Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

Znany weteran soulslike'ów rzucił wyzwanie Clair Obscur: Expedition 33. Przyjął na siebie każdy cios
Znany weteran soulslike'ów rzucił wyzwanie Clair Obscur: Expedition 33. Przyjął na siebie każdy cios

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2025, 14:05

Po co komu uniki i parowanie w Clair Obscur: Expedition 33? Na to pytanie może odpowiadać nietypowe wyzwanie youtubera.

Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot
Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2025, 09:38

Ponad rok po skasowaniu niezwykle cennego przedmiotu z Team Fortress 2 gracz powtórzył swój „wyczyn” po raz drugi, ale tym razem najpewniej nie odzyska złotej broni.

Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu
Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu

Kamil Kleszyk, 14 sierpnia 2025, 05:30

Jedno z najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń w historii serii Assassin’s Creed wcale nie było planowane od początku. Doprowadziły do niego pieniądze i chęć Ubisoftu do uzyskania wolności twórczej.

Fanka Stardew Valley pokazała hitową grę chorej matce. Ta spędziła w niej 1000 godzin i teraz nienawidzi jej całe miasto
Fanka Stardew Valley pokazała hitową grę chorej matce. Ta spędziła w niej 1000 godzin i teraz nienawidzi jej całe miasto

Krzysztof Kałuziński, 12 sierpnia 2025, 21:31

Spędziła ponad tysiąc godzin w Stardew Valley, by poślubić każdego z dostępnych bohaterów niezależnych i wyszło jej to na zdrowie. Córka podzieliła się nietypową historią chorej matki.

„Małpie mózgi graczy lubią schronienie i jedzenie”. Tak deweloper Subnautica 2 tłumaczy sukces gier survivalowych
„Małpie mózgi graczy lubią schronienie i jedzenie”. Tak deweloper Subnautica 2 tłumaczy sukces gier survivalowych

Jakub Błażewicz, 11 sierpnia 2025, 11:42

Reżyser Subnautica 2 ma swoje teorie co do przyczyn popularności survivali i nie martwi go okazjonalne przechodzenie graczy do konkurencyjnych tytułów.

To miały być tylko szybkie pieniądze na stworzenie wymarzonego RPG fantasy. Los chciał jednak inaczej i teraz Total War to kultowa seria gier strategicznych
To miały być tylko szybkie pieniądze na stworzenie wymarzonego RPG fantasy. Los chciał jednak inaczej i teraz Total War to kultowa seria gier strategicznych

Danuta Repelowicz, 8 sierpnia 2025, 20:49

Seria Total War obchodzi w tym roku swoje 25-lecie, ale jej początki były o wiele skromniejsze, niż można by się było spodziewać. Wszystko zaczęło się od garstki twórców gier sportowych, którzy ze stadionów przenieśli się do feudalnej Japonii.

Haker próbował ukraść konto Steam powiązane ze starym adresem e-mail. Nawet właściciel nie pamiętał o jego istnieniu, a na koncie znajdowała się tylko jedna gra
Haker próbował ukraść konto Steam powiązane ze starym adresem e-mail. Nawet właściciel nie pamiętał o jego istnieniu, a na koncie znajdowała się tylko jedna gra

Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2025, 11:10

Po prawie 13 latach „uprzejmy” haker przypomniał graczowi o starym koncie Steama z jednym skarbem.

Shadowheart jest najpopularniejszą towarzyszką w Baldur's Gate 3, ale 5 milionów razy została zmuszona do przejścia do innej klasy
Shadowheart jest najpopularniejszą towarzyszką w Baldur's Gate 3, ale 5 milionów razy została zmuszona do przejścia do innej klasy

Maciej Gaffke, 6 sierpnia 2025, 19:56

Shadowheart z Baldur’s Gate 3 zmieniła podklasę prawie 5 milionów razy. Larian Studios ujawniło trójkę towarzyszy, którzy najczęściej byli zmuszani przez graczy do tego ruchu.

Fallout już nigdy nie będzie taki sam. Twórca kultowego RPG podał mało znaną tajemnicę, która na zawsze zmienia spojrzenie na grę
Fallout już nigdy nie będzie taki sam. Twórca kultowego RPG podał mało znaną tajemnicę, która na zawsze zmienia spojrzenie na grę

Kamil Kleszyk, 6 sierpnia 2025, 18:08

Twórca Fallouta, Brian Fargo, ujawnił, że hitowa produkcja Interplay z 1997 roku jest w rzeczywistości kontynuacją kultowego RPG-a Wasteland.

Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V
Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V

Krzysztof Kałuziński, 5 sierpnia 2025, 22:27

Jeden z twórców Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 wyjaśnił, dlaczego praca nad tymi grami była zupełnie innym wyzwaniem. Zwrócił uwagę m.in. na różnice w podejściu do Geralta z Rivii i V.

Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło
Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło

Jakub Błażewicz, 4 sierpnia 2025, 13:40

4 miesiące na stworzenie gry było „luksusem” dla studia id Software, gdy zespół Johna Romero pracował nad wówczas rewolucyjnym Wolfensteinem 3D.

Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”
Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”

Kamil Kleszyk, 31 lipca 2025, 18:08

Jarosław Boberek, znany z niezliczonych ról dubbingowych, sam był zaskoczony tym, jak wielkie wrażenie zrobiła na nim seria Uncharted, w której zagrał Nathana Drake’a.

Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”
Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”

Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 14:25

Wywiad z twórcą Tibii ujawnił wiele ciekawostek na temat wiekowego MMORPG. Stephan Vogler wspomina m.in. moment, w którym do gry zalogował się pierwszy gracz.

Norman Reedus i Death Stranding 2 pomagają graczom pominąć nowe blokady przy treściach dla dorosłych
Norman Reedus i Death Stranding 2 pomagają graczom pominąć nowe blokady przy treściach dla dorosłych

Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 10:07

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii muszą zweryfikować wiek, aby uzyskać dostęp do treści dla dorosłych w Internecie. Nowy system da się jednak obejść za pomocą usług VPN oraz… zdjęć z Death Stranding.

Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”
Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”

Agnieszka Adamus, 27 lipca 2025, 19:32

Gabe Newell udzielił niedawno wywiadu, w którym podzielił się historią kryjącą się za powstaniem Valve. Jak się okazuje, dużą rolę odegrały w tym Microsoft oraz Doom.

Uwielbiana gra strategiczna Heroes 3 będzie żyła wiecznie, ma przetrwać nawet zagładę ludzkości. Wszystko dzięki specjalnemu nośnikowi
Uwielbiana gra strategiczna Heroes 3 będzie żyła wiecznie, ma przetrwać nawet zagładę ludzkości. Wszystko dzięki specjalnemu nośnikowi

Zuzanna Domeradzka, 24 lipca 2025, 17:20

Do GOG Preservation Program dołączyła świeża porcja klasyki. Kopia zapasowa kultowego Heroes of Might and Magic 3 została zachowana na wieczność dzięki wyjątkowemu kryształowi.

Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut
Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut

Marcin Bukowski, 22 lipca 2025, 13:56

Pewien gracz No Man’s Sky stworzył miasto tak ogromne, że potrafi rozgrzać do czerwoności nawet najpotężniejsze komputery. W tym celu ominął ograniczenia gry, korzystając z bugów i glitchy.

Gracz Baldur’s Gate 3 stworzył postać ostateczną - jest praktycznie nieśmiertelna
Gracz Baldur’s Gate 3 stworzył postać ostateczną - jest praktycznie nieśmiertelna

Kamil Kleszyk, 19 lipca 2025, 05:30

Jeden z graczy Baldur’s Gate 3 pochwalił się buildem, który czyni jego bohatera w zasadzie nieśmiertelnym.

Fanka The Sims 4 „stworzyła” 2000 dzieci w jednej rozgrywce. Musiała przestać, ponieważ jej komputer uznał, że to zbyt wiele
Fanka The Sims 4 „stworzyła” 2000 dzieci w jednej rozgrywce. Musiała przestać, ponieważ jej komputer uznał, że to zbyt wiele

Sonia Selerska, 17 lipca 2025, 13:49

Szalony eksperyment w The Sims 4 wymagał wielu sposobów na obejście systemu gry, ale efekt robi wrażenie. Fanka serii dopięła swego.

Przełomowa mechanika ze Skyrima naprawdę narodziła się na serwetce. „To jedna z tych prawdziwych historii”, mówi były deweloper
Przełomowa mechanika ze Skyrima naprawdę narodziła się na serwetce. „To jedna z tych prawdziwych historii”, mówi były deweloper

Marcin Bukowski, 17 lipca 2025, 12:08

Twórca Skyrima opowiedział o rozwoju technologii Radiant AI, która odpowiada za zachowanie NPC. Todd Howard opracował ją na serwetce.

Tak Ubisoft „naprawił” starożytną Grecję w Assassin's Creed Odyssey. Pomogły greckie kolosy
Tak Ubisoft „naprawił” starożytną Grecję w Assassin's Creed Odyssey. Pomogły greckie kolosy

Jakub Błażewicz, 14 lipca 2025, 13:25

Assassin's Creed Odyssey przysporzyło problemów Ubisoftowi, który musiał przyjąć bardziej „fantastyczne” podejście, by uwzględni w grze istotny element serii.

Mierzą 3,5 kilometra, widać je z daleka, ale gra nie wspomina o nich ani słowem. To największa tajemnica Elden Ring: Nightreign
Mierzą 3,5 kilometra, widać je z daleka, ale gra nie wspomina o nich ani słowem. To największa tajemnica Elden Ring: Nightreign

Marcin Bukowski, 14 lipca 2025, 12:14

Mierzące ponad 3 kilometry olbrzymy z Elden Ring: Nightreing skrywają w sobie parę tajemnic, a mimo to nie zostały wspomniane w grze ani razu.

Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji
Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji

Maciej Gaffke, 10 lipca 2025, 05:30

Seria Diablo mogła wyglądać zupełnie inaczej, gdyby David Brevik, twórca gry, przeforsował swoją wizję systemu walki.

Data premiery Baldur’s Gate 3 była widoczna w miejscu publicznym na kilka lat przed debiutem gry, ale „nikt jej nie znalazł”
Data premiery Baldur’s Gate 3 była widoczna w miejscu publicznym na kilka lat przed debiutem gry, ale „nikt jej nie znalazł”

Kamil Kleszyk, 9 lipca 2025, 18:30

Baldur’s Gate 3 zadebiutowało w sierpniu 2023 roku, ale – jak się okazuje – data premiery została podana publicznie na długo przed oficjalnym ogłoszeniem. I to nie w dokumentach czy plikach, a… na butelce whisky.

„Rozwiązali problem, z którym zmagał się Netflix”. Ekspert wyjaśnia, na czym polega potęga Steama
„Rozwiązali problem, z którym zmagał się Netflix”. Ekspert wyjaśnia, na czym polega potęga Steama

Jakub Błażewicz, 8 lipca 2025, 11:30

Gracze gromadzący gry jak smoki i wydający pieniądze z odpowiedzialnością pijanego marynarza ma być powodem powodzenia wielu tytułów na Steamie.

Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość
Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość

Marcin Bukowski, 8 lipca 2025, 10:40

Tekstury w wysokiej rozdzielczości w Far Cry 5 odkryły przed graczami zaskakującą ciekawostkę. Zamiast dodać prawdziwe napisy, deweloperzy najwyraźniej postanowili uderzyć pięścią w klawiaturę.

Ikoniczny bohater z kultowej gry RPG przez 25 lat skrywał tajemnicę. Dopiero teraz fani odkryli znaczenie jego imienia, choć cały czas mieli je przed oczami
Ikoniczny bohater z kultowej gry RPG przez 25 lat skrywał tajemnicę. Dopiero teraz fani odkryli znaczenie jego imienia, choć cały czas mieli je przed oczami

Hubert Śledziewski, 7 lipca 2025, 15:50

Coraz więcej wskazuje, że remake Final Fantasy IX może zostać zapowiedziany na targach gamescom 2025. Tymczasem społeczność po 25 latach poznała tajemnicę imienia jednego z bohaterów gry.

Deweloper dostał pieniądze od Valve na stworzenie gry, ale nie dogadywał się z Gabe'em Newellem. „To było jak dwoje ludzi z nieświeżym oddechem”
Deweloper dostał pieniądze od Valve na stworzenie gry, ale nie dogadywał się z Gabe'em Newellem. „To było jak dwoje ludzi z nieświeżym oddechem”

Jakub Błażewicz, 7 lipca 2025, 10:53

Gunman Chronicles zostało poniekąd uratowane przez Valve, ale jeden z twórców tego zapomnianego FPS-a nie do końca dobrze wspomina współpracę z Gabem Newellem.

Kolekcjoner płaci 45 000 dolarów za skórkę w Counter-Strike 2, która nie jest nawet rzadka - jedna rzecz czyni ją szczególnie cenną
Kolekcjoner płaci 45 000 dolarów za skórkę w Counter-Strike 2, która nie jest nawet rzadka - jedna rzecz czyni ją szczególnie cenną

Jakub Błażewicz, 2 lipca 2025, 13:48

Nowa, powszechna i nie najładniejsza skórka w Counter-STrike'u 2 2 okazała się bardzo cennym nabytkiem za sprawą jednego niepozornego szczegółu.

Młodzi mieszkańcy Japonii i okolic mają zbyt nieskazitelną urodę według twórcy Death Stranding 2. Technologia CGI „nienawidzi” ich „pięknej, czystej cery”
Młodzi mieszkańcy Japonii i okolic mają zbyt nieskazitelną urodę według twórcy Death Stranding 2. Technologia CGI „nienawidzi” ich „pięknej, czystej cery”

Danuta Repelowicz, 30 czerwca 2025, 18:13

W Death Stranding 2 Hideo Kojima stronił od aktorów z Azji Południowo-Wschodniej. Twierdzi bowiem, że „słyną ze swej pięknej, czystej cery”, a technologia CGI kiepsko sobie z taką radzi.

Ten krok ku premierze Half-Life 3 Valve wykonało dokładnie 26 lat temu. Było to jednak daremne posunięcie
Ten krok ku premierze Half-Life 3 Valve wykonało dokładnie 26 lat temu. Było to jednak daremne posunięcie

Agnieszka Adamus, 28 czerwca 2025, 19:30

Ślady po Half-Life 3 powoli znikają z Internetu. Dziś, dokładnie 26 lat po rejestracji, wygasła domena internetowa poświęcona grze.

Henry Cavill jako czarny charakter w nowej polskiej grze? Prawie. Zobacz, jak aktor zainspirował jednego z bossów
Henry Cavill jako czarny charakter w nowej polskiej grze? Prawie. Zobacz, jak aktor zainspirował jednego z bossów

Jakub Błażewicz, 27 czerwca 2025, 13:32

Warszawskie studio Fumi podziękowało także Henry'emu Cavillowi za pomysł na jednego z bossów. Mouse: P.I. For Hire czerpie inspiracje nie tylko z kreskówek lat 30. XX wieku.

Niewidomy gracz opowiedział, jak gra w jedną z najbardziej skomplikowanych gier na świecie
Niewidomy gracz opowiedział, jak gra w jedną z najbardziej skomplikowanych gier na świecie

Marcin Bukowski, 23 czerwca 2025, 13:50

Jeden z graczy opisał, w jaki sposób gra w tytuły z serii Command, będąc niewidomym. Podzielił się również radą dla deweloperów, którzy chcieliby uczynić swoje tytuły przystępniejszymi.

Kluczowy element fabuły Clair Obscur: Expedition 33 przyśnił się deweloperce. Hitowe RPG miało początkowo być zupełnie inną grą
Kluczowy element fabuły Clair Obscur: Expedition 33 przyśnił się deweloperce. Hitowe RPG miało początkowo być zupełnie inną grą

Kamil Kleszyk, 18 czerwca 2025, 20:13

Główna scenarzystka Clair Obscur: Expedition 33 zdradziła, że jeden z najważniejszych wątków RPG-a zrodził się w jej śnie.

„To wyglądało absurdalnie”. Kingdom Come: Deliverance nie zawsze trzyma się historii i robi to z premedytacją
„To wyglądało absurdalnie”. Kingdom Come: Deliverance nie zawsze trzyma się historii i robi to z premedytacją

Marcin Bukowski, 18 czerwca 2025, 13:00

Aby zachować jak najlepszą immersję, twórcy Kingdom Come: Deliverance czasami rezygnowali z poprawności historycznej. Przykładem są rycerze na koniach.

18-latek zabezpieczył prawa i kod swojej ulubionej, zaginionej gry, a teraz chce przywrócić ją na Steam
18-latek zabezpieczył prawa i kod swojej ulubionej, zaginionej gry, a teraz chce przywrócić ją na Steam

Marcin Bukowski, 18 czerwca 2025, 09:05

Gdy zamknięto Dungeon Rampage, jeden z fanów poprzysiągł sobie, że przywróci grę do żywych. Wiele lat później jest na prostej drodze, by tego dokonać.

Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek
Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek

Krzysztof Kałuziński, 17 czerwca 2025, 20:10

Kingdom Come: Deliverance 2 mogło pozwolić graczom rozwiązywać niemal wszystkie konflikty śpiewem i rozmową. Twórcy ujawnili szczegóły skasowanej minigry Bard.

Potężna broń w Baldur's Gate 3 może zrujnować kilka historii, ale zdasz sobie z tego sprawę dopiero wiele godzin później
Potężna broń w Baldur's Gate 3 może zrujnować kilka historii, ale zdasz sobie z tego sprawę dopiero wiele godzin później

Jakub Błażewicz, 17 czerwca 2025, 14:06

Potężna legendarna buława w Baldur's Gate 3 może ułatwić starcia już w 1. akcie, ale później może przeszkodzić w poznaniu pewnych dialogów i ukończeniu zadań.

Zamaskowany gracz pokonuje profesjonalistę w ważnym turnieju Tekkena 8 i wkrótce potem zostaje zdyskwalifikowany
Zamaskowany gracz pokonuje profesjonalistę w ważnym turnieju Tekkena 8 i wkrótce potem zostaje zdyskwalifikowany

Jakub Błażewicz, 16 czerwca 2025, 14:46

Fani bijatyk mieli ubaw z „Dr. Dooma”, który zawitał na turniej Tekkena 8 z dodatkowym wyposażeniem – i został zdyskwalifikowany, jak na złoczyńcę przystało.

Przez cztery lata nikt nie odnalazł tego sekretu w grze Sony. Twórca musiał wskazać go palcem
Przez cztery lata nikt nie odnalazł tego sekretu w grze Sony. Twórca musiał wskazać go palcem

Kamil Kleszyk, 12 czerwca 2025, 17:07

Mimo że Ratchet & Clank: Rift Apart świętuje czwartą rocznicę premiery, hitowa produkcja Insomniac Games wciąż zawiera nieodkryte tajemnice. Jedną z nich jest sekretna minigra z mechanicznym bykiem.

Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów
Poruszające zadanie z dodatku Krew i wino do Wiedźmina 3 mogło mieć znacznie więcej głębi. CD Projekt Red musiał jednak pozbyć się ważnych elementów

Krzysztof Kałuziński, 10 czerwca 2025, 17:46

Kultowy quest z dodatku do Wiedźmina 3 mógł być bardziej rozbudowany – jeden z użytkowników narzędzi deweloperskich od CD Projekt Red natrafił na bohaterów wyciętych z Krwi i wina. Do sytuacji odniósł się pracownik studia.

Zakończenie Wiedźmina 3 miało być dużo bardziej dramatyczne przez inspiracje Mass Effect 2. Decyzje Geralta decydowałyby o śmierci wielu ważnych postaci
Zakończenie Wiedźmina 3 miało być dużo bardziej dramatyczne przez inspiracje Mass Effect 2. Decyzje Geralta decydowałyby o śmierci wielu ważnych postaci

Kamil Kleszyk, 9 czerwca 2025, 16:22

Twórcy Wiedźmina 3 podzielili się niesamowitymi historiami zza kulis, zdradzając pomysły, które ostatecznie nie trafiły do finalnej wersji gry oraz dodatku Krew i wino.

Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo
Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo

Marcin Bukowski, 6 czerwca 2025, 16:15

Prototyp anulowanej gry z serii Duke Nukem został udostępniony w sieci. Jest on datowany na 2001 rok.

4 piksele lub 0,017 sekundy - tyle brakowało, by streamer pobił rekord Minecrafta. To wyjątkowo niefortunny przypadek zmarnowanego przejścia gry
4 piksele lub 0,017 sekundy - tyle brakowało, by streamer pobił rekord Minecrafta. To wyjątkowo niefortunny przypadek zmarnowanego przejścia gry

Jakub Błażewicz, 5 czerwca 2025, 14:55

Speedrunner Minecrafta był bliski pobicia rekordu przejścia gry o prawie minutę – gdyby nie niefortunne 4 piksele lub jedna czwarta sekundy.

Po 15 latach głos Johna Marstona zdradza, czemu główny bohater Red Dead Redemption „krzyczy na ludzi bez powodu
Po 15 latach głos Johna Marstona zdradza, czemu główny bohater Red Dead Redemption „krzyczy na ludzi bez powodu"

Maciej Gaffke, 2 czerwca 2025, 17:29

Rob Wiethoff miał sporo ciekawostek do ujawnienia przy okazji swojej pierwszej przygody z Red Dead Redemption ponad 15 lat po tym, jak udzielił głosu głównemu bohaterowi westernu Rockstara.

„Prawdziwy Geralt ma być brzydki i nieludzki”. Twórcy Wiedźmina potrzebowali wstrząsu, aby nadać Białemu Wilkowi odpowiedni wygląd
„Prawdziwy Geralt ma być brzydki i nieludzki”. Twórcy Wiedźmina potrzebowali wstrząsu, aby nadać Białemu Wilkowi odpowiedni wygląd

Marcin Bukowski, 1 czerwca 2025, 08:50

Geralt w Wiedźminie 2 miał otrzymać zupełnie nową twarz. Społeczności zareagowała jednak tak negatywnie, że twórcy wycofali się ze swojej decyzji i powrócili do bohatera z pierwszej części.

Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry
Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry

Kamil Kleszyk, 30 maja 2025, 18:46

Z okazji 10-lecia Wiedźmina 3 jeden z deweloperów ujawnił kulisy wyboru podtytułu kultowej gry. Mało brakowało, a Geralt z Rivii nie goniłby Dzikiego Gonu, lecz przemierzał krainy pod „Zorzą polarną”.

Te gry łączy jedno: nie istnieją. Prezentujące je „gameplaye” wygenerowano za pomocą Google Veo 3
Te gry łączy jedno: nie istnieją. Prezentujące je „gameplaye” wygenerowano za pomocą Google Veo 3

Krzysztof Kałuziński, 24 maja 2025, 13:52

Google Veo 3 imponuje realizmem nie tylko w generowaniu prawdziwych ludzi, ale i nieistniejących gier. Użytkownik serwisu X wykorzystał narzędzie do stworzenia fikcyjnych gameplayów.

Demo pierwszego Wiedźmina nie zachwyciło BioWare. „Oddzwonimy”
Demo pierwszego Wiedźmina nie zachwyciło BioWare. „Oddzwonimy”

Marcin Bukowski, 23 maja 2025, 16:37

CD Projekt Red na pierwsze spotkanie z BioWare przywiózł kiepskie demo i oświadczył, że chce stworzyć „najlepszą grę RPG w historii”. Pomimo tego kanadyjskie studio wsparło polskich deweloperów.

Kutná Hora jest tak dumna z Kingdom Come: Deliverance 2, że postanowiła wyróżnić grę w specjalny sposób
Kutná Hora jest tak dumna z Kingdom Come: Deliverance 2, że postanowiła wyróżnić grę w specjalny sposób

Marcin Bukowski, 20 maja 2025, 11:20

Premier Czech otrzymał od burmistrza Kutnej Hory edycję kolekcjonerską Kingdom Come: Deliverance 2. Sytuacja napawa Warhorse Studios niemałą dumą.