Ubisoft zarejestrował znak towarowy Beyond Good & Evil. Formalność czy powrót serii?

Firma Ubisoft zgłosiła wniosek o rejestrację znaku towarowego Beyond Good & Evil w europejskiej instytucji ds. własności intelektualnej. Zwykła formalność czy przymiarka do zapowiedzi nowej gry? Tego jeszcze nie wiemy, ale pewne jest, że wydawca nie porzucił marki.

Szymon Liebert

Komentarze

Temat Beyond Good & Evil powraca jak bumerang.

O kontynuacji Beyond Good & Evil pisaliśmy już wiele razy, powtarzając słowa kolejnych pracowników Ubisoftu zapewniających, że wciąż jest ona w planach. Dzisiaj dokładamy do tego zbioru niejasnych i niepewnych komunikatów kolejną wątpliwej jakości cegiełkę: Ubisoft zarejestrował znak towarowy poświęcony grom i innym produktom z serii Beyond Good & Evil w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office). Odkrycia dokonał zachodni serwis Dual Shockers, który wskazał, że wniosek dotyczy zarówno gier, jak i komponentów sieciowych, produktów papierniczych, ubrań i innych elementów.

Pomysłodawcą serii Beyond Good & Evil jest Michel Ancel, jeden z bardziej znanych europejskich deweloperów gier. To jego wyobraźnia zrodziła serię Rayman. Obecnie Ancel pracuje nad grą Wild (bez udziału Ubisoftu, z którym współpracował przez wiele lat).

Chcielibyśmy wierzyć, że Ubisoft lada moment zasypie nas grami, koszulkami i zeszytami szkolnymi, z których patrzeć będą Jade albo antropomorficzny prosiak Pey'j, ale za długo siedzimy w branży, żeby byle wniosek patentowy wywołał w nas reakcję inną niż wzruszenie ramionami i powrót do popijania newsroomowej kawy. Cała sytuacja pokazuje jednak, że chociaż na deklaracje o powrocie Beyond Good & Evil jest jeszcze za wcześnie, ktoś w Ubisofcie o serii pamięta. Zresztą, ostatnio plotek na temat gry nie brakuje – mówi się, że „przygarnie” ją Nintendo.

Co oznacza rejestracja znaku towarowego?

Mówiąc poważnie, odnowienie wniosku może oznaczać dwie rzeczy. Jest możliwe, że Ubisoft po prostu upewnia się o zachowaniu praw do Beyond Good & Evil, bo uprawnienia tego typu wygasają z czasem. W tym wariancie prace nad grą równie dobrze mogły zostać przerwane wiele lat temu, a fanom nie pozostałoby nic innego, jak pogrążyć się w żałobie albo śledzić kolejne nieprecyzyjne potwierdzenia, że projekt nie umarł. To wariant smutny, więc mamy nadzieję, że nieprawdziwy.

Drugą, przyjemniejszą z punktu widzenia fanów jedynki opcją jest to, że wydawca przymierza się do ponownej zapowiedzi Beyond Good & Evil 2, do czego wymagał stosownych dokumentów. Oczywiście są pewne przesłanki, że powrót sequela jednej z bardziej niedocenianych produkcji wszech czasów jest realny. Niestety na razie były to głównie plotki, pogłoski i wypowiadane półgębkiem potwierdzenia, że „prace trwają”. Jeśli chcecie sobie przypomnieć burzliwe losy projektu, zapraszamy do kolejnych akapitów.

Co się dzieje z grą?

Beyond Good and Evil 2 zostało zapowiedziane w 2008 roku krótkim teaserem, przedstawiającym medytującą Jade i jej znudzonego kompana Pey'jiego. Początkowo wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze, bo choć pierwowzór nie stał się hitem sprzedaży, szybko zyskał poklask recenzentów i graczy. Niestety później rozpoczęła się litania wiadomości mówiących, że przyszłość gry jest zagrożona oraz zapewnień Ubisoftu lub Michela Ancela, że wszystko jest jednak w porządku. Perspektywa czasu pokazała, że gra z nieznanej nam przyczyny trafiła do tak zwanego „piekła deweloperskiego”. Być może chodziło o niedostatki technologiczne lub zbyt wybujałe ambicje – dwójka miała bowiem być duża i perfekcyjna. W końcu zaczęło mówić się o tym, że gra przeskoczy na następną generację konsol.

Ostatnie potwierdzenie o nie porzuceniu projektu dokonało się podczas nagrania materiału studia Double Fine, które zaprasza do siebie różnych deweloperów. Obecny w studiu Michel Ancel na pytanie o to, czy Beyond Good & Evil 2 powstaje, przytaknął i szybko przeszedł do następnego tematu. Niezbyt przekonywujące, ale w obliczu braku konkretów i silnej chęci zobaczenia dwójki musimy zadowolić się takimi ochłapami nadziei. Najnowsze doniesienia głoszą, że projekt wspomoże Nintendo, w podobny sposób jak w przypadku Bayonetty 2 – ponoć koncern wyłoży kasę na grę, ale w zamian uczyni z niej tytuł ekskluzywny na nową konsolę NX.

Fenomen i legenda Beyond Good & Evil

Beyond Good & Evil to z pozoru zwyczajna przygodowa gra akcji z namiastką otwartego świata. Michel Ancel, deweloper znany ze świetnej serii Rayman, upewnił się jednak, że przygody Jade, właścicielki sierocińca, która rusza do boju z kosmitami, będą niosły ładunek emocji. Produkcja zachwycała lekkością, kreacją postaci, prostymi, ale sympatycznymi mechanikami oraz świetną oprawą artystyczną. Największe wrażenie po latach robi chyba jednak przedstawiony poniżej moment, w którym bohaterka podupada na duchu, tylko po to, by wspiąć się na wyżyny własnych możliwości. To zapewne jedna z bardziej emocjonalnych scen w grach. Beyond Good & Evil to także jedna z niewielu produkcji, które pozwalają nam robić zdjęcia dziwacznym zwierzętom i roślinom.

Pierwsza odsłona serii z 2003 roku nie sprzedała się zbyt dobrze, ale tak bardzo spodobała się fanom, że poprosili oni o kontynuację w internetowej petycji. Michel Ancel nie krył, że chciałby stworzyć drugą część, ale oczywiście łatwe to nie było. Co stało się później, wiecie z poprzedniego akapitu – dwójkę zapowiedziano, ale do dziś nie ujrzała ona światła dziennego. Mimo tego Ubisoft poniekąd udowodnił, że o Beyond Good & Evil pamięta, wypuszczając reedycję ze znaczkiem HD. Beyond Good & Evil HD wyszło w 2011 roku na konsolach. Jeśli chcecie doświadczyć fenomenu i legendy serii, prawdopodobnie powinniście sięgnąć właśnie po to podrasowane graficznie wydanie.

Przed premierą
2001
graczy czeka na grę.
Czekasz?

4

Naughty Dog powróci do prototypów The Last of Us 2 po ukończeniu DLC do Uncharted 4

Następny
Naughty Dog powróci do prototypów The Last of Us 2 po ukończeniu DLC do Uncharted 4

Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa"

Poprzedni
Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa"

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl