Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360PCPS3
Okładka Section 8 (X360)

Section 8

Section 8 jest taktyczną strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez studio TimeGate. Gracze wcielają się w żołnierzy tytułowej, elitarnej jednostki piechoty, która broni Ziemi i skolonizowanych przez ludzi planet przed zagrożeniami z Kosmosu.

Akcji | FPP | science fiction | strzelanki

Okładka Section 8 (X360)

data premiery gry:

1wrz2009

X360

4wrz2009

PC

25mar2010

PS3

Section 8 to futurystyczna, taktyczna strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), wyprodukowana przez doświadczony zespół developerski TimeGate Studios (na koncie m. in. F.E.A.R. Extraction Point, seria Kohan) i przeznaczona na konsole nowej generacji (PlayStation 3, Xbox 360) oraz nowoczesne komputery osobiste. Gracze wcielają się w żołnierzy Sekcji 8, najbardziej elitarnej i najnowocześniej wyposażonej jednostki piechoty, broniącej Ziemię i podległe jej planety przed największymi zagrożeniami z kosmosu.

Jako wojownicy i strażnicy ludzkości, musimy dać z siebie wszystko. Sytuacja nie należy bowiem do szczególnie korzystnych – przygraniczne ludzkie kolonie zostały niemal całkowicie zdewastowane przez krwawe powstania zbrojne, których podstawy i przyczyny nie są do końca jasne. Główny ziemski sztab dowodzenia wydał klauzulę natychmiastowej wykonalności, wedle której w najbardziej zapalne punkty galaktyki mają zostać wysłani żołnierze reprezentujący tytułowy oddział. Zostajemy więc przetransportowani wahadłowcami na pobliskie kolonie i dosłownie zrzuceni w sam środek wojennej zawieruchy. Naszym celem jest rozpoznanie bojem panującej sytuacji i zażegnanie niebezpieczeństwa poprzez neutralizację oraz eliminację zdemaskowanych konspiratorów. Wyposażeni w potężne, ultranowoczesne pancerze i śmiercionośną broń, mamy wszystko czego nam trzeba, by prowadzić otwartą wojnę z wrogiem.

Nie jesteśmy jednak skazani na całkowite odosobnienie. Jako elitarni żołnierze, przeszliśmy kompleksowe szkolenie pod kątem obsługi sprzętu bojowego wszelkiej maści, często więc korzystamy z dostępnych na placu boju pojazdów. Wartość bojową żołnierzy Sekcji 8 dodatkowo podnoszą pancerze o nieprzeciętnych właściwościach – potrafią nie tylko skutecznie chronić przed pociskami i uderzeniami, ale i podnoszą znacząco podnoszą bojową mobilność i wszechstronność swych właścicieli.

Programiści postarali się, by potyczki w Section 8 zostały przygotowane z wielkim rozmachem, zaś w największych bitwach nierzadko przychodzi nam ścierać się z całymi watahami futurystycznie wyposażonych wrogów. Epickie, efektowne i dynamiczne bitwy udało się zrealizować dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika gry. Szatę graficzną przygotowano bowiem w oparciu o technologię Unreal Engine 3.

Section 8 to głównie rozgrywa sieciowa opowiadająca o starciu dwóch frakcji. Twórcy postawili na wiele ciekawych i oryginalnych rozwiązań, bardzo dynamizujących zabawę. Przede wszystkim, zamiast standardowych punktów respawnu po każdorazowej śmierci jesteśmy zrzucani ze statku dowodzenia, znajdującego się na orbicie planety. Spadając możemy więc wylądować w praktycznie dowolnym miejscu danej mapy. Ponadto, na nasze własne życzenie możemy również poprosić o wsparcie w postaci rozmaitych pojazdów i struktur (np. wieżyczek), które za odpowiednią opłatą zostaną dostarczone we wskazane miejsce.

Pojedynki sieciowe dodatkowo dynamizuje system specjalnych misji. Możemy je uruchamiać w wielu momentach danej bitwy. Otrzymujemy wtedy pewien zestaw celów, np. ochronę konwoju, atak na bazę wroga lub próbę eliminacji przywódcy przeciwnika, których spełnienie oferuje nagrodę. Zdecydowanie się na dane zadanie daje jednak pewne plusy przeciwnej frakcji, więc nie zawsze jest korzystne. Warto zwrócić uwagę także na samych żołnierzy, którzy zostali wyposażeni w potężne zbroje, jet-packi oraz możliwość modyfikowania własnych zdolności (instalując np. wszczepy). Ważny jest też system trafień wskazujący uszkodzone elementy pancerza.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-16  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,9 / 10 na podstawie 366 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 5,8 / 10 na podstawie 193 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,95 PLN

Klasyfikacja PEGI Section 8

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Section 8

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Section 8 - przedpremierowy test
Section 8 - przedpremierowy test

Przed premierą 5 sierpnia 2009, 13:59

Sama zabawa w becie zawsze opiera się na jednym i tym samym trybie prowadzenia rozgrywki. Gracze podzieleni są na dwie frakcje. Jedną z nich jest tytułowa Sekcja Ósma, zaś drugą organizacja o nazwie ARM of Orion. Podział ten wymusza jedynie istnienie dwóch zwalczających się grup graczy. Poza nazwami armie nie różnią się pod względem wyposażenia, broni, klas lub pojazdów. Każda z tych drużyn ma za zadanie zdobyć określoną liczbę punktów jako pierwsza. Owe punkty uzyskuje się na kilka sposobów. Można więc oddać się radosnemu wybijaniu żołnierzy przeciwnika, przejmowaniu punktów kontrolnych, wznoszeniu systemów obronnych, naprawianiu pojazdów, leczeniu sojuszników i wykonywaniu dodatkowych zadań, takich jak np. wysadzanie w powietrze określonych obiektów lub ochranianie dysku z danymi wywiadowczymi. Innymi słowy, zawsze jest tutaj coś do roboty.

PC
PS3
X360