Twórcy PoE odpowiedzieli na najnowsze wątpliwości graczy i ujawnili szczegóły trzech kolejnych klas Ascendancy

Ogłoszenie dużych zmian w endgame PoE spotkało się z obawami graczy. Twórcy wyszli im naprzeciw i wyjaśnili nieścisłości w oficjalnym FAQ.

Marcin Bukowski

Twórcy PoE odpowiedzieli na najnowsze wątpliwości graczy i ujawnili szczegóły trzech kolejnych klas Ascendancy, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
Twórcy PoE odpowiedzieli na najnowsze wątpliwości graczy i ujawnili szczegóły trzech kolejnych klas Ascendancy Źródło: Grinding Gear Games.

Wczoraj Grinding Gear Games ogłosiło dużą zmianę w endgame Path of Exile. Studio usunie drzewko Atlasu i zastąpi je Idolami na czas nadchodzącego wydarzenia Legacy of Phrecia. Nie wszystkim graczom jednak spodobała się ta nowość, a w sieci pojawiło się wiele pytań i obaw. Deweloperzy nie kazali nam długo czekać i szybko opublikowali krótkie FAQ, gdzie odpowiedzieli na niektóre z nich.

Odpowiedzi na pytania graczy

Przede wszystkim twórcy spróbowali wyjaśnić, jak silne w rzeczywistości będą Idole. Jak sami przyznali, jest to dość trudne do oszacowania, ale każdy modyfikator powinien posiadać od około 2 do 3 razy większą moc, niż odpowiadający mu węzeł w drzewku Atlasu. Sprowadza się to do tego, że w pełni zoptymalizowany zestaw Idoli zapewni trzy razy więcej zawartości na mapce lub trzy razy większą moc jednego jej typu.

Niektórzy gracze wyrażali swoje obawy co do losowości znajdowania Idoli. W związku z tym twórcy wyjaśnili, że istnieje 50% szans na zdobycie ich z ostatniego bossa na mapkach, a do tego można zwiększyć częstotliwość ich wypadania modyfikatorami. GGG nie chce, abyśmy byli zdani wyłącznie na losowość, gdyż Idole mają być z założenia „bramą do zabawy”.

Po wczorajszym ogłoszeniu pojawiły się również głosy, jakoby nowy system miał być poligonem doświadczalnym dla przyszłej zawartości do PoE 2. Twórcy stanowczo temu zaprzeczyli, podkreślając, że obecnie nie planują używać jej w żadnym innym celu.

Poza tym wyjaśniono kilka mniejszych kwestii:

  1. początkowo będziemy mieć dostęp jedynie do 20 slotów na Idole, ale z czasem zwiększymy ich liczbę do 32;
  2. twórcy są otwarci na przedłużenie czasu trwania wydarzenia lub wprowadzenia w przyszłości podobnych atrakcji, jeśli gracze wyrażą taką chęć;
  3. początkowe Idole będą mieć bonusy zwiększające liczbę zdobywanych map, podobnie jak początkowe notki w drzewku Atlasu;
  4. Legacy of Phrecia będzie częścią ligi Settlers of Kalguur, a wczesne ulepszenia naszego miasta będą tańsze.

Nowe klasy Ascendancy

Na dokładkę studio ujawniło trzy kolejne klasy Ascendancy, które wprowadzi wydarzenie. Przypomnijmy, że cztery pierwsze poznaliśmy już jakiś czas temu.

Daughter of Oshabi (Ranger)

Dzieli część mocy z klasą Warden i skupia się wokół kapliczek lub wykorzystuje Sacred Wisps do wzmacniania ataków różdżką.

Grinding Gear Games

Antiquarian (Marauder)

Kolekcjoner wykorzystujący w walce zdobyte przez siebie historyczne artefakty. Dają mu one różne bonusy, które możecie zobaczyć na poniższym drzewku.

Grinding Gear Games

Surfcaster (Shadow)

Człowiek morza, który kontroluje żywioły zimna i błyskawicy. Co ciekawe, według opisu ma on „zyskiwać duże nagrody za trzymanie wędki”, która, jak wiemy, występuje w PoE jako jedna z broni.

Grinding Gear Games

Path of Exile

Path of Exile

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 23 października 2013

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.1

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Ralph Fiennes niemal odrzucił rolę Voldemorta w Harrym Potterze z powodu swego „niestosownego snobizmu”. „Nie oglądałem tych filmów”

Następny
Ralph Fiennes niemal odrzucił rolę Voldemorta w Harrym Potterze z powodu swego „niestosownego snobizmu”. „Nie oglądałem tych filmów”

„Egzotyczny” dodatek do popularnej strategii pozwoli wydobyć wielkie imperia z cmentarza historii. HoI4: Graveyard of Empires ma datę premiery

Poprzedni
„Egzotyczny” dodatek do popularnej strategii pozwoli wydobyć wielkie imperia z cmentarza historii. HoI4: Graveyard of Empires ma datę premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl