskich deweloperów.

Kutná Hora jest tak dumna z Kingdom Come: Deliverance 2, że postanowiła wyróżnić grę w specjalny sposób
Kutná Hora jest tak dumna z Kingdom Come: Deliverance 2, że postanowiła wyróżnić grę w specjalny sposób

Marcin Bukowski, 20 maja 2025, 11:20

Premier Czech otrzymał od burmistrza Kutnej Hory edycję kolekcjonerską Kingdom Come: Deliverance 2. Sytuacja napawa Warhorse Studios niemałą dumą.

Wiedźmin 3 jest bardziej polski niż słowiański. Twórcy polskiego hitu tłumaczą, jak Geralt stał się „obywatelem świata”
Wiedźmin 3 jest bardziej polski niż słowiański. Twórcy polskiego hitu tłumaczą, jak Geralt stał się „obywatelem świata”

Zuzanna Domeradzka, 19 maja 2025, 16:48

Twórcy Wiedźmina 3 sądzą, że produkcja bardziej uderza w motywy polskie niż słowiańskie. CD Projekt Red wyjaśniło, co wpłynęło na widoczną w grze „polskość”.

Yennefer w Wiedźminie 3 mogła wyglądać zupełnie inaczej. Po 10 latach wyjaśniła się tajemnica otwarcia Dzikiego Gonu
Yennefer w Wiedźminie 3 mogła wyglądać zupełnie inaczej. Po 10 latach wyjaśniła się tajemnica otwarcia Dzikiego Gonu

Marcin Bukowski, 18 maja 2025, 15:17

Yennefer w filmie rozpoczynającym Wiedźmina 3 wygląda zupełnie inaczej niż w samej grze. Dopiero po 10 latach od premiery twórcy zdradzili, dlaczego tak się stało.

Wściekłość „greckiego” Kratosa z God of War nie była udawana. „Znajdowałem się w naprawdę paskudnym miejscu”
Wściekłość „greckiego” Kratosa z God of War nie była udawana. „Znajdowałem się w naprawdę paskudnym miejscu”

Kamil Kleszyk, 17 maja 2025, 10:25

T.C. Carson, aktor głosowy oryginalnie użyczający głosu Kratosowi w God of War, przyznał, że charakterystyczna wściekłość bohatera była efektem trudnego okresu, jaki sam przeżywał.

Gracz Obliviona Remastered spędził 19 lat w więzieniu. Lista jego zbrodni była długa, ale i tak rodzi pytania, czy warto być cnotliwym w grze Bethesdy
Gracz Obliviona Remastered spędził 19 lat w więzieniu. Lista jego zbrodni była długa, ale i tak rodzi pytania, czy warto być cnotliwym w grze Bethesdy

Marcin Bukowski, 14 maja 2025, 12:05

Jeden z graczy Oblivion Remastered trafił do więzienia na 19 lat. Zanim tam trafił, ukradł tysiące przedmiotów, ale konsekwencje i tak nie były dla niego zbyt dotkliwe.

Nowy papież jest „casualowym graczem”. Brat Leona XIV zdradził, jakie gry najbardziej przypadły mu do gustu
Nowy papież jest „casualowym graczem”. Brat Leona XIV zdradził, jakie gry najbardziej przypadły mu do gustu

Jakub Błażewicz, 14 maja 2025, 10:11

Papież Leon XIV zdążył rozegrać kilka sesji jeszcze przed rozpoczęciem konklawe i wybraniem go na następcę Franciszka.

5 lat temu twórcy Clair Obscur: Expedition 33 pochwalili się wstępnym pomysłem na grę. „Chcemy uczynić z tego projektu coś wielkiego”
5 lat temu twórcy Clair Obscur: Expedition 33 pochwalili się wstępnym pomysłem na grę. „Chcemy uczynić z tego projektu coś wielkiego”

Marcin Bukowski, 13 maja 2025, 13:45

W sieci udostępniono roboczy zwiastun Clair Obscur: Expedition 33 sprzed pięciu lat. Gra zawierała wówczas elementy steampunka oraz sci-fi, a niektóre z nich ostały się do pełnej wersji.

Harry Potter RPG w stylu Baldur's Gate naprawdę powstawał. Nigdy nieujawnioną grę tworzyło studio Volition
Harry Potter RPG w stylu Baldur's Gate naprawdę powstawał. Nigdy nieujawnioną grę tworzyło studio Volition

Jakub Błażewicz, 13 maja 2025, 13:20

Twórcy Saints Row próbowali wyprodukować grę RPG z Harry Potterem. Ich projekt wyszedł na światło dzienne dopiero po 20 latach.

20 lat temu Leeroy Jenkins stał się legendą, szarżując w WoW ze swoim imieniem jako okrzykiem bojowym
20 lat temu Leeroy Jenkins stał się legendą, szarżując w WoW ze swoim imieniem jako okrzykiem bojowym

Jakub Błażewicz, 13 maja 2025, 11:30

Leeroy Jenkins na stałe zapisał się w annałach gier wideo, nawet jeśli słynny mem nieco minął się z prawdą.

W Oblivion Remastered odnaleziono tajemniczego konia-widmo, którego można dosiąść. Gracze nie wiedzą, skąd się wziął, ale są przekonani, że nie z Obliviona
W Oblivion Remastered odnaleziono tajemniczego konia-widmo, którego można dosiąść. Gracze nie wiedzą, skąd się wziął, ale są przekonani, że nie z Obliviona

Maciej Gaffke, 12 maja 2025, 21:53

Gracz Oblivion Remastered natrafił na nietypowego konia przypominającego ducha. Fani są zaskoczeni odkryciem zwierzęcia, o którym nikt wcześniej nie słyszał.

Europa Universalis 5 skorzystała na problemach Imperator: Rome. Twórcy wskazali dwa główne obszary do poprawy
Europa Universalis 5 skorzystała na problemach Imperator: Rome. Twórcy wskazali dwa główne obszary do poprawy

Jakub Błażewicz, 12 maja 2025, 11:25

Europa Universalis 5 mogła zostać zapowiedziana już dawno, ale nie pozwolili na to marketingowcy. Twórcy od samego początku palili się, by współpracować nad grą razem z fanami.

Wczesna wersja legendarnej gry wyścigowej była „zbyt realistyczna i zaawansowana”, by mogła odnieść sukces. Były szef PlayStation wierzy, że „uratował los Gran Turismo”
Wczesna wersja legendarnej gry wyścigowej była „zbyt realistyczna i zaawansowana”, by mogła odnieść sukces. Były szef PlayStation wierzy, że „uratował los Gran Turismo”

Krzysztof Kałuziński, 10 maja 2025, 12:39

Shuhei Yoshida jako jeden z pierwszych zauważył, że Gran Turismo na PS1 poszło za daleko w stronę symulacji. Były szef PlayStation Studios miał istotny wpływ na ostateczny kształt kultowych wyścigów.

10 lat po premierze CD Projekt Red ujawnił nazwę kodową Wiedźmina 3. Jeden szczegół mógł budzić duże wątpliwości, ale Paweł Sasko szybko go wyjaśnił
10 lat po premierze CD Projekt Red ujawnił nazwę kodową Wiedźmina 3. Jeden szczegół mógł budzić duże wątpliwości, ale Paweł Sasko szybko go wyjaśnił

Kamil Kleszyk, 9 maja 2025, 18:57

Na krótko przed 10. rocznicą premiery Wiedźmina 3 poznaliśmy nazwę kodową hitowej produkcji CD Projekt Red.

Drobny szczegół z drugiego trailera GTA 6 dał nowe życie teorii, według której GTA i Red Dead Redemption dzielą jedno uniwersum
Drobny szczegół z drugiego trailera GTA 6 dał nowe życie teorii, według której GTA i Red Dead Redemption dzielą jedno uniwersum

Kamil Kleszyk, 7 maja 2025, 19:54

Najnowszy zwiastun GTA 6 wskrzesił teorię zakładającą, że akcja gry ma miejsce w tym samym świecie, co historia ukazana w Red Dead Redemption 2.

Drugi trailer GTA 6 skrywa wiele tajemnic i ciekawostek. Rockstar potwierdza, że otwarty świat Vice City będzie pełen niesamowitych detali
Drugi trailer GTA 6 skrywa wiele tajemnic i ciekawostek. Rockstar potwierdza, że otwarty świat Vice City będzie pełen niesamowitych detali

Hubert Śledziewski, 6 maja 2025, 21:36

Masa nowych informacji o GTA 6 to zasługa drugiego trailera, który zawiera multum detali, smaczków i ciekawostek. Tworzą one obraz tego, jaka będzie nowa gra Rockstara.

Oblivion Remastered uwzględnia wiele innych regionów Tamriel. Ciekawscy gracze mogą odwiedzić część z nich
Oblivion Remastered uwzględnia wiele innych regionów Tamriel. Ciekawscy gracze mogą odwiedzić część z nich

Marcin Bukowski, 29 kwietnia 2025, 12:22

Twórcy Oblivion Remastered zawarli na mapie gry inne obszary, niż tylko Cyrodiil. Okazuje się, że część z nich jest możliwa do odwiedzenia, choć atrakcji nie ma tam zbyt wiele.

Aby uczynić GTA 4 prawdziwie next-genową grą, Rockstar porzucił wiele charakterystycznych rozwiązań z San Andreas
Aby uczynić GTA 4 prawdziwie next-genową grą, Rockstar porzucił wiele charakterystycznych rozwiązań z San Andreas

Marcin Bukowski, 29 kwietnia 2025, 10:11

Siedemnaście lat temu zadebiutowało Grand Theft Auto 4. Z tej okazji jeden z twórców gry podzielił się kilkoma ciekawostkami na jej temat.

Clair Obscur: Expedition 33 to za trudny tytuł dla części graczy. Popularność zaczyna zdobywać prostsza nazwa „Coś tam 33”
Clair Obscur: Expedition 33 to za trudny tytuł dla części graczy. Popularność zaczyna zdobywać prostsza nazwa „Coś tam 33”

Zuzanna Domeradzka, 28 kwietnia 2025, 16:54

Tytuł gry Clair Obscur: Expedition 33 wciąż budzi duże wątpliwości u graczy. Debiutancka produkcja studia Sandfall Interactive, która zaliczyła świetny debiut, jest nazywana w uproszczony sposób w japońskiej społeczności.

Oblivion Remastered jest tak wierny kultowemu RPG sprzed 19 lat, że zawiera nawet „sekretne” drzwi, które pozwalają przejść grę w mniej niż 15 minut
Oblivion Remastered jest tak wierny kultowemu RPG sprzed 19 lat, że zawiera nawet „sekretne” drzwi, które pozwalają przejść grę w mniej niż 15 minut

Krzysztof Kałuziński, 27 kwietnia 2025, 13:53

Gracze odnajdują w Oblivion Remastered kolejne kultowe sztuczki z pierwowzoru, które znacznie ułatwiają zabawę. Jeden z fanów wykorzystał legendarne drzwi do fabularnego finału produkcji i ukończył ją kilka chwil po przejściu prologu.

W Oblivion Remastered znaleziono małe, ale wielkie nawiązanie do Skyrima, którego nie mogło być w klasycznym Oblivionie
W Oblivion Remastered znaleziono małe, ale wielkie nawiązanie do Skyrima, którego nie mogło być w klasycznym Oblivionie

Agnieszka Adamus, 26 kwietnia 2025, 18:29

Oblivion Remastered skrywa w sobie niespodziankę. Eksplorując krawędzie mapy, można natrafić na odniesienie do Skyrima.

Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze
Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze

Kamil Kleszyk, 26 kwietnia 2025, 10:34

Reżyser artystyczna Baldur’s Gate 3, Alena Dubrovina, zdradziła, że początkowo Larian Studios planowało nadać swojej hitowej produkcji bardziej kreskówkową stylistykę.

Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić
Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić

Adrian Werner, 22 kwietnia 2025, 13:12

Tim Cain zdradził, że w 1996 roku firma Interplay mocno naciskała, aby zmienić pierwszego Fallouta w grę bliższą przebojowemu Diablo.

Gracze nie chcą „głupich RPG
Gracze nie chcą „głupich RPG". Baldur's Gate 3 zmieniło sposób, w jaki patrzymy na gry, twierdzi założyciel New Blood Interactive

Jakub Błażewicz, 21 kwietnia 2025, 14:32

Dave Oshry z New Blood Interactive uważa, że „żyjemy w świecie po Baldur’s Gate 3”, w którym wydawcy powinni zdawać sobie sprawę, że gracze nie chcą „spłyconych RPG”.

Zaginiona gra z kultowej serii Mario została odnaleziona po 30 latach
Zaginiona gra z kultowej serii Mario została odnaleziona po 30 latach

Marcin Bukowski, 19 kwietnia 2025, 11:16

W sieci udostępniono zrzuty ekranu z anulowanej gry znanej jako VB Mario Land. Tworzona była z myślą o konsoli Virtual Boy, a zaprezentowano ją w 1995 roku.

Bethesda rozłożyła oryginalny serwer ESO na 2000 części i sprzedaje każdą z nich za 110 dolarów
Bethesda rozłożyła oryginalny serwer ESO na 2000 części i sprzedaje każdą z nich za 110 dolarów

Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2025, 11:30

Bethesda przygotowała naprawdę nietypową rocznicową pamiątkę dla fanów MMORPG The Elder Scrolls Online.

Czekając na remake Obliviona, gracz przeniósł kultowe RPG Bethesdy do legendarnej strzelanki Doom
Czekając na remake Obliviona, gracz przeniósł kultowe RPG Bethesdy do legendarnej strzelanki Doom

Zuzanna Domeradzka, 14 kwietnia 2025, 18:36

W oczekiwaniu na remake Obliviona fan gier Bethesdy przeniósł czwartą część serii The Elder Scrolls do pierwszego Dooma.

Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17
Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17

Krzysztof Kałuziński, 12 kwietnia 2025, 16:56

Jeden z fanów Half-Life 2 prześledził elementy z wersji beta gry z 2003 roku i porównał je z finalną produkcją. Zgodnie z jego ustaleniami niedostępna rzeka przecinająca City 17 miała pełnić większą rolę w przygodzie.

Jedna z najlepszych gier 2024 roku pojawiła się w 7. sezonie szalonego serialu Netflixa. Twórca Black Mirror przyznał, że jest uzależniony od Balatro
Jedna z najlepszych gier 2024 roku pojawiła się w 7. sezonie szalonego serialu Netflixa. Twórca Black Mirror przyznał, że jest uzależniony od Balatro

Michał Harat, 10 kwietnia 2025, 20:14

Nowy sezon Black Mirror kryje niespodziankę dla fanów Balatro i zdradza obsesję Charlie’ego Brookera, twórcy serialu Netflixa.

„Milion małp z maszynami do pisania”. Polski deweloper nie ma złudzeń co do nowego pokazu generatywnej AI od Microsoftu
„Milion małp z maszynami do pisania”. Polski deweloper nie ma złudzeń co do nowego pokazu generatywnej AI od Microsoftu

Jakub Błażewicz, 7 kwietnia 2025, 12:37

Microsoft wciąż bada możliwości generatywnego AI jako silnika do gier, mimo rosnącej niechęci graczy do „kreatywnej” sztucznej inteligencji.

W remake'u MGS 3 nie zabraknie sceny, która 20 lat temu wywoływała pąsy na policzkach graczy
W remake'u MGS 3 nie zabraknie sceny, która 20 lat temu wywoływała pąsy na policzkach graczy

Jakub Błażewicz, 1 kwietnia 2025, 11:55

Konami chce wiernie odtworzyć Metal Gear Solid 3: Snake Eater w remake'u. W Delta znajdzie się nawet pewna kontrowersyjna zawartość, ku uciesze fanów.

Świetność Skyrima to efekt jednej rzeczy, która dawniej cechowała Bethesdę. „Obecnie wpakowałbyś się w kłopoty za robienie czegoś takiego”
Świetność Skyrima to efekt jednej rzeczy, która dawniej cechowała Bethesdę. „Obecnie wpakowałbyś się w kłopoty za robienie czegoś takiego”

Michał Harat, 27 marca 2025, 18:38

Jeden z deweloperów odpowiedzialnych za Skyrima, Nate Purkeypile, przyznał w wywiadzie, że wiele wspaniałych rzeczy znalazło się w tym ponadczasowym hicie Bethesdy dzięki swobodzie twórczej, jaką niegdyś oferowało to amerykańskie studio.

Nie tylko dynamicznie topniejący śnieg zachwyca w AC: Shadows. Gracze wskazują na swoje ulubione detale w  grze będącej nadzieją Ubisoftu
Nie tylko dynamicznie topniejący śnieg zachwyca w AC: Shadows. Gracze wskazują na swoje ulubione detale w grze będącej nadzieją Ubisoftu

Jakub Błażewicz, 27 marca 2025, 11:10

Moc współczesnych konsol i pecetów pozwoliła twórcom Assassin's Creed: Shadows tchnąć sporo życia w świat nowej gry Ubisoftu.

Gracz-pacyfista ukończył Kingdom Come 2 jako Henryk Miłosierny. „Bycie średniowiecznym Batmanem to jedno z moich najfajniejszych doświadczeń w KCD”
Gracz-pacyfista ukończył Kingdom Come 2 jako Henryk Miłosierny. „Bycie średniowiecznym Batmanem to jedno z moich najfajniejszych doświadczeń w KCD”

Marcin Bukowski, 27 marca 2025, 10:13

Pewien gracz ukończył Kingdom Come: Deliverance 2 bez zabijania ani jednego przeciwnika. Gra nie przewiduje jednak takiej opcji, więc musiał uciekać się do sprytnych sztuczek.

Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku
Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku

Kamil Kleszyk, 23 marca 2025, 10:12

Z okazji 20. rocznicy serii God of War studio Santa Monica ujawniło pewną ciekawostkę, ściśle związaną z postacią Charlie'ego Wena. Legendarnemu projektantowi zawdzięczamy m.in. wygląd Kratosa.

Zabezpieczenie DRM Steam powstało przez przypadek, lecz na zawsze zmieniło sposób, w jaki kupujemy gry. „Nie masz pojęcia, jak cenne to było”, usłyszał „winny” nastolatek
Zabezpieczenie DRM Steam powstało przez przypadek, lecz na zawsze zmieniło sposób, w jaki kupujemy gry. „Nie masz pojęcia, jak cenne to było”, usłyszał „winny” nastolatek

Marcin Bukowski, 22 marca 2025, 11:15

Była pracowniczka Valve opowiedziała historię powstania zabezpieczenia DRM Steam. Swoją cegiełkę do sprawy dołożył jej nastoletni krewny, który pochwalił się kopiowaniem i dzieleniem się grami ze znajomymi.

Tworząc Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, deweloper z CD Projekt Red przeżył „osobisty koszmar”. Jego źródłem był Idris Elba
Tworząc Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, deweloper z CD Projekt Red przeżył „osobisty koszmar”. Jego źródłem był Idris Elba

Marcin Bukowski, 22 marca 2025, 09:24

Deweloper z CD Projekt Red przyznał, że odtworzenie mimiki Idrisa Elby w Cyberpunku 2077: Widmie wolności było sporym wyzwaniem. Szczególną trudność sprawiły „bardzo specyficzne” brwi aktora.

Farming Simulator pozwala cofnąć się w czasie i uprawiać rolę, jakby to był rok 1989. Giants Software zaskoczyło fanów gier retro
Farming Simulator pozwala cofnąć się w czasie i uprawiać rolę, jakby to był rok 1989. Giants Software zaskoczyło fanów gier retro

Kamil Kleszyk, 21 marca 2025, 16:52

Twórcy serii Farming Simulator – studio Giants Software – przygotowali dla miłośników gier retro nie lada atrakcję i wydali na rynku symulator w wersji 16-bitowej.

Half-Life mógł po cichu umrzeć. Jedna decyzja miała zaważyć na całej przyszłości Valve, ale założyciele firmy nie pozwolili na szaleństwa Sierry
Half-Life mógł po cichu umrzeć. Jedna decyzja miała zaważyć na całej przyszłości Valve, ale założyciele firmy nie pozwolili na szaleństwa Sierry

Jakub Błażewicz, 21 marca 2025, 14:50

Kiedy Monica Harrington walczyła o odzyskanie praw do Half-Life'a, postawiła sprawę jasno: Valve nie będzie brać na siebie całego ryzyka tylko po to, by ktoś inny mógł się wzbogacić.

Assassin's Creed: Shadows przywiązuje dużą wagę do detali, których nie powstydziłoby się RDR 2. Na drugim biegunie są bugi i AI wrogów
Assassin's Creed: Shadows przywiązuje dużą wagę do detali, których nie powstydziłoby się RDR 2. Na drugim biegunie są bugi i AI wrogów

Marcin Bukowski, 21 marca 2025, 09:10

Assassin’s Creed: Shadows posiada bardzo miły szczegół, jakim jest topniejący w czasie rzeczywistym śnieg. Po drugiej stronie spektrum znajdują się jednak bugi i słabe AI wrogów.

Jeden z elementów nowego systemu przedmiotów w Diablo 4 wymyślono w ostatniej chwili. „Zostały nam dosłownie dwa tygodnie”
Jeden z elementów nowego systemu przedmiotów w Diablo 4 wymyślono w ostatniej chwili. „Zostały nam dosłownie dwa tygodnie”

Marcin Bukowski, 20 marca 2025, 08:42

Odświeżając system przedmiotów w Diablo 4, Blizzard dodał jeden z jego elementów w ostatniej chwili. Stało się to na dwa tygodnie przed końcowym terminem.