Twórcy Wiedźmina 2 poddają w wątpliwość sens istnienia zabezpieczeń DRM

Nadal nie ustają dyskusje na temat kontrowersyjnych systemów DRM, których zadaniem jest odpowiednie zabezpieczenie konkretnych gier przed piractwem. Często sprawia to jednak problemy także graczom korzystającym z legalnych egzemplarzy, o czym swego czasu przekonali się między innymi właściciele Assassin’s Creed II. Tymczasem na ten temat wypowiedział się Tomasz Gop z CD Projekt Red.

Marcin Skierski

Komentarze

Nadal nie ustają dyskusje na temat kontrowersyjnych systemów DRM, których zadaniem jest odpowiednie zabezpieczenie konkretnych gier przed piractwem. Często sprawia to jednak problemy także graczom korzystającym z legalnych egzemplarzy, o czym swego czasu przekonali się między innymi właściciele Assassin’s Creed II. Tymczasem na ten temat wypowiedział się Tomasz Gop z CD Projekt Red.

Twórcy Wiedźmina 2 poddają w wątpliwość sens istnienia zabezpieczeń DRM - ilustracja #1

Starszy producent Wiedźmina 2 potwierdził po raz kolejny, że ten długo oczekiwany tytuł nie skorzysta z omawianych zabezpieczeń. W wywiadzie dla serwisu VideoGamer powiedział, że polskie studio po prostu nie wierzy w skuteczność tego patentu. Skąd takie stanowisko?

Jego zdaniem nawet najbardziej restrykcyjne systemy antypirackie nie odstraszą osoby, która z góry zaplanowała sobie, że chce ściągnąć nielegalną kopię gry. Nie ma zatem większej różnicy, czy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zostanie zaopatrzony w jeden z systemów DRM, czy też w ogóle go nie otrzyma. Tytuł i tak zostanie "spiracony”, a deweloper nie będzie mógł temu zapobiec.

Gop uważa, że znacznie bardziej skuteczną metodą na walkę z tym zjawiskiem jest oferowanie możliwie jak najbardziej bogatych zestawów swojej produkcji. Wiedźmin 2 nawet w swojej standardowej wersji oferuje tyle dodatków, że bez problemu przebija bonusy dodawane do większości „kolekcjonerek”. Nie bez powodu twórcy nazwali ten zestaw Edycją Premium.

Twórcy Wiedźmina 2 poddają w wątpliwość sens istnienia zabezpieczeń DRM - ilustracja #2

Co najważniejsze, wszystko to oferowane jest w cenie normalnej gry, a więc potencjalny klient nie ma wrażenia, że przepłaca za dostęp do "nieistotnych" gadżetów. Kupując taki produkt mamy wrażenie, że wszystko poza płytką z grą, instrukcją i pudełkiem dostajemy niejako w prezencie. Nie ma się więc co dziwić, że panowie z CD Projekt Red liczą na to, że wiele osób skusi się na zakup oryginalnego egzemplarza choćby ze względu na dodawane do niego fanty.

Bardzo byśmy chcieli, aby śladami polskiego studia poszedł choćby Ubisoft, który zdecydowanie przodował w wypuszczaniu swoich produkcji z irytującymi zabezpieczeniami. Często wymagały one stałego połączenia z Internetem, innym razem chodziło o jednorazową autoryzację swojej kopii, ale wszystkie te zabiegi potrafiły uprzykrzyć życie osobom, które z jakichś powodów nie były stale podłączone do globalnej pajęczyny. Wprawdzie francuski wydawca ostatnio złagodził te restrykcje, ale stanowisko CD Projektu wydaje się być bardziej trafne i przede wszystkim korzystne dla graczy.

The Witcher 2: Assassins of Kings

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

The Witcher 2: Assassins of Kings
PC Xbox
Data wydania: 17 maja 2011
The Witcher 2: Assassins of Kings - Encyklopedia Gier
8.5

GRYOnline

8.9

Gracze

9.0

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

  • CD Projekt RED
  • PC

Red Faction: Armagedon zadebiutuje w maju

Następny
Red Faction: Armagedon zadebiutuje w maju

Pierwsze konkrety o grze na podstawie Battle: Los Angeles

Poprzedni
Pierwsze konkrety o grze na podstawie Battle: Los Angeles

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl