Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2009, 09:26

Twórcy Section 8 oraz serii Kohan pracują nad nowym MMO z użyciem enginu Trinigy

TimeGate Studios - odpowiedzialne za stworzenie takich gier jak Section 8, Axis and Allies, F.E.A.R.: Extraction Point oraz seria Kohan ogłosiło nabycie licencji na engine Trinigy, który zamierza wykorzystać przy produkcji gry typu MMO.

TimeGate Studios - odpowiedzialne za stworzenie takich gier jak Section 8, Axis and Allies, F.E.A.R.: Extraction Point oraz seria Kohan ogłosiło nabycie licencji na engine Trinigy, który zamierza wykorzystać przy produkcji gry typu MMO.

Teksańczycy nie ujawnili żadnych detali o tym projekcie, ale mamy wystarczająco dużo informacji, by trochę pospekulować. Na oficjalnym twiterze TimeGate pojawiła się informacja, że firma poszukuje grafika do pracy nad lokacjami w grze FPS nowej generacji.

Twórcy Section 8 oraz serii Kohan pracują nad nowym MMO z użyciem enginu Trinigy - ilustracja #1

Przypomnijmy, że ostatnim projektem firmy był FPS Section 8. Czyżby więc szykowała się kontynuacja tej gry? I czy ten „FPS nowej generacji” i nadchodzące MMO to jedna i ta sama gra? O ile MMOFPS wydaje się prawdopodobny, to ciężko wyobrazić sobie, by jego akcja toczyła się w uniwersum Section 8. Gra ta używała Unreal Engine 3, a silnik graficzny od Epic Games znalazł już zastosowanie w wielu produkcjach typu MMO. Nie miałoby więc sensu kupowanie licencji na engine Trinigy specjalnie dla Section 8 w wersji MMO, gdyż oznaczałoby to konieczność zaczynania prac od zera, znacznie bardziej sensowne byłoby pozostanie przy silniku Unreal. Jeśli więc TimeGate pracuje nad strzelaniną MMO to raczej będzie to kompletnie nowy tytuł.

Inną ewentualnością, jaką należy wziąć pod uwagę jest to, że firma pracuje nad dwoma oddzielnymi projektami. W takim wypadku ów „FPS nowej generacji” mógłby się okazać kontynuacją Section 8. Należy jednak pamiętać, że gra ta nie okazała się zbyt wielkim sukcesem zarówno pod względem sprzedaży (wersja na Xboksa znalazła raptem 110 tysięcy nabywców w pierwszym miesiącu od premiery) jak i jakościowym (średnia 69% na Metacritic), więc Teksańczycy niekoniecznie mogą być chętni by spróbować po raz drugi.

Twórcy Section 8 oraz serii Kohan pracują nad nowym MMO z użyciem enginu Trinigy - ilustracja #2

 

Zakładając, że MMO tworzone przy użyciu Trinigy Engine nie jest grą FPS (co miałoby sens, jako, że dotąd gry MMOFPS nie grzeszyły popularnością), naturalnym kandydatem na uniwersum tej gry byłby Kohan. Serią tą (w skład której wchodzą Kohan: Immortal Sovereigns, Kohan: Ahriman's Gift oraz Kohan II: Kings of War) TimeGate zadebiutowało i do dziś pozostaje ona największym osiągnięciem tej firmy, a pracujący w niej ludzie wielokrotnie wspominali, że chcieliby ponownie odwiedzić ten świat.

Na oddzielny komentarz zasługuje sam silnik graficzny Trinigy. Engine ten od pewnego czasu zyskuje coraz większą popularność (wykorzystano go przy produkcji ponad setki gier), zwłaszcza wśród firm pecetowych. To właśnie ten silnik napędza tak oczekiwane przez graczy komputerowych produkcje jak Arcania: A Gothic Tale czy The Settlers 7: Droga do Królestwa, tak więc projekt Timegate znajdzie się w doborowym towarzystwie.

Ponad to Trinigy jako jeden z pierwszych silników graficznych wprowadziło wsparcie dla DirectX 11. Zainteresowani powinni się udać na stronę serwisu PCGames Hardware, gdzie znajdą wiele screenów jak również film z demonstracji najnowszych usprawnień tej technologii.

Twórcy Section 8 oraz serii Kohan pracują nad nowym MMO z użyciem enginu Trinigy - ilustracja #3
gry